Розробка уроку "Число і цифра 5".

Про матеріал
Розробка уроку математики на тему: "Число і цифра 5" для 1 класу НУШ до підручника С.О. Скворцової
Перегляд файлу

Конспект уроку математики у 1 класі

Тема уроку.  Число і цифра 5. Склад числа 5.

Мета: формувати поняття про число і цифру 5; учити співвідносити кількість предметів і цифру,  цифру і число; учити писати цифру 5;

розширювати уявлення про співвідношення нерівності і рівності; учити позначати їх відповідними знаками; формувати в учнів навички лічби;

розвивати кмітливість, пам'ять, логічне мислення;

виховувати вміння милуватися красою довкілля і зберігати його.

Обладнання: презентація, конверти для груп з завданнями, набірні полотна, конструктор LEGO.

Тип уроку: комбінований.

Освітні галузі: математична освітня галузь, природнича освітня галузь, мистецька освітня галузь, соціальна і здоров’язбережна освітня галузь.

За формою проведення урок-дослідження.

 Форми організації освітньої діяльності:  індивідуальні, парні, групові.

Очікувані результати:

  • зацікавленість науковими знаннями про рівності, число і цифру 5;
  • розширення уявлення про роль математики в житті людини;
  • застосування набутих в школі знань і умінь в житті;
  • розширення поля для самостійної пізнавальної діяльності;
  • створення умов для реалізації кожної особистості.

Хід уроку

І Організаційний момент

1. Організація класу

- Діти, в строк дзвенить дзвінок –

   Починаємо урок.

- Доброго дня, діти! Ми розпочинаємо урок математики.

 

2. Психологічне налаштування на роботу на уроці

 - Щоб налаштуватися на плідну роботу, повторимо нашу примовку.

Щоби гарно працювати,

Треба нам увагу мати,

Працьовитість і уміння,

Та ще трішечки терпіння

Гарні риси всів ми маєм,

Тож урок розпочинаєм.

Ми не будем гаять час,

Бо знання чекають нас.

 

3. Iнтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Поміркуйте і скажіть, яким має бути наш урок. (Цікавим, насиченим, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим)
  •  А ви на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими)

 

  IІ Контроль і корекція знань

  1. Результат пошуку зображень за запитом "де заховались цифри"Усні вправи

Невідомо як це сталось,

Тільки цифри заховались.

Всі розбіглись хто куди.

Хоч не сталось би біди.

Вірю в те, що ви, малята,

Зможете їх відшукати.

Їх гарнесенько шукайте,

А знайшовши – називайте.

  • Діти, починаємо називати цифри від одного до десяти і показувати їх на малюнку.
  • Чи всі цифри на місці?
  • Розфарбуйте малюнок.

 

  1. Лічба предметів

-  Діти, з якими цифрами ми вже познайомилися?

-  Покажіть їх на нашому полотні.

- Діти, розгляньте малюнок і розфарбуйте стільки предметів, скільки вам підказує цифра.

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\hello_html_4509550d.jpg

 

3. Вправа «Назвіть сусідів»

- В будинок цифри ці зайшли.

  Ось – цифра 2, а онде - три.

  Вони не вірять, що ви, малята,

  Сусідів зможете назвати?

- Назвіть «сусідів» чисел 2, 3.

C:\Users\UserDW\Desktop\це сусіди.png

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\рівняй.jpg4. Приклади на порівняння

Цифри нам не вгамувати,

Б’ють веселощі за край.

Зможемо їх порівняти.

Друже, приклади складай!

  • Діти, порахуйте скільки жовтогарячих зірочок? Запишіть відповідною цифрою.
  • А скільки - зелених? Запишіть відповідною цифрою.
  • Чого більше? Який ми знак поставимо?
  • Діти, порахуйте скільки зелених зірочок? Запишіть відповідною цифрою.
  • А скільки - фіолетових? Запишіть відповідною цифрою.
  • Порівняйте. Який ми знак поставимо?
  • Складіть ще два приклади самостійно.

 

III  Повідомлення теми і мети уроку

  • Цифри знову бешкетують –

Наші пальчики рахують.

Треба їх порахувать:

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Завітала цифра нова,

І весела, і чудова.

Її будемо вивчати

І предмети рахувати.

  • Сьогодні ми познайомимося з цифрою, яка допоможе позначити кількість пальців на руці. В числовому ряду вона йде одразу за четвіркою.
  •  

IV Вивчення нового матеріалу

  1. Знайомство з числом чотири

Ці чотири олівці

Я тримаю у руці.

Ще один додам швиденько.

Порахуйте їх скоренько.

Хто розумний, хто з вас вправний

Хто у школі був не марно?

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\c2803755f67e1cbb2f3beb2e0cd4a516.jpgХто зуміє здивувать?

Скільки олівців тут? П’ять!

  • П’ять олівців, які я тримаю,  ми позначимо цифрою п’ять. 
  • Подивіться, як вона виглядає.
  • Цю цифру ще називають п’ятіркою.

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\slide-1.jpg

  1. Бесіда з опорою на життєвий досвід дітей 

Технологія «Асоціативний кущ»

- Назвіть, яких предметів у класі по п’ять.

- А чого у вас вдома по п’ять?

- Число п’ять позначається цифрою 5.

 

  1. Вправляння в утворенні числа
  • У мене 4 магніти, поряд я поставлю ще один. Скільки їх буде разом?
  • У Петрика 3 книги, він поклав поряд ще дві. Скільки у нього книг на столі?
  • У мене 2 ручки. Я додаю ще три. Скільки їх стане?
  • У Катрусі шість цукерок. Одну вона з’їла на перерві. Скільки цукерок у неї залишилося?

 

  1. Розгляд друкованої і рукописної цифри 5
  • Результат пошуку зображень за запитом "на що схожа 5"Розгляньте цифру 5.
  • А що нагадує ця цифра?
  • Подивіться уважно на малюнок. Знайдіть той, на якому 5 предметів, зафарбуйте його.

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\images21.png

 

  1. Робота з підручником

C:\Users\UserDW\Desktop\5.bmp

  1. Музична пауза

 - Послухаємо пісеньку про цифру, з якою ми сьогодні познайомилися – про пятірку.

          Цифри люблять танцювать:

          Один, два, три, чотири, п’ять.

          Цифра п’ять найвеселіша,

          Кличе до танку скоріше.

         Нумо з нею танцювать:

         Один, два, три, чотири, п’ять.

Результат пошуку зображень за запитом "цифра пять из Лего"

  1. Гра «Сконструюй з LEGO»

Щоб новеньке щось створити,

Беремо ми LEGO, діти.

Знов він нам допомагає:

З нами цифру п’ять збирає.

  • Діти, візьміть цеглинки LEGO.
  • Покажіть мені зелену цеглинку. А тепер – червону і синю.
  • Об’єднайте ваші цеглинки LEGO і разом створіть гарну цифру п’ять.

 

  1. C:\Users\UserDW\Desktop\ряд.jpgВправа «Знайди місце»

Чом пятірочка сумна?

Місця не знайшла вона.

Ми підкажем, діти, вмить:

За четвіркою стоїть.

 

  1. Написання цифри 5

а) Аналіз цифри

  • Зі скількох елементів складається цифра 5?
  • Які це елементи?

-  Цифра 5 складається з маленької прямої палички, правого півовала і горизонтальної хвилястої лінії. Спочатку пишеться маленька пряма паличка. Починають її писати трохи правіше за середину верхньої сторони клітини (як і цифру 4) і ведуть похило до центра клітини. З цієї точки пишуть малий правий півовал — такий самий, як другий елемент у цифри 3. Потім угорі зліва направо пишуться останній елемент (злегка вигнута вниз паличка). Початок його співпадає з початком першого елементу цифри, а закінчується елемент у верхньому правому кутку клітини.

    б) Робота в зошиті

а) Пропишемо цифру 5 в повітрі разом зі мною.

б) Напишемо її вологим пензликом на дошці.

в) Олівцями старанно пропишемо рядок цієї цифри у Ваших зошитах.

 

10. Склад числа 5.

  • А яким ще чином можна отримати число п’ять?

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\img20.jpg

IV Закріплення  і  узагальнення отриманих знань

  1. Робота в зошиті
  • Знайдіть на малюнку всі, кого п’ять, і розфарбуйте їх.

Результат пошуку зображень за запитом "число і цифра  5"

  • Пропишіть рядочок цифри п’ять.

 

  1. Руханка

Раз! –

Руханка чекає нас.

Два! –

Вище, вище голова!

Три! –

Нахиляйсь, не говори.

Чотири! –

Руки став поширше.

П’ять! –

Будем присідать.

Щоб були здорові,

Починаєм знову.

Раз! –

Вже за партами весь клас!

 

  1. Робота з підручником.

- Розгляньте малюнки. Назвіть предмети, яких намальовано порівну.

- Назвіть предмети, яких намальовано не порівну.

C:\Users\UserDW\Desktop\6.bmp

 

  1. Робота з карткам. Робота в парах
  • Цифри знову бешкетують,

Палички вам пропонують.

Пропонують поскладати

І фігуру нам зібрати.

  •  Спробуйте, діти, скласти з п’яти паличок геометричну фігуру.
  • Скільки у вашої фігури сторін? Кутів? Вершин?
  • Як вигадаєте, як називається ваша фігура.

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\image449.jpg

 

  1. Розв’язування віршованих задач із логічним навантаженням
  • Цифра п’ять нас полюбляє

І задачі для нас має.

Слухаємо і міркуєм,

Відповіді всі готуєм.

 

Он на ганку біля хати

Грають милі цуценята.

Троє білих, мов той сніг.

Двоє в плямках. Скільки всіх? (3+2=5)

 

В лісі посеред лози

Заховалось три кози.

А у лузі їх ще дві

Рвуть ромашки у траві.

Треба нам порахувати:

Скільки всього кізок? (П’ять)

                                   

  1.  Логічне завдання

Досить цифрам з нами грати.

Хай спішать допомагати.

Цифри зможе хто згадати,

Буде паву гарну мати.

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\465530_3.jpeg

V Рефлексія

  • Чи Вам, діти,  сподобалося працювати на уроці?
  • У кожного з Вас на парті є розмальовка цифри п’ять. Якщо Вам сподобалося працювати на уроці, розфарбуйте її в зелений колір. Якщо – ні, то в синій.

 

VІ Підсумок

  • З якою цифрою ми сьогодні познайомилися?
  • Яке число вона позначає?
  • Чого Ви сьогодні на уроці навчилися?

 

Використані ресурси:

  1. traditions.in.ua/usna-narodna-tvorchist
  2. tut-cikavo.com › Тварини
  3. https://naurok.com.ua/
  4. myplanet.com.ua
  5. https://dovidka.biz.ua/zagadka-pro-sobaku-dlya-ditey/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
  6. posnayko.com.ua
  7. https://www.ria.com
  8. http://doshkolenok.kiev.ua/otvpochem/175-a-comy-ytvoryetsiya-veselka.html

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Холодько Руслана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Хопіна Аліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 листопада 2019
Переглядів
22501
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку