Розробка уроку для 6 класу на тему: «Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису, розповіді з елементами роздуму). Усний твір-оповідання за ж

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 6 класу на тему: «Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису, розповіді з елементами роздуму). Усний твір-оповідання за жанровою картиною (за простим планом)»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку української мови у 6 класі на тему:

«Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису, розповіді з елементами роздуму). Усний твір-оповідання за жанровою картиною (за простим планом)»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису, розповіді з елементами роздуму). Усний твір-оповідання за жанровою картиною (за простим планом).

Мета:

– навчальна: підготувати учнів до написання твору; виробляти уміння й навички складати твір - оповідання з елементами опису; удосконалювати навички усного і писемного мовлення; формувати вміння логічно і послідовно висловлювати свої думки;

розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності, уяву, абстрактне мислення;

виховна: виховувати прагнення удосконалювати своє мовлення, виховувати любов до природи, почуття прекрасного, небайдужість до екологічних проблем сьогодення.

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.

Обладнання:  Заболотний О.В., Заболотний В.В. Українська мова: підруч. Для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. К.: Генеза, 2014. – 256 с., кадроплан «Світлини з життя Листочка» .

Хід уроку

І. Організаційний момент

(Привітання, перевірка присутніх)

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на уроці ми навчимося створювати твір-оповідання за картиною.  Урок у нас буде незвичайний. Ми матимемо можливість познайомитися з життям маленького Листочка, погортати альбом з його світлинами, дізнатись про його життя. Але спочатку давайте дещо з вами пригадаємо.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

Дайте визначення терміну «оповідання».

(Оповіда́ння — невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зображується подія з життя одного сформованого персонажа. Невеликі розміри оповідання вимагають нерозгалуженого, як правило, однолінійного, чіткого за побудовою сюжету. Характери показані здебільшого у сформованому вигляді. Описів мало, вони стислі, лаконічні).

На якому уроці найчастіше звучить слово «оповідання»?

(На уроці літератури)

– Які оповідання ви читали?

(«Федько-халамидник» Володимира Винниченка)

Оповідання поєднує різні типи мовлення. Які типи мовлення ви знаєте? (Розповідь, опис, роздум)

ІV. Підготовча робота до твору

Ось послухайте поезію Іванни  Блажкевич про кленові листки.

Осінь, осінь... Лист жовтіє.
З неба часом дощик сіє.
Червонясте, золотисте
Опадає із кленів листя.
Діти ті листки збирають,
У книжки їх закладають.
Наче човники, рікою
Їх пускають за водою.
З них плетуть вінки барвисті -
Червонясті, золотисті.

Бесіда за змістом прочитаного.

Які почуття викликає у вас ця поезія?

– Яка доля чекає осінніх листків? (Їх покладуть у книжку, пустять за водою або сплетуть вінки барвисті)

Робота з підручником (с. 237).

– На що потрібно звернути увагу, читаючи твір живопису (картину)?

(Тему картини, її побудову, почуття, які викликає)

Для того, щоб написати оповідання ми повинні пригадати елементи сюжету.

Бесіда у групах.

І група. Що таке експозиція?

ІІ група. Що являє собою зав'язка?

ІІІ група. Що таке розвиток дії, кульмінація?

 ІV група.   Що таке розв'язка?

V. Колективне складання орієнтовного плану.

Уважно розгляньте альбом фотографій «Світлини з життя Листочка». До кожної  картинки придумайте пункт плану. (Додаток 1)

Орієнтовний план

  1. Ось я і народився.
  2. Наступила осінь.
  3. Я пожовк і відірвався з гілки.
  4. Зустріч з пухнастим клубочком.
  5. Я – човен.
  6. Тепер я житиму у книжці.
  7. Опале листя – шкода чи користь?
  8. Бережіть довкілля!

VІ.  Колективне складання твору-оповідання.

Орієнтовний твір

Життя Листочка

 Кожної пори року, не покладаючи рук, працює матінка-природа. Навесні вдихає життя у кожну живу істоту, травинку, квіточку. В кожній маленькій бруньці поки ще спить диво, але з  першими промінчиками сонця вона оживає, і зароджується нове життя. Відпочиваючи у парку на лавочці, мало хто задумується над долею кленового листочка. Якщо ти будеш уважним  і прислухаєшся, то зможеш почути історію, яку він розповість тобі, обережно падаючи на руку.

Привіт, друже! Це я – кленовий Листок. Я народився і з цікавістю вивчаю цей незвіданий світ. Я тішуся, я молодий і зелений, мені дуже добре. Навколо багато м’якої зеленої трави, ніжно-рожевих, білих та жовтих квітів, а небо – блакитне-блакитне…

Ой, що це зі мною? Я змінююся і жовтію, з останніх сил тримаюся  за гілку. Пронизливий вітер зриває мене з гілки, я падаю. І ось починаються мої мандри.

Спершу мене спіймало сіре, пухнасте створіння. Воно мною зацікавилось, почало вивчати і оглядати. Підносило до носа, який був дуже мокрим, лизькало мене і підкидало вгору. Згодом я набрид йому. Воно впилося гострими кігтями у моє тендітне жовте  тільце і жбурнуло геть.

Я впав у калюжу і на мить став корабликом. Вітер підганяв мене і я почував себе великим мореплавцем у відкритому морі.

Та ось над калюжею схилилася дівчинка і взяла мене до рук.  Гладила мене, дбайливо розправляла, витерла краплини води і обережно поклала між сторінками своєї книжки. Мені пощастило.

А поруч стояли мішки, у яких було безліч таких, як я. Їх збиралися спалювати, забуваючи про те, що це дуже шкідливо. Хоча ми можемо принести багато користі у вигляді природних добрив, ми можемо захищати рослини від холоду і стати поживою для них.

VІІ. Підсумки уроку

Бесіда

  • Сьогодні на уроці я  навчився (дізнався)… 
  • Для мене було цікавим …

VІІІ. Оцінювання.

ІХ. Домашнє завдання

Записати оповідання «Життя листочка» у зошит.

 

 

 



C:\Users\я\Pictures\пригоди листка\wpid-osennie-listochki_i_31.jpghttp://www.playing-field.ru/img/2015/051910/3324755C:\Users\я\Pictures\пригоди листка\mini_7.jpg

C:\Users\я\Pictures\пригоди листка\r1_cs604822.vk.me_Dxz9tQlMtOU_9898b098.jpgC:\Users\я\Pictures\пригоди листка\1.jpghttp://www.poetryclub.com.ua/upload/poem_all/00625170.jpeg

http://s6.znimg.ru/1444666020/cy7m3xmjvn.jpgC:\Users\я\Pictures\пригоди листка\30.jpg

C:\Users\я\Pictures\пригоди листка\23189563_9e1c3ea30b62.jpgC:\Users\я\Pictures\пригоди листка\174163.jpg

Додаток 1

docx
Додано
8 липня 2019
Переглядів
4291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку