Розробка уроку читання в 1 класі "Закріплення звукового значення букви "Ща". Опрацювання оповідання В.Сухомлинського "Яке щастя?""

Про матеріал
Закріплення звукового значення букви "ща". Опрацювання оповідання Василя Сухомлинського "Яке щастя?". Навчити дітей правильно артикулювати звуки "ш", "ч", розвивати навички читання, вміння мислити, співставляти, виділяти головне. Розкрити поняття щастя. Виховувати у дітей потребу творити добро, дарувати оточуючим свою любов
Перегляд файлу

   1 клас

  Навчання грамоти . Читання

Тема уроку.

 Закріплення звукового значення букви «ща».

Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Яке щастя?»

Мета.

Закріпити звукове значення букви «ща». Навчити  правильно артикулювати звуки  ш  ч .

 Розвивати навички читання, вміння мислити, співставляти, виділяти головне. Розвивати зв язне мовлення, пізнавальний інтерес, збагачувати словниковий запас учнів.

 Розкрити поняття щастя. Виховувати у дітей потребу творити добро, дарувати оточуючим свою любов.

Обладнання та матеріали.

Картки слів для розширення площі читання, ілюстраціі «Емоції та настрій людини», конструктор «Лего», макет сонечка та промінців з написами ознак щастя, аудіозапис пісні Н. Май «Щастя»

Хід уроку

І. Організація класу.

Діти ( разом)

 Доброго ранку, небо чисте!

Доброго ранку, сонце ясне!

Доброго ранку, всі мої друзі,

Хай буде сьогоднішній день прекрасним!

 

Вчитель.

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов язково

День для всіх привітним буде!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

-         Яку букву вивчали на попередньому уроці?

-         Чим вона особлива?

-         Які звуки вона позначає?

  1. Вправи на розвиток артикуляції звуків  ш  ч

Ща – ща – ща – вовк біля куща.

Ще – ще – ще – сильний дме вітрище.

Щу – щу – щу – наїмся борщу.

Щі – щі – щі – у відрі лящі.

Ащ – ащ – ащ – купили новий плащ.

Ущ – ущ – ущ -  зеленіє кущ.

  1. Вправи для осмисленого читання.

До - ик, я – ик, - авель, пло - а, я - ірка, - ука, - еня. лі - ина, гор – ик. пи – ик. морози – е.

  1. Вправи для розширення площі читання.

дощ                        лящ

хрящ                      хрущ

щока                      гуща

щітка                      щічка

щороку                  щосили

щоранку                 щаслива                        

Хрещатик               прощавай

  1. Перевірка усвідомлення  змісту попереднього уроку.

-         Навіщо людям потрібен дощик?

-         Який дощик між травинок?

-         Який дощик на барвінку, на ромашках, у хмаринці, на черевичках?

-         Які крапельки на долоні?

  1. Звуко - буквений аналіз  та складання звукових моделей слів                                 

горщик     щастя.

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.

-         Уявіть, що вас вітають з Днем народження ваші рідні чи друзі. Ви щасливі? Що ви відчуваєте, який у вас настрій?

1.Розповідь учителя.

Сьогодні вранці я зустріла дівчинку. Вона весело змахувала портфеликом, підстрибувала від радощів, її очі сяяли.

Вона смикнула мене за рукав і напівголосно скрикнула:

-         Я сьогодні така щаслива, така щаслива!

У мене братик народився!!!

Вона справді виглядала щасливою.

Сьогодні ми з вами спробуємо розкрити  зміст  слова  щастя.

 Що це за відчуття,  яка це щаслива людина і як зробити щасливими всіх людей?

-         Що для вас означає це слово?

Відповіді дітей.

-         Щастя – це  коли дають комп ютер.

-         Щастя – це коли з тобою дружать.

-         Щастя – це коли мій День народження.

-         Щастя – це коли багато іграшок.

-         Щастя – це коли мами люблять своїх дітей, коли вони неслухняні

-         Щастя – це коли приходять гості.

-         Щастя – це коли великий торт.

-         Щастя – це коли є дім.

-         Щастя – це коли тато і мама поруч.

-         Щастя – це коли багато грошей.

-         Щастя – це коли є що їсти.

-         Щастя – це коли не стріляють.

-         Щастя – це коли поруч моя собака.

-         Щастя – це коли бабуся не хворіє

-         Щастя – це коли приїздить мій тато.

-         Щастя – це коли я приїжджаю до бабусі, а там корова і багато – багато кроликів.

Вчитель

-         Як бачимо, що на це питання немає однозначної відповіді і значення цього слова у кожного своє.

Фізкультхвилинка

Рухлива гра «Будь ласка»

2. Робота за ілюстраціями « Настрій та емоції»

-         Знайдіть на ілюстраціях позитивні емоції.  Чи можна сказати , що обличчя дітей випромінюють щастя?

Отже, щастя – це особливий стан цілковитого задоволення, відчуття радості від спілкування з рідними, друзями.

Що, на вашу думку, треба зробити кожному з нас, аби всім було добре і всі були щасливі?

(Любити, допомагати, співчувати, підтримувати, поважати, ділитися, піклуватися, цінувати, шанувати, дарувати тепло, говорити особливі слова)

- Отже, бути добрими і милосердними – важлива умова для щастя.

І наше благополуччя і довголіття залежить від кількості вчинених добрих справ.

Доброта покращує настрій, самопочуття, підвищує впевненість у собі, відчуття бути комусь потрібним.

 

3. Сприймання та усвідомлення матеріалу.

Робота з підручником.

Словникова робота.

Читання колонок слів на с. 58

Читання вчителем оповідання В. Сухомлинського «Яке щастя?»

Бесіда – роздум за прочитаним.

Розгляд ілюстрації в підручнику.

 

Загальнонаціональна хвилина мовчання

 

ІІІІ. Закріплення матеріалу.

  1. Читання змійкою.
  2. Комбіноване читання
  3. Читання – гра «Дружня цеглинка».

Діти передають цеглинки з рук в руки промовляючи :

    Цеглинка ходить між рядами,

Дружити хоче з нами.

Кого за руку візьме –

Той читати розпочне.

  1. Визначення головної думки твору.

5.Словесний малюнок до твору.

Підсумок уроку

-         Що ж таке щастя?

-         Спробуйте зобразити на дошці сонечко – щастя, добираючи відповідні промінчики з написами. ( промінці з написами : поцілунок, обійми, мир, усмішка, допомога, підтримка, повага, доброта, милосердя, любов)

Під запис пісні Н. Май «Щастя» діти по черзі зображують сонечко на дошці.

 У світі Міжнародний день щастя відзначають 20 березня.

Заключне слово вчителя.

-         Отже, не скупіться на добро: завжди говоріть особливі слова, будьте чуйними, добрими, ввічливими, доброзичливими, турботливими, уважними, вдячними, люблячими, -  і тоді всім стане приємно і втішно, і тоді всі люди будуть  ЩАСЛИВИМИ.

 

 

 

 

 

 

 

-                      

 

-          

 

 

 

 

 

         

 

docx
Додано
20 серпня 2023
Переглядів
252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку