На цьму уроці будемо продовжувати ознайомлення учнів з багатством рідної мови; ознайомимо учнів із загадками; удосконалюватимемо техніку читання; розвиватимемо образне мислення, зв'язне мовлення; виховуватимемо любов до рідного слова.
17.09.2014рік.
Мета: продовжувати ознайомлення учнів з багатством рідної мови; ознайомити учнів із загадками; удосконалювати техніку читання; розвивати образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати любов до рідного слова.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Вправи на вдосконалення читацьких навичок
1. Розчитування за складовою таблицею
2. Вправи на розвиток уважності
У таблиці записано однакові слова, а поміж них — таке, що відрізняється тільки однією літерою. Слова показують дітям протягом кількох секунд. За цей час вони мають знайти і назвати це слово, тобто «пеньок».
рік миска носити
ріг мишка носити
рік мишка косити
Зірка — різка, ланка — ... (канал), курча — ... (ручка), лошак — ... (школа), вікно — ... (вінок), трос — ... (сорт), кіно — ... (коні), літо — ... (тіло), наша — ... (шана), пилка — ... (липка), марка — ... (рамка).
Як пшениченька шумить: ш-ш-ш!
Як в гайку струмок дзвенить: джр-джр-джр!
Як бджола в саду бринить: дз-дз-дз!
Як шумлять у птаха крила: ш-ш-ш!
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Робота в парах
Учні в парах розповідають одне одному пісню-гру «Ходить гарбуз по городу».
ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Як називається розділ, який ми вивчаємо?
— З якими жанрами усної народної творчості ми ознайомилися?
— Сьогодні ми ознайомимося із загадкою — одним із найдавніших видів народної творчості, що дожив до наших днів і житиме й надалі.
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя
— Загадка (від слова «гадати, думати») — це дотепне запитання або вислів, що вимагає розкриття, відгадки. У загадках прикмети предметів не називають безпосередньо, про них ідеться у прихованій формі. У загадках зашифровано певний предмет чи явище. Спостережлива людина завжди відгадає загадку.
Фізкультхвилинка
2. Опрацювання тексту про загадки (с. 13)
— Прочитайте і відгадайте загадки (с. 13)
— Знайдіть відгадки на малюнку (с. 14).
— З яких городніх рослин, зображених на малюнку, готують український борщ?
— Чого ще бракує, щоб борщ був смачним? Загадайте про цю рослину загадку.
Як прийде на стіл вона,
Скажуть весело хлоп’ята:
— Ну й розсипчаста, смачна! (Картопля)
Треба всім мене вживати.
Може, ви мене й з’їсте,
Тільки сльози проллєте. (Цибуля)
4. Конкурс на кращого відгадувача загадок
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум’яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке? (Яблуко)
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. (Груша)
На гіллі висіли,
На сонечці підсмажились
І почервоніли! (Вишня, черешня)
Чи то синя
Соковита господиня.
Чи то сонце,
Чи то злива —
Пригостить нас влітку... (слива).
— Доберіть загальну назву до слів-відгадок. (Фрукти)
VI. Підсумок уроку
— Продовжіть речення.
VІI. Домашнє завдання
Дібрати загадки, щоб загадати їх однокласникам.