Захід з англійської мови за темою «INTO THE WORLD OF FANTASY» для 3 класів. Мета цього заходу є пригадати казки народів світу англійською мовою, розвивати діалогічне мовлення, розширити світогляд молодших школярів та збагатити їх уяву, пам'ять, виховувати справедливість, милосердя, чесність, порядність, любов до різних казок.
Сватівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №2
ЗАХІД
з англійської мови
Тема: Подорож у казковий світ
«INTO THE WORLD OF FANTASY»
для початкових класів
Підготувала
Вчитель англійської мови
Галінська Ганна Сергіївна
2015
Мета: пригадати казки народів світу англійською мовою, розвивати діалогічне мовлення, розширити світогляд молодших школярів та збагатити їх уяву, пам'ять, виховувати справедливість, милосердя, чесність, порядність, любов до різних казок.
Обладнання: малюнки з улюбленими героями різних казок, іграшки, які зустрічаються казках, малюнки з сюжетів казок, три склянки, крейда, карнавальні маски
Хід заняття
І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
1. Привітання
Teacher: Good morning, children!
Children: Good morning!
2. Повідомлення теми
Teacher: Do you like tales? It’s good because today is a trip into the world of fantasy. I’ll read a new fairy tale about a tiny – tiny Pussy cat. You’ll listen and act it out. We’ll guess different characters from fairy tales. We’ll draw and remember different things.
ІІ. Основна частина уроку
1. Діалогічне мовлення
Teacher: (вчитель та діти у карнавальних масках)
Hello, children. Glad to see you, the characters from fairy tales. Hello, Wolf, Cock, Little Red Riding Hood, Three Bears, Three Kittens, Cinderella etc. Hello, everybody! Glad to see you here!
(Звертаючись до Червоної Шапочки.) Come up here, Little Girl. Tell us, please, who are you? What fairy tale are you from?
Little girl: I'm Little Red Riding Hood. This is my basket. I have a pie for my Granny here.
Teacher. Children, tell me, please, who met Little Red Riding Hood in the wood?
Children: Wolf. Wolf.
Teacher: Are you here. Grey Wolf? Come up here, my dear friend.
Wolf: Hello! I'm Grey, Angry, Hungry Wolf.
Teacher: Glad to see you. Let's greet Mr Wolf and say together: "Good morning, Mr Wolf.
Children: Good morning, Mr Wolf.
2. Повторення вивченого матеріалу за допомогою малюнків
Гра «Вгадай!»
Учні дивляться на малюнки з казок і відгадують назву казки.
2. Teacher: You should guess the tale.
1) Little Red Riding Hood took a basket. She wanted to see her (Granny)
2) "Who was sitting in my chair?" said (Baby Bear)
3) She worked from morning till night. Who is this little girl? (Cinderella)
3. Teacher: Look at the pictures. You can see different characters from fairy tales. They are Fox, Cat, Granny, Three Bears, Little Red Riding Hood, Dog, Chicken, etc.
4. Teacher: Now, children, guess what I am drawing. This thing is from a fairy tale
Вчитель подає частину малюнка, учні називають різні речі.
1) Look at it:
What's it? (adds some lines to the picture)
- 2) Have a look at this line? What is it?
Yes, it's a cat.
It's a goat.
It's a mouse.
It's a hen, etc.
3. Фізкультпауза з використанням уривків із казок
Teacher: One more task for you. Listen to the sentences from fairy tales. And clap your hands three times when you hear mistakes. (Речення читаються з короткими паузами.)
1) Little Red Riding Hood met a black wolf in the forest. The wolf lived in a little room.
2) Three little bears lost their mittens.
3) Cinderella didn't want to dance with the Prince.
4) Naff-Naff, Nuff-Nuff and Niff-Niff were three little cats, who lived in a large town.
5) Grandmother, Grandfather, granddaughter, a dog, a wolf, and a bear were pulling a very large carrot.
Слухаючи речення з казок, учні плещуть у долоні, коли чують помилки, то виправляють їх.
4. Гра «Три ведмедя»
Teacher. We are going to have a competition. Three Bears, come up here, please. Look at these three glasses of milk. It's your dinner. Who will be the first one to empty the glass? Mummy Bear? Daddy Bear or Baby Bear? One, two, three! Let's start. Who will be the winner?
На таці подаються склянки з водою (ніби з молоком). Три ведмеді випивають їх, хто перший і є переможець. Учні плещуть у долоні, заохочуючи учасників даного турніру.
Teacher. You know a lot of fairy tales. Who remembers the first words in most of the tales? How do fairy tales usually start?
One of the children: Once upon a time...
Teacher. It's great.
5. Читання казки з елементами руху та імітацією голосу героїв.
Teacher: You are ready to listen to a new fairy tale. It's about a tiny-tiny Pussycat. Listen and act it out, please.
Вчитель розповідає казку, демонструючи рухи та імітуючи голоси її героїв, повторюючи їх разом з учнями та заохочуючи їх до активного слухання казки.
Once upon a time, there lived a tiny-tiny Kitten. Its name was Pussycat. It lived in a tiny basket. Pussycat lived on a farm. When he wanted to eat he said, "Meow! Meow!" What did he say?
Сhildren: "Meow! Meow!"
Once it was very warm. The sun was shining brightly. Pussycat was sleeping in the yard. But he couldn't sleep well. He woke up when a red cock sang, "Cock-a-doodle-do!" Can you sing as a cock, "Cock-a-doodle-do?" Repeat it, please.
Сhildren: "Cock-a-doodle-do !"
Pussycat fell asleep, but soon the dog barked, "Bow-bow-bow!" How did the dog bark?
Сhildren: "Bow-bow-bow!"
And noisy ducks cried, "Quack! Quack!" Repeat it louder, please.
Сhildren: "Quack! Quack! Quack!"
Pussycat fell asleep again but the cow said, "Moo! Moo!"
Сhildren: "Moo-moo!"
Pussycat woke up again. Then yellow chickens cried, "Cheep! Cheep! Cheep!" Repeat it, please, together.
Сhildren: " Cheep! Cheep! Cheep!"
Pussycat fell asleep again. Soon noisy ducks cried, "Quack! Quack! Quack!" How did the ducks cry?
Сhildren: " Quack! Quack! Quack!"
They walked and cried, walked and cried. Show, please, how they walked and cried.
Сhildren: " АААААААААААА!"
Pussycat wanted to sleep very much. But a little cuckoo sang, "Cuckoo, cuckoo!" Repeat it together, children.
Сhildren: "Cuckoo, cuckoo!"
And green frogs cried, "Croak! Croak! Croak!" Can you repeat it?
Сhildren: "Croak! Croak! Croak!"
They jumped and jumped. Show, please, how they jumped.
Сhildren: "Jump!"
Pussycat wanted to sleep very much. He put his head on his tail and fell asleep. Soon white hens sang, "Cluck! Cluck!" Can you repeat it like hens?
Сhildren: " Cluck! Cluck!"
Pussycat was very tired and he was very unhappy. He climbed out of his tiny-tiny basket and began crying, "Meow! Meow!
Сhildren: "Meow! Meow!"
"I can't sleep, because the dogs bark, 'Bow-Bow',
Сhildren: "Bow-bow-bow!"
The ducks cry, 'Quack-Quack',
Сhildren: "'Quack-Quack!"
The cows say, 'Moo-Moo',
Сhildren: "'Moo-Moo!"
Chickens say, 'Cheep-Cheep',
Сhildren: "'Cheep-Cheep!"
Cocks sing, 'Cock-a-doodle-do',
Сhildren: "'Cock-a-doodle-do!"
Frogs cry, 'Croak-croak',
Сhildren: "Croak! Croak! Croak!"
Hens say, 'Cluck-Cluck'
Сhildren: "'Cluck-Cluck!"
And cuckoos sing, 'Cuckoo-Cuckoo'.
Сhildren: "'Cuckoo-Cuckoo!"
Pussycat was crying and crying. A little girl came up to Pussycat. She kissed it. Show it, please.
Сhildren: "Kiss!"
The girl put Pussycat into a tiny-tiny basket and ran home. Show, please, how the girl ran.
Сhildren: "Run!"
Pussycat fell asleep at last.
Сhildren: "Sleep!"
Teacher. Dear children, you’ve worked much today. Now it’s over. Thank you.
III. Заключна частина уроку
1. Завдання
Складіть казку і намалюйте до неї малюнок.