Тема: Кожен хоче бути там, де порядок ы чистота.Оксана Кротюк «Несправжня вулиця»
Очікувані результати: перевірити вміння учнів слухати незнайомий текст та розуміти його, сприйняття й розуміння змісту, основної думки, образних висловів.
Розвивати мовлення; виховувати спостережливість, допитливість,бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Хід уроку:
1. Уявіть собі,що ми всі живемо на одній вулиці.
- Ким ми є одним для одного?
- Привітаємось з сусідом праворуч, ліворуч
- А як називається вулиця, на якій знаходиться наша школа?
2. Вправа «Трибуна вільних думок»
Учні висловлюють свої думки за даним початком
*На уроці я хочу…
*Я очікую від уроку…
*Сподіваюся, що сьогодні на уроці…
3.Робота над скоромовкою
- Прочитайте скоромовку різню інтонацією (сумно,весело,здивовано)
Дід Данило
Ділив диню:
Дольку Дімі
Дольку Діні
4.Робота над новим матеріалом
А) Робота з підручником
Ознайомлення з новим розділом
- Прочитайте назву розділу
- Про що йтиметься у творах розділу?
Оповідання_ це невеликий за обсягом прзовий художній твір, у якому автор описує подію з життя одного або кількох персонажів.
- Оповідання це прозовий ,чи віршований твір?
- Що можуть описувати в оповіданнях автори?
Б) Інтонаційне читання речень
- Гайда, дідусеві покажемо- сказав
- Чому не наша?- здивувалися
- Та вони ж малюнок зіпсують, - несміливо проказав
5.Робота над твором «Несправжня вулиця»
А)Щоденні 5 Читаю для себе
- Хто головні персонажі оповідання?
- Як звали хлопчиків?
Б)Читання «ланцюжком» по 2 речення
Вчимося аналізувати текст
В)Читання в особах основної частини оповідання.
Г) –Складемо асоціативний кущ до слова вулиця
Родина домівка
Вулиця будинки
друзі
Свята сім'я паркан
Д) Визначення головної думки твору
- Чому оповідання має таку назву?
- Які інші заголовки можете дібрати? Обгрунтуйте свою відповідь.
- Прочитайте виділене речення, як ви розумієте ці слова?
Гра «Слідопит»
Вправа «Фішбоун»
Проблема: зображення вулиці
Причина : малюнок не закінчений
Факти: не намальовано обгортки від цукерок
Висновок: не треба засмічувати довкілля
6. Підсумок уроку
Вправа «Так чи ні»(якщо так, учні піднімають зелену цеглинку лего, якщо ні- червону)
*Сьогодні на уроці ми читали оповідання
*Дійовими особами є дві сестрички
*Дідусь купив у крамниці альбом, олівці, цукерки
*Дідусеві не сподобався малюнок
*Юрась і Дмитрик домалювали папірці
*Хдопці зрозуміли,що вчинили погано