Розробка уроку на тему "Шкільні предмети". Учні закріплять вивчений матеріал, розвиватимуть навички аудіювання, читання, говоріння та письма, відпрацюють вживання спеціальних запитань в Present Simple.
Навчально-виховне об’єднання
ліцей-школа-дошкільний навчальний заклад
«Вікторія-П»
КОНСПЕКТ
відкритого уроку з англійської мови
на тему
«School Subjects»
3 клас
Вчитель: Лазарчук І.А.
ІІ семестр
2015-2016 н.р.
Дата: 27.02.2016
Клас : 3
Тема: School subjects
Тип уроку: комбінований
Цілі:
Обладнання: підручники, ноутбук, відео, аудіо, флешкартки, постер, Banana Box, роздатковий матеріал, презентація
Хід уроку
T: Hello! I’m glad to see you. How are you today?
Ps: We are fine. Thank you.
T: Let’s greet our guests and each other with the chant “Hello, everyone!”
Ps: _____________
T: So, it’s high time to start our lesson. Don’t be scared and good luck!
1) Введення в іншомовну атмосферу
T: What date is it today?
Ps: It’s Wednesday, the twenty-seventh of January.
T: And what’s your favourite day?
Ps:___________________
T: Do you remember the song “Days of the week?” Let’s sing!!!
Monday, Tuesday, Wednesday,
Jump!
Thursday, Friday,
Down with a bump!
Saturday, Sunday
Let’s say ‘Hi!’
Days of the week.
Let’s say ‘Goodbye!’
2) Фонетична зарядка
T: Look, our friend Mr Tongue Twister came to visit us. So we will train our tongues to speak English. Listen and repeat after me:
SLIDE 1 Phonetic Drill:
a sounds [ᴂ] – apple, bag, can, Maths
e sounds [i:] – we, English, these, tree
i sounds [ai] – kite, write, time, Science
u sounds [ju:] – cube, Tuesday, music, juice
w sounds [w] – wear, what, Wednesday, wall
th sounds [θ] – thank, Thursday, three, think
T: Do you like school?
Ps:________________
T: What do you do at school?
Ps:________________
T: Yes! That means you study different subjects. Today we are going on talking about school subjects.
ІV. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок
Проводиться гра “Can you see?”, коли вчитель закриває флешкартку листочком із отвором, а учні якомога швидше намагаються відгадати зображення і назвати предмет.
Клас працює в режимі Вчитель - учень – учень і т.ін.
T: Your home task for today was to do Ex. 1, p.36 (WB). Let’s check it up. You should find the words in the wordsnake. What are they? Can you read them one-by-one?
Ps:_______________
T: You’re great! Thanks!
V. Основна частина уроку
T: Now, you are going to work in groups of 3. I will give you out the sheets of paper with sentences. Your task is to match definitions to the pictures and guess all the subjects.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
T: Now let’s check your answers.
Ps:____________________
T: Good job!
T: Look at the story poster. The name of the story is “We’ve got English”. Who can you see in the picture?
Ps: I can see Tim and Rosy, grandma, teacher and two boys.
T: Right. Where are they?
Ps: They’re in the school.
T: Look at pictures 1 and 2. What do you think Rosy and Tim are talking about?
Ps: About subjects.
T: Right. And now look at picture 3. What has grandma got?
Ps: She’s got bags.
T: Look at picture 5. How does Tim feel?
T: Що, на вашу думку, відбувається в історії?
Ps: відповіді учнів.
T: Let’s check your guesses. Look at the screen. Watch the video. Find out what subjects Tim and Rosy have got?
Ps:_______________________
T: You’re great. Let’s read the dialogue in pairs. Who wants?
Ps: учні читають і перекладають діалог у парах.
T: Who is at school?
Ps: ________.
T: Does Tim like PE? Why?
Ps: ________.
T: What game do boys play at PE lessons?
Ps: ________.
T: Whose bag has Tim got?
Ps: ________.
T: What clothes do boys give Tim?
Ps: ________.
T: How does Tim feels at the end of the story?
Ps: ________.
What have we got on Monday? – We’ve got English.
Проводиться моделювання речень з усіма флешкартками (Days of the week and Subjects) та фронтальний дріллінг у формі Disappearing sentence
Флешкартки вміщуються в коробку. Під музику діти передають коробку одне одному. Коли музика припиняє звучати, діти дістають з коробки флешкартку і в парах моделюють запропоновані вчителем речення з новим граматичним матеріалом.
T: And now let’s do Ex. 2, p. 37 (WB). Look at the timetable and match the questions to the correct answers.
Учні виконують вправу за підручником. Вчитель контролює виконання завдання індивідуально.
VI Заключна частина уроку.
Підведення підсумків, оцінювання. Пояснення домашнього завдання.
T: You are great today. Your marks for the lesson are….
Open your daybooks and write down your hometask: to learn the dialogue, to learn words for dictation, to do Ex. 6, 7 on the sheets of paper.
Thank you very much. The lesson is over. Good-bye!