Розробка уроку "Алгоритм, його властивості"

Про матеріал
Розробка уроку на допомогу вчителю інформатики в початковій школі, де розкривається поняття, що таке алгоритм і якими бувають алгоритми; сформувуються навички застосування алгоритмів на практиці, ознайомлюються з явищем алгоритму в природі; розвивається увага, логічне мислення, пам’ять
Перегляд файлу

Наталія Велікжаніна

вчитель інформатики в початкових класах спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням української мови та літератури №127 м.Києва

 

 

Алгоритм, його властивості та форми подання.

 

Мета уроку: розкрити поняття, що таке алгоритм і якими бувають алгоритми; сформувати навички застосування алгоритмів на практиці, ознайомити з явищем алгоритму в природі; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять; виховувати любов до рідного краю.

 

Обладнання: презентація, програма «Пам’ятайка», картки, роздатковий матеріал

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

1. Емоційне налаштування учнів.

 Ось дзвінок нам дав сигнал –

 Працювати час настав.

 Тож і ми часу не гаймо,

 Урок інформатики починаймо.

2. Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.

 Нам треба повторити правила поведінки в комп’ютерному класі. Прошу дати відповіді на мої питання

-         За допомогою якої клавіші клавіатури ми передаємо команду на виконання, або запуску програми?  (Enter)

-         А за допомогою якої клавіші клавіатури ми видаляємо інформацію? (Delete)

delete.png-         Тепер я називаю правила, а ви за допомогою карток (на партах лежать картки із зображенням цих клавіш) «вводите» правильну інформацію або «видаляєте» неправильну.

  • Бутерброди, ескімо

На комп’ютер кладемо.    

enter.png 

  • І працюємо ми старанно

На пів метра від екрана.  

 

 

ІІ. Повторення складових частин комп’ютера

-         Сьогодні до нас на урок завітав незвичайний листоноша. (Лялька-листоноша зі знаком @ )

-         Здогадалися, чому він незвичайний? Так, на електронну пошту нашого класу надійшов лист від Елзіка. Він просить вас відгадати загадки і повторити складові частини комп’ютера.

Є багато різних кнопок

І струнка статура.

Відгадайте, діти, що це?

                              (клавіатура)

 

Ось на нім комп’ютер пише

І малює без зупинки

Найцікавіші картинки

А влаштовує цей хор

Чарівник наш – ……(монітор)

 

Має хвостик, очі-кнопки,

Не боїться кішки!

Під долонею працює

Вправна, зручна…(мишка)

 

Ми посилюємо зву,

Нам комп’ютер – перший друг.

Ми йому, як доньки.

Нас всі звуть … (колонки)

 

Комп’ютер без серця не зможе.

А серце йому допоможе.

Він мудрий, неначе професор.

В системному блоці … (процесор)

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

 Сьогодні ми розкриємо поняття, що таке алгоритм. Дізнаємося про поняття не тільки з точки зору інформатики, а й природознавства. Навчимося з вами виконувати алгоритми, пояснювати природні явища, наводити приклади їх у природі.

 

ІУ. Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу, осмислення зв’язків і відношень в об’єктах вивчення.

-         З алгоритмами ми зустрічаємося на кожному кроці. Вони вказують, яку послідовність дій необхідно виконати, щоб досягти потрібного результату. Кожний алгоритм розраховується на виконавця, який спроможний зрозуміти й виконати команди алгоритму.

-         Розкриємо поняття «алгоритм»

Алгоритм – це певна послідовність дій, здійснена виконавцем.

Виконавець – це той, хто виконує алгоритм.

Форми подання алгоритму : словесна, таблична, текстова, блок-схема.

Властивості алгоритму – алгоритм має певні характерні особливості. Першою властивістю, притаманною алгоритму, є дискретність дискретність означає подання процесу розв’язання задачі у вигляді послідовності відокремлених простих дій, які виконуються одна за одною в певному порядку. Другою властивістю алгоритму є скінченність, або результативність. За скінченну кількість кроків алгоритм приводить до здобуття потрібного результату або до досягнення поставленої мети.

Третьою властивістю алгоритму є його зрозумілість виконавцеві. Алгоритм складається тільки з таких команд, які входять до системи команд його виконавця. Четвертою властивістю алгоритму є детермінованість або визначеність. Кожна команда алгоритму точно й однозначно описує дії виконавця. П’ятою властивістю алгоритму є масовість. Алгоритм не складається для однієї конкретної задачі.

 

У. Фізкультхвилинка

  Ширше, діти, треба стати,

  Будем дрова ми рубати.

  Раз – підняли руки вгору,

  Два – змахнули всі додолу,

  І рубаємо завзято,

  Хай тепло приходить в хату.

 

УІ. Застосування навичок (тренувальні вправи)

-         Для виконання тренувальних вправ, клас розіб’ється на декілька груп. Кожна група виконуватиме певний алгоритм та презентуватиме результати своєї роботи, а щоб вам був зрозумілий процес виконання, я вам продемонструю свій алгоритм.

            Демонстрація алгоритму створення колажу «Калина - символ України»

  1. Початок.
  2. Візьміть аркуш паперу з назвою «Калина – символ України».
  3. Візьміть конверт та відкрийте його.
  4. Дістаньте його вміст.
  5. Розкладіть вміст конверту на робочому столі.
  6. Прикріпіть зображення відповідно до контурів, які намальовані на аркуші паперу «Калина – символ України».
  7. Алгоритм дійшов завершення.
  8. Презентація.
  9. Кінець.

 

Отже, ви тільки-що побачили, як виконується алгоритм. Тож бажаю успішного виконання вашого алгоритму.

 

 Робота в групах.

  1. Група 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Група 2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Група 3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УІІ. Підсумок уроку.

-         Нагадайте тему уроку.

-         Про що ви дізналися?

-         Що навчилися робити?

-         Оцініть свою роботу на уроці за допомогою смаглів.

 

 

 

Список використаних джерел.

  1. Табарчук І.В., Плужник Н.І. усі уроки інформатики. 3 клас/ Табарчук І.В. – Х.: Вид,група «Основа», 2015. – 256с.
  2. Волкова Н. П. Педагогіка: навч. посіб. / Н. П. Волкова. - Вид. 4-те, стер. - Київ: Академвидав, 2012. - 615 с.
  3. Підласий І. П. Як стати компетентним педагогом? Частина І, ІІ, ІІІ.— Харків: «Основа», 2019. - 128 с.
  4. Уваров А. Ю. Три стратегии развития курса информатики //Информатика и образование. — 2000. -№2, - С. 27-34.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горбатюк Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 січня
Переглядів
534
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку