РОЗРОБКА УРОКУ " БЕЗПЕКА НАДВОРІ "

Про матеріал
Урок 24. БЕЗПЕКА НАДВОРІ Мета: обговорити з учнями, які небезпечні місця є у мікрорайоні школи; формувати у школярів уміння обирати безпечні місця для відпочинку та гри, де ніщо не загрожує життю і здоров’ю; допомогти засвоїти загальні правила безпечної поведінки дітей надворі; вчити відмовлятися позичати свої речі (велосипед, мобільний телефон) малознайомим і незнайомим людям; виховувати обережність, обачливість.
Перегляд файлу

Урок 24. БЕЗПЕКА НАДВОРІ

Мета: обговорити з учнями, які небезпечні місця є у мікрорайоні школи; формувати у школярів уміння обирати безпечні місця для відпочинку та гри, де ніщо не загрожує життю і здоров’ю; допомогти засвоїти загальні правила безпечної поведінки дітей надворі; вчити відмовлятися позичати свої речі (велосипед, мобільний телефон) малознайомим і незнайомим людям; виховувати обережність, обачливість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Де можна переходити залізничну колію?

— Розкажіть правила переходу через залізничні переїзди.

— Чому гратися на залізниці небезпечно?

— Пригадайте казку К. Чуковського «Бармалей». Чому із дітьми трапилося нещастя?

— Дітям важливо вміти обирати безпечні місця для відпочинку та гри, де ніщо не загрожує їх життю і здоров’ю.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Саме про безпеку надворі ми сьогодні й поговоримо.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

Найзручніше місце для гри в місті — це дитячий ігровий або спортивний майданчик у дворі біля вашого дому. Найчастіше ви перебуваєте там не одні.

Поряд із вами — діти з вашого будинку або будинків поблизу, а також дорослі — батьки чи бабусі, дідусі.

На дитячому ігровому майданчику є гойдалки, каруселі, гірки тощо. Біля них будьте особливо обережними, щоб не вдаритися, коли інші гойдаються.

Катайтеся по черзі, не сваріться.

На спортивному майданчику можна пограти в рухливі ігри, футбол, бадмінтон. Майданчики розташовують на відстані від вулиць і доріг, серед зелених насаджень, часто їх огороджують невеличкими парканами.

У селі грайтеся на своєму подвір’ї і там, де дозволяють батьки.

Обирайте безпечні місця для ігор та прогулянок.

Під час прогулянки ви можете зустріти незнайомих людей, іноді — небезпечних. Як поводитися з ними, ви вже знаєте. Однак пам’ятайте: небезпечними можуть бути не тільки чоловіки, але й жінки, дідусі, бабусі, хлопці та дівчата. Щоб здобути вашу довіру, дорослі можуть використовувати ваших однолітків. Незнайомці можуть пропонувати будь-що, щоб дізнатися, де у вас удома лежать гроші, коштовності. Не розпочинайте розмови із ними. У жодному разі нікому не називайте свою адресу, номер телефону, нічого не розказуйте про сім’ю. Обов’язково повідомте батьків або вчителя, якщо до вас з певним проханням зверталися незнайомці.

Допоможуть уникнути небезпеки ще й такі поради:

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 104–107)

1) Робота за малюнками.

— Розгляньте малюнки на с. 104.

— По черзі скажіть, у які ігри ви полюбляєте грати надворі.

— Які речі берете з собою на прогулянку?

2) Читання оповідання В. Драгунського «На Садовій великий рух» (с. 144–148).

— Поміркуйте, чому хлопчики втратили велосипед.

3) Робота в групах.

— Об’єднайтесь у чотири групи: «Велосипед», «Самокат», «Мобільний телефон», «Скейт».

Розіграйте сценки про те, як можна відмовити малознайомим дітям у проханні позичити ваші речі.

4) Робота за малюнками.

— Розгляньте малюнки на с. 105 та розкажіть, що роблять діти. Що з ними може трапитися?

— Поміркуйте, де біля вашого будинку безпечно гуляти, а де — небезпечно.

Запам’ятайте! Обирайте безпечні місця для ігор та розваг.

— Розгляньте малюнки на с. 106. Пригадайте, що означають дорожні знаки для велосипедистів.

— Прочитайте правила для юних велосипедистів. Обговоріть, що означає кожне з цих правил, для чого воно існує.

5) Екіпіровка велосипедиста.

— Разом із дорослими навчіться добирати одяг для велосипедної прогулянки і правильно вдягати велосипедний шолом.

Запам’ятайте! Захисний шолом — найкращий головний убір для велосипедиста.

2. Тест «Так чи ні?» (див. додаток на с. 67)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

— Які місця для ігор і розваг ви не обираєте на вулиці? Чому?

— Розкажіть, чи є біля школи небезпечні місця для ігор.

— Обговоріть з членами родини небезпечні місця для розваг біля вашого

будинку.

— Якщо ви потрапили у біду, до кого будете звертатися по допомогу?

— Розкажіть про ці правила вдома.

— Яку машину називають велосипедом?

— Які дорожні знаки для велосипедистів ви знаєте?

— Які деталі велосипеда обов’язково потрібно перевірити перед поїздкою?

— Назвіть предмети екіпіровки велосипедиста.

— У якому віці водій велосипеда має право рухатися по дорозі?

— Які ще правила для велосипедистів ви знаєте?

 ДОДАТОК ДО УРОКУ 24

Тест «Так чи ні?»

1. Ігри у піжмурки можна проводити:

○ між будинками;

○ у покинутих будинках та новобудовах;

○ на деревах;

○ біля трансформаторних будок і щитових.

2. Профілактикою пограбувань є такі дії:

○ носити із собою коштовні речі;

○ не носити ключ так, щоб було видно;

○ не ховати ключ під килимком перед дверима;

○ не називати свою адресу незнайомим;

○ не приводити додому незнайомих.

3. Слід дотримувати таких правил для юних велосипедистів:

○ виїжджати на дорогу дозволено тим, кому виповнилося 10 років;

○ кататися можна лише там, де немає транспорту і пішоходів;

○ можна переїжджати на інший бік дороги на велорсипеді;

○ перед поїздкою слід перевірити гальма і звуковий сигнал;

○ не можна кататися вночі, у сутінках, в туман і під час дощу.

 

doc
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
Інкл
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
1854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку