Розробка уроку "Буква Гг".

Про матеріал

Завдяки цікавим методам та прийомам роботи на уроці, діти ознайомлюються з новою літерою "Гг", її звуковим значенням, формуються навички читання слів із цією літерою, розвиваються вміння порівнювати й узагальнювати, збагачується словниковий запас учнів .

Перегляд файлу

Тема. Звук [г]. Позначення його буквами Гг.

Мета: ознайомити учнів з літерою «ге», її назвою та звуковим значенням; формувати навики читання слів з літерою «ге», уміння робити звуковий та звуко – буквений аналіз слів; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати.

Тип уроку: урок вивчення нового звука і букви.

Обладнання: презентація до уроку.

Хід уроку

l. Організаційний момент.

ll. Повторення раніше вивченого матеріалу.

  1. Гра «Розсипані слова».

Робота зі слайдом: Слайд 2

 

  • До нас на урок завітав горобець Чів. (натиснути)
  • Він ніс на крилах слова, але розсипав їх. (натиснути)
  • Допоможіть йому їх зібрати.

 

 

 

Робота зі слайдом: Слайд 3

  • Так які слова ми зібрали? (натиснути)
  • Прочитайте їх ще раз.
  • Прочитайте двоскладове слово.
  • Прочитайте останні слова.
  • Скільки складів в кожному з цих слів?
  • Прочитайте слова, у яких є звук [ц].
  • Прочитайте слова, у яких є звук [ц′].

 

  1. Висновок.

Робота зі слайдом: Слайд 4

 

  • Дайте характеристику звукам [ц],[ц′].
  • Якою буквою на письмі позначаються ці звуки? (натиснути)

 

 

 

 

lll. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні  на уроці ми познайомимося з новим звуком та буквами цього звука.

lV. Артикуляційно – слухові вправи.

  1. Виділення звука [г]:

 

 

 

 

 

Робота зі слайдом: Слайд 5

• вимова слова горобець;

• інтонування звуків у слові горобець; називання ланцюжка звуків у слові;

• характеристика звуків (по черзі натискати);

• поділ на склади, визначення наголошеного складу (по черзі натискати).

 

 

• Спостереження за артикуляцією.

-  Так який звук чуємо на початку слова?

 -  Вимовте його ще раз. Чи зустрічає видихуване повітря перешкоду? Яку?

-  Який це звук?

- Приголосний звук [г].(Ротова порожнина напіввідкрита, стінки гортані напружуються,  звужують прохід, струмінь видихуваного повітря долає перешкоди, голосові зв’язки утворюють голос.)

- Який звук за участю голосу і шуму?

Позначення його фішкою.

  

 

3.Впізнавання звука у словах.   Гра «Впіймай звук [г]».

Робота зі слайдом: Слайд 6

  • Послухайте вірш. (натиснути)
  • Плесніть в долоні, коли в словах почуєте звук [г].

Грім (натиснути на малюнок мишкою) гуркоче за горою,

Грім (натиснути на малюнок мишкою) гуркоче над рікою.

Гуси з лугу йдуть додому.

Не бояться того грому.

  • - Назвіть слова, в яких є звук [г].

4. Добір дітьми слів з виучуваним звуком.(в різних позиціях)

5. Аналітико – синтетичні звукові вправи:

• утворення складів із звуків: [г] [а] – га; [г] [о] – го; [г] [е] – ге…

• аналіз складів:  аг, ог…

• до даного сполучення звуків додати на початку звук [г]  і назвати утворене слово: г – рак, г – ай, г – рад,  г – рати, г – рім, г – ав…                                                                                                                                                                                   

V. Ознайомлення з буквою «ге». Аналіз будови.

Робота зі слайдом: Слайд 7

Якою буквою на письмі будемо позначати приголосний твердий звук [г]? (після відповіді натиснути)

  • Скільки букв ви бачите?
  • Чим схожі букви?
  • Чи схожі вони за розміром?
  • Коли будемо вживати велику букву «ге»?

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Встановлення схожості букви з предметами.

Робота зі слайдом: Слайди 8,9

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Що нагадує вам буква? (після відповіді - натиснути)
  • Послухайте, що каже горобчик.

• Розпізнавання  букв «Гг» серед інших букв.

- Покладіть картку перед собою. Серед групи букв знайдіть букви «Гг» та розмалюйте частини малюнка, в яких розміщені ці букви.

 

 

 

 

 

 

 

 

• Визначення місця букви в касі букв. Розміщення букви в набірному полотні.

Робота зі слайдом: Слайд 10

 

  • Подивіться на касу букв. (натиснути)
  • Знайдіть очима букву «ге».
  • Покажіть її.
  • Треба  поселити букви Гг у будинок.(Вчитель ставить картки з буквами у кишеньку.)

 

Робота зі слайдом: Слайд 11

 

 

Моделювання букви « ге» з паличок.

- Подивіться, як друкується буква «ге». (натиснути)

- За допомогою паличок змоделюйте букву.

 

 

 

• Робота у зошитах. Друкування букви «ге».

- Відкрийте зошити. Покладіть їх під нахилом. Знайдіть зразок друкованих літер.

-  Самостійно надрукуйте велику та малу букви «ге» до кінця рядка.

• Фізкультхвилинка.

Білі гуси налетіли,

Все подвір’я стало білим.

Поклювали, походили,

Піднялись та й полетіли.

Гуси летять – відлітають,

А діти тихенько  за парти сідають.

Vl. Вправи з читання.

Утворення та читання складів.

Робота зі слайдом: Слайди  12, 13

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Утворіть обернені склади. (натиснути)
  • Утворіть прямі склади.
  • Ще раз прочитайте утворені склади. (натиснути)
  • Що утворює склад?

   Робота над словами.

Робота зі слайдом: Слайд 14

  • Горобчику дуже подобається слухати, як читають діти.
  • Покажімо нашому гостю, як ми вчимося читати. (натиснути)
  • Прочитайте слова. (читання ланцюжком)

 

 

 

 

• Хорове читання.

              • Пояснення і уточнення значення слова.

Робота зі слайдом: Слайд 15

 

  • Як ви розумієте слово «гак»?
  • Прочитайте (натиснути) значення цього слова.

 

 

 

 

 

 • Напівголосне читання слів дітьми.

Робота зі слайдом: Слайд 16

 

  • Горобчик приніс ще одну групу слів. (натиснути)
  • Прочитайте ці слова кожний напівголосно .
  • Хором ще раз прочитаймо слова.

 

 

 

 

Вибіркове читання.

  • Прочитайте найдовше слово, найкоротше.

Пояснення і уточнення значення слова.

Робота зі слайдом: слайд 17

  • Як ви розумієте слово граб? (після відповіді - натиснути)
  • Прочитайте значення цього слова.

 

 

 

 

 

• Словотворча робота.

Робота зі слайдом: Слайд 18

 

 

 

 

 

 

 

  • Прочитайте слова. (натиснути)
  • Утворіть нові слова, додаючи до попередніх по одній букві. (по черзі натискати)
  • Читаємо утворені слова.
  • Прочитайте слово – назву істоти.
  • На яке питання відповідають останні слова?

Читання  речень.

  • Відкрийте «Буквар» на с.83.
  • Послухайте речення, слідкуючи за мною.
  • Хто запам’ятав, про кого говориться в них?
  • Самостійно правильно, напівголосно прочитайте речення.
  • Читаємо речення ланцюжком. Під час читання будьте уважними.
  • Прочитайте назви тварин.
  • Прочитайте речення про гусей.
  • Прочитайте речення про равлика?

Vll. Розвиток мовлення.  Складання речення.

Робота зі слайдом: Слайд 19

  • Розгляньте малюнок. (натиснути)
  • Прочитайте запитання.
  • За малюнком дайте відповідь на кожне запитання.
  • Що склали? Чому  це речення?
  • Про кого йдеться у реченні?
  • Прочитайте речення. (натиснути)

 

 

 

Vlll. Підсумок уроку.

Робота зі слайдом: Слайд 20

  • З яким звуком ми сьогодні познайомилися на уроці? (натиснути)
  • Якими буквами на письмі будемо позначати цей звук? (натиснути)

 

 

 

 

 

Робота зі слайдом: Слайд 21

  • На уроці письма будемо вчитися писати велику та рядкову букви «ге». (натиснути)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Авраменко Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чернецкая Раиса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Іванович Світлана Леонідівна
    Цікаві методи та прийоми використані у розробці до уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
6791
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку