1 клас
Навчання грамоти . Читання
Тема уроку.
Закріплення звукового значення букви «ща».
Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Яке щастя?»
Мета.
Закріпити звукове значення букви «ща». Навчити правильно артикулювати звуки ш ч .
Розвивати навички читання, вміння мислити, співставляти, виділяти головне. Розвивати зв язне мовлення, пізнавальний інтерес, збагачувати словниковий запас учнів.
Розкрити поняття щастя. Виховувати у дітей потребу творити добро, дарувати оточуючим свою любов.
Обладнання та матеріали.
Картки слів для розширення площі читання, ілюстраціі «Емоції та настрій людини», конструктор «Лего», макет сонечка та промінців з написами ознак щастя, аудіозапис пісні Н. Май «Щастя»
Хід уроку
І. Організація класу.
Діти ( разом)
Доброго ранку, небо чисте!
Доброго ранку, сонце ясне!
Доброго ранку, всі мої друзі,
Хай буде сьогоднішній день прекрасним!
Вчитель.
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов язково
День для всіх привітним буде!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
- Яку букву вивчали на попередньому уроці?
- Чим вона особлива?
- Які звуки вона позначає?
Ща – ща – ща – вовк біля куща.
Ще – ще – ще – сильний дме вітрище.
Щу – щу – щу – наїмся борщу.
Щі – щі – щі – у відрі лящі.
Ащ – ащ – ащ – купили новий плащ.
Ущ – ущ – ущ - зеленіє кущ.
До - ик, я – ик, - авель, пло - а, я - ірка, - ука, - еня. лі - ина, гор – ик. пи – ик. морози – е.
дощ лящ
хрящ хрущ
щока гуща
щітка щічка
щороку щосили
щоранку щаслива
Хрещатик прощавай
- Навіщо людям потрібен дощик?
- Який дощик між травинок?
- Який дощик на барвінку, на ромашках, у хмаринці, на черевичках?
- Які крапельки на долоні?
горщик щастя.
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.
- Уявіть, що вас вітають з Днем народження ваші рідні чи друзі. Ви щасливі? Що ви відчуваєте, який у вас настрій?
1.Розповідь учителя.
Сьогодні вранці я зустріла дівчинку. Вона весело змахувала портфеликом, підстрибувала від радощів, її очі сяяли.
Вона смикнула мене за рукав і напівголосно скрикнула:
- Я сьогодні така щаслива, така щаслива!
У мене братик народився!!!
Вона справді виглядала щасливою.
Сьогодні ми з вами спробуємо розкрити зміст слова щастя.
Що це за відчуття, яка це щаслива людина і як зробити щасливими всіх людей?
- Що для вас означає це слово?
Відповіді дітей.
- Щастя – це коли дають комп ютер.
- Щастя – це коли з тобою дружать.
- Щастя – це коли мій День народження.
- Щастя – це коли багато іграшок.
- Щастя – це коли мами люблять своїх дітей, коли вони неслухняні
- Щастя – це коли приходять гості.
- Щастя – це коли великий торт.
- Щастя – це коли є дім.
- Щастя – це коли тато і мама поруч.
- Щастя – це коли багато грошей.
- Щастя – це коли є що їсти.
- Щастя – це коли не стріляють.
- Щастя – це коли поруч моя собака.
- Щастя – це коли бабуся не хворіє
- Щастя – це коли приїздить мій тато.
- Щастя – це коли я приїжджаю до бабусі, а там корова і багато – багато кроликів.
Вчитель
- Як бачимо, що на це питання немає однозначної відповіді і значення цього слова у кожного своє.
Фізкультхвилинка
Рухлива гра «Будь ласка»
2. Робота за ілюстраціями « Настрій та емоції»
- Знайдіть на ілюстраціях позитивні емоції. Чи можна сказати , що обличчя дітей випромінюють щастя?
Отже, щастя – це особливий стан цілковитого задоволення, відчуття радості від спілкування з рідними, друзями.
Що, на вашу думку, треба зробити кожному з нас, аби всім було добре і всі були щасливі?
(Любити, допомагати, співчувати, підтримувати, поважати, ділитися, піклуватися, цінувати, шанувати, дарувати тепло, говорити особливі слова)
- Отже, бути добрими і милосердними – важлива умова для щастя.
І наше благополуччя і довголіття залежить від кількості вчинених добрих справ.
Доброта покращує настрій, самопочуття, підвищує впевненість у собі, відчуття бути комусь потрібним.
3. Сприймання та усвідомлення матеріалу.
Робота з підручником.
Словникова робота.
Читання колонок слів на с. 58
Читання вчителем оповідання В. Сухомлинського «Яке щастя?»
Бесіда – роздум за прочитаним.
Розгляд ілюстрації в підручнику.
Загальнонаціональна хвилина мовчання
ІІІІ. Закріплення матеріалу.
Діти передають цеглинки з рук в руки промовляючи :
Цеглинка ходить між рядами,
Дружити хоче з нами.
Кого за руку візьме –
Той читати розпочне.
5.Словесний малюнок до твору.
Підсумок уроку
- Що ж таке щастя?
- Спробуйте зобразити на дошці сонечко – щастя, добираючи відповідні промінчики з написами. ( промінці з написами : поцілунок, обійми, мир, усмішка, допомога, підтримка, повага, доброта, милосердя, любов)
Під запис пісні Н. Май «Щастя» діти по черзі зображують сонечко на дошці.
У світі Міжнародний день щастя відзначають 20 березня.
Заключне слово вчителя.
- Отже, не скупіться на добро: завжди говоріть особливі слова, будьте чуйними, добрими, ввічливими, доброзичливими, турботливими, уважними, вдячними, люблячими, - і тоді всім стане приємно і втішно, і тоді всі люди будуть ЩАСЛИВИМИ.
-
-