Тема: Звук [б], позначення його буквою «бе». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів.
Мета: ознайомити дітей із звуком [б] та буквою, що позначає цей звук, букворю Б «бе», вчитися читати склади і слова із буквою «бе», знаходити її в алфавіті та розрізняти звук [б] на слух; поповнювати словниковий запас учнів; розвивати логічне мислення та уяву; виховувати в дітей турботу до навколишнього середовища, гостинність.
Обладнаня: роздатковий матеріал, кубик, презентація до уроку, іграшковий бегемотик.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання.
Дихальні та артикуляційні вправи.
Вправа «Кульбабка».
Вимова складів на одному диханні.клади на одному диханні.
Імітація звуків.
ІІ. Перевірка вивченого на попередньому уроці.
Яку літеру ми вивчали на попередньому уроці? Давайте прочитаємо склади та слова з цією літерою.
Ну і тепер прислухайтесь, та своїми долоньками спіймайте цю літеру.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Кого ви бачите? Сьогодні до нас на урок ще хтось завітав. Так, це наш друг бегемот Бім. Але ля нього сьогодні особливий день, у нього День народження. На урок до нас він прийшов недарма. Подумайте.
Бегемотик Бім, що схоже, спільне в цих словах? (починаються однаковим звуком «б»)
Чи здогадалися ви, яка тема нас сьогодні чекає?
На сьогоднішньому уроці ми з вами ознайомимось із звуком [б] та буквою, що позначає цей звук.
Чого ви б хотіли навчитися сьогодні? (Вправа очікування)
IV. Робота з новим матеріалом.
Як і всі на свій День народження бегемотик запросив гостей. Щоб якось їх розважити він просить допомогти йому вивчити скоромовки. ---Допоможемо?
Бабин біб розцвів у дощ – буде бабі добрий борщ.
Бурі бобри брід перебрели. Забули бобри забрати торби.
Чи вдалося вам віднайти звук [б]?
2. Робота в парах.
-Наступне наше завдання – звуковий аналіз слів.
Баба, біб, береза, бобер.
4. Діти, а чи є звук, який дуже схожий на наш [б]? Так, це звук [п]. Ми зараз прочитаємо дуже схожі слова з цими звуками.
ГРИБ –ГРИП
ЗУБ – СУП
бити – пити
Звук [б] завжди вимовляємо дзвінко, а [п] – глухо.
5. Позначення звуків буквою
Звуки б і б на письмі позначаються буквою «бе». Розгляньте маленьку і велику букву . На що вона схожа? Побудуйте її з цеглинок.
6.Розповідь вчителя:
Наш Бегемотик вирішив позвати на свій День народження друзів, але головною умовою є те, щоб в їхніх іменах був звук [б]. Давайте йому допоможемо. На дошці написані імена гостей, а ви оберіть лише ті, які підходять Бегемотику.
Буратіно, Бобер, собачка Бублик, Білочка Буся, Лисичка Аліса, кіт Борис.
-Ви молодці! Але це ще не все! Потрібно щось купити в магазині, аби пригостити наших гостей! Що ми можемо купити таке, щоб в назві цього продукту був звук [б]? (варіанти дітей)
А ось наш іменинник приготував список вже, але попросив перевірити нас, щоб все було куплено. Зайві слова, які не підходять ви викреслюєте на своїх аркушах. Працюємо в парі.
СПИСОК ПРОДУКТІВ
Молоко
Банани
Ковбаса
Помідори
Морква
Боби
Брускети
Булочка
Цукерки
Батончики
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Час настав нам відпочити
Бабу снігову зліпити.
Дружно, весело качаєм.(присідання)
На мороз ми не зважаєм(потирання рук)
Бачу кулю я хлоп’яток. (широко розводять руки)
Бачу кулю і дівчаток.(широко розводять руки)
Третя куля – ну й дива!(всі разом)
Вийшла баба снігова.
V.Закріплення нового матеріалу.
Перед вами є аркуш зі складами та словами. Прочитаймо їх всі разом.
БА АБ
БО ОБ
БЕ ЕБ
БУ УБ
БІ ІБ
1. Самостійне створення складів (промінці)
2. Робота за підручником
3. Читання слів в підручнику
4.Гра «Кубик – рубик»
VI. Підведення підсумків уроку.
З якою літерою ознайомились?
Що викликало труднощі?
Що саме найбільше запам’яталося на уроці?
Який звук позначає літера «бе»?
Рефлексія з цеглинками лего.
СПИСОК ПРОДУКТІВ
Молоко
Банани
Ковбаса
Помідори
Морква
Боби
Брускети
Булочка
Цукерки
Батончики
Огірки
Ананаси
Бісквіт
Салат
Риба