Розробка уроку алгебри "Застосування різних способів розкладання многочленів на множники" для учнів 7-их класів

Про матеріал
Публікація містить розробку уроку з алгебри для учнів 7-их класів, яка показує можливості застосування різних способів розкладання многочленів, містить правило-орієнтир для учнів та схему розкладання многочленів на множники. Дає можливість удосконалити навички використання формул скороченого множення, методи винесення спільного множника за дужки та групування. Розвиває пізнавальну компетентність та компетентність продуктивної творчої діяворчої, активізує розумову діяльність учнів.
Перегляд файлу

Рознятовська Ольга Вікторівна

вчитель математики

І кваліфікаційної категорії

Глухівської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №2

Глухівської міської ради

Сумської області

 

Розробка уроку з алгебри у 7 класі

за темою: «Застосування різних способів розкладання

многочленів на множники».

Цілі уроку:

  • узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів з теми «Розкладання многочленів на множники. Застосування формул скороченого множення», удосконалювати навички використання формул скороченого множення, виносити спільний множник за дужки та групувати; готувати учнів до контрольної роботи;
  • розвивати пізнавальну компетентність та компетентність продуктивної творчої діяльності, активізувати розумову діяльність учнів, сприяти розвитку логічного самостійного мислення, математичної мови, розширити математичний кругозір;
  • виховувати інтерес до предмету, увагу, спостережливість, швидкість реакції.

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань.

Обладнання: підручник «Алгебра 7 клас» Мерзляк А.Г., конспект, дидактичний матеріал, схема (правило-орієнтир)

Епіграф до уроку: «Чому б ти не навчався, ти навчаєшся для себе»                                                                            Петроній.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Перевірка готовність учнів до уроку. Читання епіграфа до уроку та коментар до нього. Повідомлення плану роботи.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Ст. 58 зб.

№ 140.

1) ;

2) ;

3) ;

4) ;

5) ;

6) .

№ 141.


1) -9;

2) ;

3) ;

4) .


№ 142.

  1. 2;                               2) -27.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами узагальнимо вивчений матеріал за темою: «Розкладання многочленів на множники. Застосування формул скороченого множення». Повторимо різні способи розкладання многочленів на множники,  виконаємо тренувальні вправи та перевіряємо рівень засвоєння теми за допомогою самостійної роботи.

ІV. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

Бліц опитування по ланцюжку. 

Запитання до класу:

  1. Що означає розкласти многочлен на множники?
  2. Яку властивість множення використовують під час винесення спільного множника за дужки?
  3. Які способи розкладання многочленів на множники ви знаєте?
  4. В чому полягає спосіб винесення за дужки?
  5. Як перевірити, що розклад виконано правильно?
  6. Як виконати розклад способом групування?
  7. Які формули скороченого множення ми використовували?
  8. Чому дорівнює квадрат суми та різниці двох виразів та різниця квадратів двох виразів?(записати формули на дошці).

Правило-орієнтир:

1. Винести спільний множник (якщо він є) за дужки.

2. Спробувати розкласти многочлен (отриманий в дужках) за формулами скороченого множення.

3. Якщо многочлен містить більше трьох членів, то спробувати застосувати спосіб угруповання.

Перший спосіб, який ми вказали — це винесення спільного множника за дужки.

Завдання 1

 а) 2ху — 6х2

 б) 8а5 — 4а3 + 12а2

 в) b(х + у) + a(х + у)

Другий спосіб — групування.

Завдання 2

 а) 4ах + 36х — ау — 9у

 б) 15 a2х — 5ах2 — 12аb + 4bх

Третій спосіб — використання формул скороченого множення.

Завдання 3

 а) 32 а2 – 8b2

 б) 2у2 + 16у + 32

 в) 300a2 — 60ab + 3b2

Завдання 4. Розкладіть на множники тричлен x2 + 8x – 9, виділивши попередньо квадрат двочлена.  

V. Застосування знань і вмінь.

Ст. 27 зб.

№ 144 (1, 3, 5, 7, 8, 10)

№ 145 (2, 4, 6)

№ 146 (1, 2, 4, 5)

№ 147 (1, 3).

Вправи № 144 – 147 розв’язуються на дошці з аналізом (спираючись на алгоритм розкладання многочленів на множники) і коментарем під керівництвом учителя, сильні учні розв’язують самостійно.

Фізкультхвилинка.

                                    Самостійна робота

Варіант 1                                             Варіант 2

1) 5a2 – 20x2;                 1) 3m2–12n2;

2) 3m2 – 6m + 3;                                   2) 6p2–12p+6;

3) 4a3 – 4b3;                                           3) 2m3-16;

4) 3ab + 15b - 3a - 15;                          4) 15cx+2cy-cxy-30c;

5) x3 – 4x = 0;                                         5) x3 – 9x = 0;

6) x3 – 10x2 + 25x = 0.                            6) 49x3 +14x2 + x = 0.

VІ. Підсумок уроку.

Колективне обговорення того наскільки повно було виконано роботу, на що слід звернути особливу увагу.

VIІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати параграф 19 ст. 120 за підручником, вивчити правило-орієнтир.
  2. Виконати тестові завдання №5 ст. 126 у підручнику.
  3. Виконати № 741*.

VІІІ. Виставлення оцінок за урок.

 

 

 

docx
Додано
24 січня 2021
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку