Розробка уроку ,,Баскетбол,,

Про матеріал
Баскетбол .«ПЕРЕДАЧІ М’ЯЧА НА ТОЧНІСТЬ» В процесі формування майбутнього фахівця, виникає необхідність удосконалення рухових навичок, розвитку психофізіологічних функцій та підвищення рівня фізичної підготовки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

з предмета

«Фізична культура»

 

на тему:

БАСКЕТБОЛ                                                                                    

  «ПЕРЕДАЧІ М’ЯЧА НА ТОЧНІСТЬ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                         Викладач фізичного  виховання:            

                                                                                                                       Лапєєв Валерій           

 

 

 

 

 

2024

                                               

 

 

 

                                                 Обґрунтування теми.

Одним із основних завдань держави у галузі освіти є турбота про здоров’я нації, виховання фізично здорового підростаючого покоління, профілактика захворюваності та травматизму. Сучасний стан здоров’я, фізичного розвитку, фізичної підготовки та функціональних можливостей українських підлітків турбує все доросле населення країни, починаючи з батьків, педагогів, медиків і закінчуючи керівниками державних структур. Зв'язок здоров’я людини з основними, глобальними проблемами сучасності, що породженні особливостями соціально - економічного розвитку та науково - технічного процесу, останніх декілька років поспіль, відверто загострюється. Зниження рівня фізичної активності підлітків додає факт тривожності, зумовлений слабким інтересом молоді до занять фізичної культури, байдужість до видів спорту, які традиційно викладаються в навчальних закладах. Не меншим головним факторам послаблення здоров’я та фізичного розвитку є спадковість, навколишнє середовище, халатність, відсутність інтересу батьків до успіхів своїх дітей у їх руховому розвитку та дефіцит традицій фізичного виховання в сім’ї.

Спостерігаючи на проблеми цього напрямку виникає необхідність посилення фізичної активності у навчальному закладі, обґрунтування ефективних методик навчання і виховання здобувачів/здобувачок. Оптимізація підготовки майбутніх фахівців, шукати нові шляхи впровадження фізичного виховання, що сприяють збереженню та зміцненню здоров’я, формуванню особистісного потенціалу здобувачів/здобувачок. В багатьох випадках це залежить від раціонального режиму праці, ступені відновлення організму після фізичних навантажень. В цьому можуть бути корисними засоби фізичної культури, які і розглядаються на  занятті.

                                                     Актуальність теми.

В процесі формування майбутнього фахівця, виникає необхідність удосконалення рухових навичок, розвитку психофізіологічних функцій та підвищення рівня фізичної підготовки. Здобуваючи освіту, відвідуючи всі дисципліни навчального закладу, в подальшому житті, молода людина самостійно розпорядиться набутими знаннями і навичками, розуміючи, що кожна дисципліна мала свої особливі виховні можливості. В сою чергу фізичне виховання дозволяє багатогранно впливати на особистість, відповідає за фізичний розвиток та фізичну підготовку молодого покоління. Відмінна фізична підготовка дозволяє молодій людині швидше освоювати нові складні виробничі професії, сприяє розвитку інтелектуальних процесів – формуванню уваги, точності сприйняття, запам’ятовування, відтворення, уявлення, мислення, поліпшує розумову працездатність. Здорові, загартовані, фізично добре розвинені юнаки і дівчата, як правило, успішно сприймають навчальний матеріал, менше втомлюються на заняттях, не пропускають їх через простудні хвороби.

Фізична культура, безсумнівно, сприяє розумовому розвитку, виховує важливі моральні риси – впевненість, рішучість, волю, сміливість і мужність, почуття колективізму та вміння дружити.

Одним із таких практичних занять можна відвести спортивні ігри. Вони відіграють провідну роль у фізичному вихованні, де надзвичайно важливе місце посідає висока емоційність. Емоції в грі мають складний характер, це й задоволення від роботи м’язів, бадьорості та енергії, від можливості дружнього спілкування в колективній грі. Ігри належать до тих видів ігрової діяльності, у яких яскраво виявляється роль рухів, перевага яких – перед чітко дозованими вправами, пов’язана з ініціативою, фантазією, творчістю, стимулює рухову активність, діяльність серця й легень підвищують їхню працездатність, сприяють поліпшенню кровообігу та обміну речовин в організмі.

Правильно організовані ігри впливають на розвиток і зміцнення кістково- зв’язкового апарату, м’язової системи, на формування правильної постави. Організація заняття, цілеспрямоване використання часу, дозування, активність здобувачів/здобувачок, сприяє вихованню організованості колективу.

На практичних заняттях вивчається, закріплюється, повторюється і вдосконалюється велика кількість різноманітних фізичних вправ, які вирішують освітні, виховні і оздоровчі завдання.

 В підготовчій частині використані стройові вправи (організаційні) Вони є засобом виховання: дисциплінованості, організованості, формування правильної і красивої постави, ходи, розвитку почуття ритму і темпу рухів, здатності зіставляти їх за часом і в просторі. До стройових вправ відносяться найбільш ощадливі способи побудови і перебудування, розмикання і змикання, переміщень по спортивному залу.

Використання загально розвиваючих вправ займає значне місце в загальній системі фізичного виховання і необхідне для своєчасного розвитку організму, свідомого управління рухами, являється засобом для оздоровлення, зміцнення організму. Систематично впливаючи на великі групи м'язів, вони значно активізують обмінні процеси, створюють сприятливі умови для харчування всіх клітин і тканин організму. Загально розвиваючі вправи потрібно підбирати залежно від специфіки виду рухової діяльності, конкретної дії, яка буде вивчатися на даному занятті, його мети.

Основною метою підготовчої частини є розминка, де доступні, нескладні в технічному відношенні елементарні рухи тілом і його частинами, виконуються з метою оздоровлення, виховання фізичних якостей, поліпшення функціонального стану організму. Класифікація вправ по анатомічній ознаці доповнюється вказівками на характер їх фізіологічного впливу. Мається на увазі, переважний вплив вправ на розвиток рухових якостей: сили, швидкості, гнучкості, витривалості, спритності. Всі вправи використані та заплановані до заняття підібрані з урахуванням підготовленості займаючихся, темою заняття та величини навантаження в основній частині.

Основна частина заняття (відповідає фазі вирішення передбачених основних завдань) задачами якої являється надання здобувачам/здобувачкам знання, вміння, навички з фізичної культури і сприянню розвитку рухових якостей. При цьому застосовані вправи де спочатку іде вивчення нових, а потім повторення і закріплення техніки вивчених раніше вправ. Заплановане виконання різних вправ з баскетбольними м’ячами, дозволяє вирішенню поставлених задач заняття. Надається велика можливість рухливих ігор, що сприяє досягненню високих результатів, підвищення їх оздоровчого впливу. Баскетбол є одним із, популярних видів спортивних ігор на сьогоднішній день, продовжує набувати все більшої популярності в світі і в Україні. При цьому не тільки як видовищний вид спорту, але і як ефективний засіб фізичного виховання. Баскетбол відрізняється від інших видів спорту своєю динамічністю, швидкою змінюваністю гострих ситуацій, готовністю до сміливих рішень і певного ризику, необхідністю вирішувати складні багатоходові завдання, емоційною насиченістю, витримкою та завзятістю. Практична значущість занять баскетболом визначається комплексним характером впливу гри на основні функції організму і прояв рухових здібностей. Так, кидки з різних дистанцій сприяють розвитку координації рухів та формують правильну поставу; біг і стрибки сприяють активному росту тіла; ведення м’яча, передачі та боротьба за м’яч розвивають силу м’язів, при чому, не стільки ізометричну силу, скільки динамічну, так як статичні зусилля в баскетболі нетривалі і не мають визначального значення. Багаторазові стрибки в грі сприяють подовженню трубчастих кісток та розвивають силову витривалість, а постійні ривки – швидкісну. Головне те, що визначає питому вагу баскетболу у системі фізичного виховання - це його цінність як комплексного засобу фізичного розвитку і виховання молоді, здорового способу життя, адже здоров’я допомагає людині реалізувати свої плани, успішно розв’язувати життєві завдання та долати труднощі.

Спортивні та рухливі ігри сприяють тому, що здобувачі/здобувачки вчаться правильним емоційним стосунками. В іграх є перемоги та поразки. До перемоги потрібно йти чесно, вона здобувається важко, потрібно заслужити перемогу, але є й поразка. Треба навчитися прийняти та визнати поразку й поводитися гідно. Так само і в житті. Проте, якщо помилилися, потрібно прийняти відповідальність за свій вчинок, а хто відходить від правил – одержує покарання. Без цього немислима реалізація жодного завдання на шляху до фізичної досконалості. Специфічними факторами виховання вольових рис є систематичне долання труднощів, які постійно зростають. Тобто логіка процесу фізичного виховання й логіка виховання волі збігаються, тому що підпорядковані одним закономірностям і принципам (систематичність, прогресування, доступність).

Граючи, здобувачі/здобувачки отримують притаманну їм – потребу в рухах, активність, озброює знаннями деякої теорії, методики проведення, необхідним навичкам, морального і естетичного виховання.

Активно проведена основна частина заняття служить підвищенню нервового збудження в області емоційної діяльності, прискоренню дихання та підвищенню частоти пульсу. Для переходу до другого виду діяльності, необхідно відновити, тимчасово знизити працездатність тих чи інших органів.

Заключна частина заняття призначена для завершення роботи, приведення організму в оптимальний для подальшої діяльності стан. Найбільш характерними завданнями заключній частині є: зниження загального порушення серцево-судинної, дихальної та нервової систем, зайвої напруги окремих груп м'язів; регулювання емоційних станів; підведення підсумків заняття, короткий розбір, якщо необхідно, окремих моментів навчальної діяльності або поведінки займаючихся, ознайомлення їх зі змістом чергових занять і завданням додому. Найбільш характерними вправами для заключної частини уроку є: різні варіанти ходьби та інших природних рухів, спрямовані на поступове зниження напруженості функцій серцево-судинної та дихальної систем; гімнастичні вправи на розслаблення і поставу спокійного характеру.

Таким чином, процес фізичного виховання дозволяє багатогранно впливати на особистість. Разом з тим, цей процес повинен бути перманентним, таким, що забезпечить дієві практичні кроки, які однозначно будуть сприяти підвищенню якості професійної підготовки здобувачів/здобувачок.

ЗМІСТ І ХІД ЗАНЯТТЯ

 

№ п/п

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

ДОЗУВАННЯ

ОРГАНІЗІЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

І

Підготовча частина

16хв.

 

 

1

 

Шикування.

 

 

30.с

Шеренга.

Перевірити підготовку до заняття, наявність спортивної форми, самопочуття.

2.

Привітання, перекличка.

30с.

3.

Повідомлення теми та задач заняття.

 

30с.

4.

Техніка безпеки, вимірювання пульсу.

 

30с.

5.

Стройові вправи на місці:

повороти ліворуч, праворуч, кругом.

1хв.

Слідкувати за вірним виконанням, щоб не розмахували руками, тримали поставу.

6.

Різновиди ходьби з різними положеннями рук:

- навшпиньки;

- на п’ятах;

- з п’яти на носок.

2хв.

Темп середній..

 

Руки на поясі.

Руки до плечей.

Руки в сторону.

Спину під час виконання вправи тримати прямо, дивитись перед собою.

7.

Різноманітний біг:

- звичайний;

 

 

- спиною вперед;

 

 

 

- змійкою;

 

 

- біг по діагоналі приставним правим, боком;

- біг по діагоналі приставним, лівим боком;

 

 

- з високим підніманням стегна;

 

 

 

 

 

- з закиданням гомілки назад;

 

 

- хресний біг правим боком,

- хресний біг лівим боком.

 

 

3хв.

 

Інтервал між здобувачами – один крок. Стежити за дотриманням дистанції.

Руки вперед зігнуті в ліктях.

 

Руки на сідницях.

Руки вільно.

 

8.

 

Повільна ходьба з вправами для відновлення дихання:

1-2 руки через сторони вгору (вдих)

3-4 руки через сторони вниз (видих)

Перешикування в дві шеренги.

 

 

1хв.

 

4-6 разів

 

 

Глибоке дихання.

Робити фази розслаблення після затримки видиху.

 

9.

 

Загальнорозвиваючі вправи на місці з баскетбольним м’ячем.

 

 

7хв.

 

Комплекс додається.

ІІ

Основна частина

55хв.

 

 

1.

 

Ведення м’яча на місці:

 

- правою рукою (ліва рука виконує захисну дію);

- лівою рукою (права рука виконує захисну дію);

- комбіноване почергово правою, лівою та оберт м’яча навколо себе;

- правою ведення баскетбольного м’яча, лівою підкидання і ловіння тенісного м’яча вгору;

- лівою ведення баскетбольного м’яча, правою підкидання і ловіння тенісного м’яча вгору.

 

 

8хв.

Дві шеренги.

Звернути увагу на помилки при веденні м’яча (рука виконує захисну дію).

 

Вправа виконується за свистком викладача.

Слідкувати за технікою безпеки.

Тенісний м’яч підкидати поступово вище.

 

 

2.

 

Ведення м’яча у русі:

- правою рукою (ліва рука виконує захисну дію);

- лівою рукою (права рука виконує захисну дію);

- зі зміною напрямку (лівим, правим боком, спиною вперед)

- по гімнастичній лаві (м’яч на лаві) лівою рукою;

- по гімнастичній лаві (м’яч на лаві) правою рукою;

- на гімнастичній лаві (повільне пересування студента по лаві)

 

 

10хв.

Дві колони.

 

Темп середній. Інтервал 4кроки. Звернути увагу на техніку виконання.

 

Вправу виконувати після показу та пояснення. Слідкувати за технікою безпеки.

Темп повільний. Зберігати інтервал.  Зіскок не робити

 

 

3.

 

Передачі м'яча на місці:

 

 

-          передача зверху

-          двома руками від грудей

-          з відскоком від підлоги

8хв.

Дві шеренги, 4-5 м. один від одного

Звернути увагу на помилки при передачах м’яча, роботу ніг.

 

4.

 

Передачі м'яча у русі:

 

-          передача від колони розташованої поруч;

-          у зустрічних колонах після ведіння;

-          відскоком від підлоги в зустрічних колонах

 

 

8хв.

 

 

Колона.

Звернути увагу на помилки при передачі м’яча в русі.

 

5.

 

Комбінації з веденням та передачею м’яча (раціональна техніка виконання)

а) два студенти стають один проти одного тримаючи в руках гімнастичні палиці, інші два студенти виконують передачі м’яча над нею:

- двома руками ,

- правою, лівою від плеча,

- теж саме з положення сидячи.

б) теж саме, міняються місцями.

 

 

8хв.

Нагадати правила з техніки безпеки.

Робота в четвірках.

Усі баскетбольні елементи виконувати у зв’язці швидко й енергійно.

 

6.

Естафети з м'ячем

 

-«найспритніший» У кожного учасника в руках поліетиленовий пакуночок. За сигналом кожний учасник підкидає його вгору і намагається схопити поліетиленовий пакуночок суперника, стає на його місце.

 

-«передай далі» За сигналом викладача направляючий починає виконувати передачу баскетбольного м’яча (на місці) позаду стоячого учасника над головою. Останній учасник колони передає м’яч попереду стоячому через ліву сторону. Отримавши м’яч направляючий здійснює передачу через праву сторону. Останній учасник повертає його передачею між ногами.

 

 

ведення» За сигналом викладача направляючий починає виконувати ведення баскетбольного м’яча до вказаного місця, обводить його,  повертається продовжуючи виконувати ведення, передає м’яч наступному.

 

-«попади у кошик» Команди розташовані по різні сторони площадки. За сигналом викладача виконувати ведення м’яча із кидком в корзину.

 

 

7хв.

 

2хв.

 

 

 

 

 

 

 

2хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2хв.

 

 

 

 

 

 

 

3хв.

 

 

Дві шеренги обличчям друг до друга.

Намагатися не впустити на підлогу. Враховується швидкість реакції.

Дві колони.

Звернути увагу на точність передачі, швидкість, та техніку виконання.

При передачі м’яча між ногами коліна не згинати. Інтервал - на витягнуті руки.

 

 

 

 

Вправу виконувати зі стійки баскетболіста. Звернути увагу на техніку виконання.

Дві колони.

Темп середній, звернути увагу на техніку виконання, точність попадання м’яча у кошик.

 

 

7.

 

Двостороння гра

 

Привітання команди.

 

 

6хв.

 

4-2хв.

 

Розподіляються самостійно, за власним бажанням по 4 чол.

 

ІІІ

Заключна частина

9хв.

 

 

1.

 

Шикування.

 

30с.

 

Шеренга.

 

2.

 

Ходьба в повільному темпі.

1-2 руки через сторони вгору (вдих)

3-4 руки через сторони вниз (види).

Шикування в коло.

 

 

2хв.

 

Темп повільний.

Глибоке дихання.

 

 

3.

 

Вправи на встановлення дихання:

В.п.: - основна стійка.

1-2. повільне піднімання навшпиньки, руки вгору, зробити вдих,

3-4. В.п.- видих;

5-6. нахил вперед, руки вгору;

7-10. упор лежачи («планка»);

11-12. В.п.- вдих, видих.

 

5хв.

 

Затримка повітря - при збереженні пози.

 

Дихання вільне, спокійне.

Коліна не згинати.

 

4.

 

Підведення підсумків заняття:

 

-          оцінка діяльності;

-          домашнє завдання.

 

 

1хв.

 

Оголошення оцінок.

 

Відзначити найкращих.

Виконувати вправи на стрибучість.

 

 

5.

 

Організований вихід зі спортивної зали.

 

30с.

 

Виходити зі спортивної зали звичайним кроком.

 

 

 

КОМПЛЕКС ЗАГАЛЬНО - РОЗВИВАЮЧИХ ВПРАВ НА МІСЦІ  З

БАСКЕТБОЛЬНИМ М'ЯЧЕМ

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

ДОЗУВАННЯ

ОРГАНІЗІЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

 

 

1.

 

В.п.: основна стійка, м’яч біля грудей.

1- поворот голови вліво

2-В.п.

3-4 – теж саме в іншу сторону.

 

 

2-4 рази

Чітко фіксувати вихідне положення, слідкувати за поставою, плечі опущені.

 

 

2.

 

В.п.: стійка ноги нарізно, м’яч вгору.

1 - нахил вправо, м’яч вгорі

2 – нахил вліво, м’яч вгорі

3-4- теж саме.

 

 

 

2-4 рази

Коліна не згинати. Дихання не затримувати.

 

3.

 

В.п.: ноги нарізно, витягнуті руки з м’ячем вперед.

1-2-3-4- жонглювання м’яча в кистях.

 

 

2-4 рази

Можливі змінени вихідного положення рук.

 

 

4.

 

В.п.: ноги нарізно, руки в сторони, м’яч в лівій руці.

1-2- перекинути м’яч в праву руку.

3-4- теж саме в іншу сторону.

 

 

 

4-6 разів

Намагатися слідкувати за м’ячем очима.

 

 

 

5.

В.п.: напівприсід, м’яч в лівій руці.

1-2-3– колові оберти м’ячем через ліву ногу.

4- В.п. на пів присід, м’яч в правій руці.

5-6-7- колові оберти м’ячем через праву ногу

В.п.

 

 

 

2-4рази

Намагатися не впустити м’яч. Виконувати зі збільшенням швидкості.

 

 

6.

 

В.п.: напівприсід, м’яч в лівій руці.

1-2-3-4- обведення м’яча навколо тулуба через праву та ліву сторони.

 

 

2-4 рази

Намагатися не впустити м’яч. Виконувати зі збільшенням швидкості.

 

 

7.

 

В.п.: напівприсід, м’яч в лівій руці.

1-2-3-4- обведення м’яча вісімкою через праву та ліву ноги.

 

 

4-6 разів

Намагатися не впустити м’яч. Виконувати зі збільшенням швидкості.

 

 

 

 

8.

 

В.п.: напівприсід, м’яч між ніг тримати руками.

1-2-3-4- зміна положення рук.

 

 

 

4-6 разів

 

Намагатися не впустити м’яч. Виконувати зі збільшенням швидкості.

 

 

 

 

9.

В.п.: ноги нарізно, руки в сторони, м’яч на підлозі

1- нахил тулуба вперед, доторкнутися правою рукою до м’яча

2.- В.п.

3-4- теж саме з іншої руки.

 

 

3-4 разів

Коліна не згинати. Нахил глибокий.

 

 

10.

 

В.п.: основна стійка, м’яч біля грудей

1- підкинути м’яч вгору.

2- присід, м’яч в руках

3-4- теж саме.

 

 

 

2-4 рази

Намагатися не впустити м’яч. Присід глибокий.

 

11.

 

В.п.: основна стійка, м’яч в руках.

1- стрибком ноги нарізно, м’яч вгору.

2.-В.п.

 

 

3-4 рази.

Темп середній.

 

 

12.

 

В.п.: право нога вперед, ліва назад, м’яч біля грудей.

1-2-3-4 зміна положення ніг

 

 

4-5 разів

Темп середній

 

doc
Додано
11 червня
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку