18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Розробка уроку англійської мови у 1 класі НУШ "UNIT 6. HAPPY BIRTHDAY!" "It`s my Birthday!"

Про матеріал
FIRST FORM UNIT 6. HAPPY BIRTHDAY! Topic: It`s my Birthday! 1. Learning outcomes: learners will be able to revise vocabulary (a cake, a candle, a balloon, a present, a star). 2. The objectives: - to improve skills of using the vocabulary in speech; - to spread pupils’ knowledge on the topic; - motivate pupils to study English; - to develop skills of work in pairs, memory, skills of comparison; - to bring up careful attitude to the pets.
Перегляд файлу

FIRST FORM

Data:

UNIT 6. HAPPY BIRTHDAY!

Lesson 41 (1)

Topic: It`s my Birthday!

Lesson time: 35 minutes

1. Learning outcomes: learners will be able to revise vocabulary (a cake, a candle, a balloon, a present, a star).

2. The objectives: - to improve skills of using the vocabulary in speech;

- to spread pupils’ knowledge on the topic;

- motivate pupils to study English;

- to develop skills of work in pairs, memory, skills of comparison;

- to bring up careful attitude to the pets.

3. Materials: multimedia system, pupils book, flashcards (Holydays), Birthday Cards, colored pencils.

PROCEDURE:

I. Introduction.

1. Greeting.

Song “ Hello, hello!” (відео супровід)

 

2. Warming up.

Touch the sign you like and say “Hello!” Hello everyone! Are you ready? Go!Go!Go! Stand in circle. Walk. Can you show me how to fly? How to swim? How to jump? Stop! Sit down.

3. Game_1. “Ball Game”. - How are you, ____? – I`m happy.

 

II. The main part.

3. Aim.

Teacher: Today, we begin to speak about our Birthdays; we will ask and tell about your age and learn new vocabulary – a cake, a candle, a balloon, a present, a star.

So, let’s start our lesson!.

 

4. Talking a story.

PB: p.68-69

  1. Teacher: Now, please, open your books – p. 68-69.

Look at the pictures and try to complete a story using your knowledges.

Подивіться на малюнки до вправи. Кого та Що ви бачите? Давайте дізнаємось, про що йде мова. Прослухайте та повторіть.

Listen and repeat.

Unit-6-Les_1-1

Учні прослуховують аудіофайл та повторюють назви іграшок і перекладають їх рідною мовою.

  1. Teacher: Дуже добре! А тепер дивіться уважно на малюнок, слухайте розповідь та повторюйте разом зі мною.

Listen and repeat.

Unit-6-Les_1-3

Учні прослуховують аудіофайл та повторюють речення разом з учителем.

 

Physical activity Let’s do exercises: Stand up! (відео супровід)

 

 

  1. Teacher: Дуже добре!
  • А тепер, скажіть, що ще крім подарунків ми можемо подарувати на ДР?
  • Так! Листавку! – Birthday Card!
  • Зараз кожен з вас отримає заготовку такої листівки. Вам потрібно її красиво оформити! (розмальовуємо та кріпимо на виставку)

 

Physical activity Let’s do exercises: Stand up! (відео супровід)

 

  1. Teacher: Нові слова ми вивчили, листівку підготували. Тепер залишилося привітати Теда! Але, як це зробити?

Вірно – потрібно заспівати пісню!

Listen and sing.

Unit-6-Les_1-5

 

III. Summing up

- Do you liked our lesson?

- What did you like best of all?

 

IV. Reflection

T.: Dear pupils! Please, take your smiley and stick them at the poster of your mood.

  • I like our lesson!
  • I don`t like our lesson!
  • I don’t care.
docx
До підручника
Англійська мова (підручник для спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням англійської мови) 1 клас (Карпюк О. Д., Ростоцька М.Є.)
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
928
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку