Розробка уроку "Ділення на 5 з остачею. Розв'язування задач"

Про матеріал
Тема. Ділення на 5 з остачею. Розв’язування задач. Мета уроку: навчити виконувати ділення на 5 з остачею; удосконалити обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Обладнання: таблиці з математики, схеми задач, роздатковий матеріал.
Перегляд файлу

Урок підготувала

Арабаджі Оксана Віталіївна

Вчитель початкових класів

Тема. Ділення на 5 з остачею. Розв’язування задач.

Мета уроку: навчити виконувати ділення на 5 з остачею; удосконалити обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиці з математики, схеми задач, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організація уроку (класу)

1.1 Привітання

Пролунав уже дзвінок.

Починається урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Тож і ми часу не гаємо –

Працювати починаємо.

1.2 Перевірка готовності до уроку

- Перевірте чи все у вас готово до уроку: підручник, щоденник, зошит, ручка, олівець, кольорові олівці.

- Будемо старанно працювати, щоб математику гарно знати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

2.1 Перевірка домашнього завдання

Завдання 272 (с.46)

  1. 12:4=3 (д.) – жовті;
  2. 12:3=4 (д.) – червоні;
  3. 12:2=6 (д.) – зелені.

Відповідь: у зеленій доріжці найбільше деталей.

Завдання 273 (с.47)

3 В          9 Д          9 Д

6 О          8 А          7 І

9 Д          4 М          5 Р

8 А          8 А           8 А

2.2 Гра «Відповідаємо швидко»

- Як називається число, яке ділимо? (Ділене)

- Що таке дільник? (Число, на яке ділимо)

- Як називається результат ділення? (Частка)

- Як називається результат ділення з остачею? (Неповна частка)

- Чи може остача бути більшою за дільник? (Ні, не може, тому що остача завжди менша від дільника)

2.3 Завдання для опитування

А) Знайти  1/2 від чисел 6, 10, 12, 18

Б) Знайти 1/3 від чисел 9, 12, 21, 27

В) Знайти 1/4 від чисел 8, 16, 24, 32

Г) Знайти 1/5 від чисел 10, 15, 35, 45

2.4 Поміркуйте, чи можна в результаті ділення числа на 5 отримати остачу 5; остачу- більшу ніж 5. Поясніть, чому ви так вважаєте. (Ні, бо остачу ще можна поділити на 5).

2.5 Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

3.1 Робота з підручником

Завдання 274(с.47)(усний рахунок)

27; 18; 6; 32; 16; 2; 6; 9; 8; 3.

Завдання 275(с.47)(повторення таблиці ділення на 5,усно)

3.2 Хвилинка каліграфії

-Погляньте, будь ласка, на ряд чисел. Давайте їх назвемо (3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25)

-Які це числа? (Непарні)

-Назвіть одноцифрові числа цього ряду ( 3, 5, 7, 9)

- Назвіть двоцифрові числа цього ряду (11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25)

-Які з цих чисел можна поділити на 5 без остачі? (5, 15, 25)

-Діти, запишіть цей ряд чисел у зошит у порядку спадання, тобто від найбільшого числа до найменшого.

-Молодці!

Фізкультхвилинка

-Діти, а тепер треба відпочити нам.

Вийшли з хати кенгуру,

Потягнулися від сну.

Вмили ручки, оченята,

Взули білі чоботята,

Стали квіточки збирати,

Щоб матусі подарувати.

-Сідаємо і продовжуємо працювати.

3.3 Перевірка ділення з остачею

Завдання 276(с.47)(пояснити як поділити 13 на 5 за допомогою коробок із тістечками)

13 : 5 = 2 (ост.3)

-Як перевірити правильність ділення з остачею?

Алгоритм перевірки:

  1. Множу отриману частку на дільник
  2. Додаю до отриманого добутку остачу
  3. Порівнюю знайдене число з діленим: якщо це число дорівнює діленому, то ділення з остачею виконане правильно.

13 : 5 = 2 (ост.3)

Перевірка:

1)2 * 5 = 10

2)10 + 3 = 13

3)13 = 13

2 * 5 + 3 = 13

Завдання 277(с.47)

-А тепер виконаємо ділення з остачею і перевіркою(з коментуванням)

3(ост.1); 1 (ост.4); 2 (ост.2); 1 (ост.2); 2 (ост.4); 3 (ост.3).

3.4 Розв’язування задач

Пошили 5 жіночих пальт, витрачаючи по 3м тканини, і 9 чоловічих пальт, витрачаючи по 4м тканини. Скільки всього метрів тканини витратили?

А. План  розв’язування

1) Скільки метрів тканини витратили на жіночі пальта ?

2) Скільки метрів тканини витратили на чоловічі пальта?

3) Скільки всього метрів тканини витратили?

Б. Розв’язати задачу з діями з поясненням

1) 3 * 5 = 15 (м)- витратили на жіночі пальта;

2) 4 * 9 = 36 (м)- витратили на чоловічі пальта;

3) 15 + 36 = 51 (м)

Відповідь: витратили всього 51 метр тканини.

В. Розв’язати задачу виразом

3 * 5 + 4 * 9 = 15 + 36 = 51 (м)

Відповідь: витратили всього 51 метр тканини.

IV. Підсумок

-Завершується наш урок. Ви гарно попрацювали.

 -Ми сьогодні повторили таблиці множення і ділення на 5.

 -Згадали компоненти дії ділення.

-Навчилися виконувати ділення на 5 з остачею, та по алгоритму робити перевірку ділення з остачею.

 -Складали план розв’язування задачі. Розв’язували задачу діями та виразом.

-Ви молодці!

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 жовтня 2021
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку