FIRST FORM
Data:
UNIT 6. HAPPY BIRTHDAY!
Lesson 41 (1)
Topic: It`s my Birthday!
Lesson time: 35 minutes
1. Learning outcomes: learners will be able to revise vocabulary (a cake, a candle, a balloon, a present, a star).
2. The objectives: - to improve skills of using the vocabulary in speech;
- to spread pupils’ knowledge on the topic;
- motivate pupils to study English;
- to develop skills of work in pairs, memory, skills of comparison;
- to bring up careful attitude to the pets.
3. Materials: multimedia system, pupils book, flashcards (Holydays), Birthday Cards, colored pencils.
PROCEDURE:
I. Introduction.
1. Greeting.
Song “ Hello, hello!” (відео супровід)
2. Warming up.
Touch the sign you like and say “Hello!” Hello everyone! Are you ready? Go!Go!Go! Stand in circle. Walk. Can you show me how to fly? How to swim? How to jump? Stop! Sit down.
3. Game_1. “Ball Game”. - How are you, ____? – I`m happy.
II. The main part.
3. Aim.
Teacher: Today, we begin to speak about our Birthdays; we will ask and tell about your age and learn new vocabulary – a cake, a candle, a balloon, a present, a star.
So, let’s start our lesson!.
4. Talking a story.
PB: p.68-69
Look at the pictures and try to complete a story using your knowledges.
Подивіться на малюнки до вправи. Кого та Що ви бачите? Давайте дізнаємось, про що йде мова. Прослухайте та повторіть.
Listen and repeat.
Unit-6-Les_1-1
Учні прослуховують аудіофайл та повторюють назви іграшок і перекладають їх рідною мовою.
Listen and repeat.
Unit-6-Les_1-3
Учні прослуховують аудіофайл та повторюють речення разом з учителем.
Physical activity Let’s do exercises: Stand up! (відео супровід)
Physical activity Let’s do exercises: Stand up! (відео супровід)
Вірно – потрібно заспівати пісню!
Listen and sing.
Unit-6-Les_1-5
III. Summing up
- Do you liked our lesson?
- What did you like best of all?
IV. Reflection
T.: Dear pupils! Please, take your smiley and stick them at the poster of your mood.