Урок-гра з англійської мови "My Day"

Про матеріал

Урок граматики з елементами гри носить комунікативний характер. Мета: удосконалити навички вживання граматичних структур Present Simple. Робота над розвитком мовленнєвих компетенцій у молодшій школі має свої особливості, тому рекомендую пропонувати учням такі завдання, які враховують їх вікові і психологічні особливості та дають більше задоволення під час виконання завдань.

Перегляд файлу

Тема уроку  "My Day"

Рівень: початковий

Форма уроку – урок - гра.

Цілепокладання:

Освітнє:

     - формувати зацікавленість учнів до вивчення англійської мови;

Навчальне:

      - формувати уявлення про граматичну   структуру англійських речень;

      удосконалити навички учнів у вживанні мовленнєвих структур в Present Simple в І та III особах однини;

      - розвивати навички читання, аудіювання, діалогічного та                       монологічного мовлення, письма;

Розвиваюче:

      - розвивати уяву, творче мислення, мовленнєву реакцію,   пам'ять.

Виховне:

    - прививати любов та інтерес до вивчення англійської мови,  виховувати    почуття колективізму, старанність, активність.

І. Початок уроку

- об'ява теми уроку;

Т: Good morning, children. I'm happy to see you again. I hope we will have a nice lesson today& we will have a lot of fun. Are you ready to start? So, let's start. Today we will speak about our day.

- мовленнєва зарядка (підготовка до основної частини уроку, повторення структур з дієсловами to be, have got);

T: Our lesson will be unusual because we are going to Greenwoods Summer Camp by bus. First of all, let's introduce ourselves.

P1: Hi, I'm Rita. I'm frоm England.

P2: Hello, I'm Mary. I'm from Italy…..

T: So we are in a bus. And you've got big bags. What have you got in your big bags?

P1: I've got three  books & one big apple.

P2:  I have got two sandwiches.

T: Lets sing a song  "Mark's bag"

- повторення структури she/he is from... Her hobby is...

-розвиток навичок діалогічного та  монологічного мовлення на рівні декількох речень;

T: And now we are sitting round the campfire. Let's speak about our hobbies. P1, what's your hobby? Ask each other about hobby. Hobby is what you like doing.

-робота в парах;

T: Please, introduce your friend.

P1: This is Mary. She is from England. Her hobby is reading

- формування груп;

T: Let's form 3groups. Children from England -take these places, please, (group 1) Children from Ukraine -(group 2) Children from other countries -(group 3).

II. Основна частина уроку

  1. Бесіда по темі "My Day". Розвиток навичок aудіювання.

T: We've got two new-comers. Please introduce yourselves.

P1 andP2 Scooby-Doo's friends: Hello! Do you recognize us? No?! Do you like watching cartoons? What is your favourite cartoon? And yours? Who likes a cartoon

about Scooby-Doo& his friends? We are his friends.

P1 - I am Dafna.

P2 - I am Fred. He is our best friend. He can run and jump. Can you run and jump? He can drive a car. Can you drive a car? He can growl. Can you? He can sing. Can you?

T: Let's sing a song "I can read"

Пісня  "I can read"

P1: He likes to dance. Do you like to dance?

 T: Let's show our guests how we can dance.

Пісня"Hockey-Cockey"

P2: We've got a letter from Scooby-Doo. Listen. (читає лист)

Hi! I'm Scooby-Doo. Do you remember me? I send you my photo. I'm a clever dog. Are you clever? Can you do my tasks? These are my tasks for you. I want to tell you about my day. Do these puzzles.

  1. Робота в групах (за допомогою різних завдань учні дізнаються, що Scooby-Doo робить вранці, в обід, ввечері).

T: So, we shall have some group work. Take these packets. Group 1- Draw lines to find the right time.  Group 2- Complete the story. Choose the right world.     Group 3- Draw the time.

 

  1. Читання відтвореного оповідання.

T: Gr. 1. Please, read the letter.

    4.Переказ оповідання  в III особі однини Present Simple. Розвиток навичок монологічного мовлення (відтворення оповідання 1 учнем) в ПІ особі однини.

T: Group 1. What does Scooby-Doo do in the morning?

 Group 2.  What does Scooby-Doo do in the afternoon?

 Group 3.  What does Scooby-Doo do in the evening?

Scooby-Doo's friends: So, we see you are clever. But, what do you do in the morning?  Let's sing our song.

 Пісня "This is the way"

5.Монологічне  мовлення на рівні декількох речень.

T: What do you do in the morning?

 What do you do in the afternoon?

 What do you do in the evening?

6.Виконання письмової вправи (розвиток навичок письма). Робота в парах. Використання листа-опори  для напи­сання листа.

T: Now, let's write a letter to Scooby-Doo. Gr. 1 will write what they do in the morning. Gr. 2 will write what they do in the afternoon. Gr. 3 will write what they do in the evening. We shall send these letters to Scooby-Doo. I hope he will be glad to receive them.

III. Заключна частина уроку.

 - інструктаж про виконання домашнього завдання;

- підведення підсумків роботи на уроці;

T. Thank you for a work. What have we learned today?

And at home, please, write a short story about what you do in the evening. You have worked  hard today. You are so diligent. I am proud of you and your language skills. Good-bye. See you later. Have a nice day!

 

docx
Додано
8 квітня 2018
Переглядів
1517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку