Рознятовська Ольга Вікторівна
вчитель математики
І кваліфікаційної категорії
Глухівської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №2
Глухівської міської ради
Сумської області
Розробка уроку з алгебри у 7 класі
за темою: «Застосування різних способів розкладання
многочленів на множники».
Цілі уроку:
Тип уроку: систематизація та узагальнення знань.
Обладнання: підручник «Алгебра 7 клас» Мерзляк А.Г., конспект, дидактичний матеріал, схема (правило-орієнтир)
Епіграф до уроку: «Чому б ти не навчався, ти навчаєшся для себе» Петроній.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Перевірка готовність учнів до уроку. Читання епіграфа до уроку та коментар до нього. Повідомлення плану роботи.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Ст. 58 зб.
№ 140.
1) ;
2) ;
3) ;
4) ;
5) ;
6) .
№ 141.
1) -9;
2) ;
3) ;
4) .
№ 142.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
Сьогодні на уроці ми з вами узагальнимо вивчений матеріал за темою: «Розкладання многочленів на множники. Застосування формул скороченого множення». Повторимо різні способи розкладання многочленів на множники, виконаємо тренувальні вправи та перевіряємо рівень засвоєння теми за допомогою самостійної роботи.
ІV. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.
Бліц опитування по ланцюжку.
Запитання до класу:
Правило-орієнтир:
1. Винести спільний множник (якщо він є) за дужки.
2. Спробувати розкласти многочлен (отриманий в дужках) за формулами скороченого множення.
3. Якщо многочлен містить більше трьох членів, то спробувати застосувати спосіб угруповання.
Перший спосіб, який ми вказали — це винесення спільного множника за дужки.
Завдання 1
а) 2ху — 6х2
б) 8а5 — 4а3 + 12а2
в) b(х + у) + a(х + у)
Другий спосіб — групування.
Завдання 2
а) 4ах + 36х — ау — 9у
б) 15 a2х — 5ах2 — 12аb + 4bх
Третій спосіб — використання формул скороченого множення.
Завдання 3
а) 32 а2 – 8b2
б) 2у2 + 16у + 32
в) 300a2 — 60ab + 3b2
Завдання 4. Розкладіть на множники тричлен x2 + 8x – 9, виділивши попередньо квадрат двочлена.
V. Застосування знань і вмінь.
Ст. 27 зб.
№ 144 (1, 3, 5, 7, 8, 10)
№ 145 (2, 4, 6)
№ 146 (1, 2, 4, 5)
№ 147 (1, 3).
Вправи № 144 – 147 розв’язуються на дошці з аналізом (спираючись на алгоритм розкладання многочленів на множники) і коментарем під керівництвом учителя, сильні учні розв’язують самостійно.
Фізкультхвилинка.
Самостійна робота
Варіант 1 Варіант 2
1) 5a2 – 20x2; 1) 3m2–12n2;
2) 3m2 – 6m + 3; 2) 6p2–12p+6;
3) 4a3 – 4b3; 3) 2m3-16;
4) 3ab + 15b - 3a - 15; 4) 15cx+2cy-cxy-30c;
5) x3 – 4x = 0; 5) x3 – 9x = 0;
6) x3 – 10x2 + 25x = 0. 6) 49x3 +14x2 + x = 0.
VІ. Підсумок уроку.
Колективне обговорення того наскільки повно було виконано роботу, на що слід звернути особливу увагу.
VIІ. Домашнє завдання.
VІІІ. Виставлення оцінок за урок.