11 травня о 15:00Вебінар: Закінчення навчального року: документи, звіти, аналіз, планування та власний емоційний стан

«Вступ. Календарно-обрядові, колискові пісні та стрілецькі пісні, пісні літературного походження»

Про матеріал
учні знають різновиди обрядових пісень; призначення й особливості колискових; пояснюють відмінності між народними піснями й піснями літературного походження; відрізняють стрілецькі пісні від інших видів пісень; пояснюють художні особливості пісень; коментують їхній зміст і знаходять типові художні засоби в піснях.Теорія літератури: народна пісня, види народних пісень, календарно-обрядова поезія та її різновиди, колискова, пісня-гімн, легенда, молитва, пісня літературного походження.Обладнання: тестові завдання у двох варіантахТип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.
Перегляд файлу

Контрольна робота № 1. «Вступ. Календарно-обрядові, колискові пісні та стрілецькі пісні, пісні літературного походження»

Мета:            виявити рівень знань, умінь і навичок учнів із метою їхньої корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення

Очікувані результати: учні знають різновиди обрядових пісень; призначення й особливості колискових; пояснюють відмінності між народними піснями й піснями літературного походження; відрізняють стрілецькі пісні від інших видів пісень; пояснюють художні особливості пісень; коментують їхній зміст і знаходять типові художні засоби в піснях.Теорія літератури: народна пісня, види народних пісень, календарно-обрядова поезія та її різновиди, колискова, пісня-гімн, легенда, молитва, пісня літературного походження.Обладнання: тестові завдання у двох варіантахТип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.Мета цього уроку — довести собі й усім, що ви добре засвоїли матеріал про народні календарно-обрядові пісні, пісні літературного походження, розумієте їхню специфіку й художні особливості, умієте коментувати й аналізувати пісні, можете висловлювати свої думки та враження від творів, відчувати естетичну насолоду від них. Тож успіхів вам у цьому!

  • ІІ. Основний зміст роботи1.   Інструктаж щодо виконання тестових завдань.2.   Виконання тестових завдань.

Початковий і середній рівні

(За кожну правильну відповідь учні отримують по одному балу.)

1.   Русальні, купальські, жниварські пісні належать до пісень

А   зимового циклуБ   весняного циклуВ   осіннього циклуГ   літнього циклу

2.   Колядки виконують наА   Різдво ХристовеБ   ВеликденьВ   щедрий вечірГ   свято Миколая

3.   Веснянки не називають ще

А   гаївкиБ   веснівкиВ   маївкиГ   веселки

4.   Веснянки, найчастіше побудовані у формі

А   полілогуБ   монологуВ   діалогуГ   прозової мови

5.   Вірш «Як тебе не любити, Києве мій», який став неофіційним гімном Києва, написав

А   П. ЧубинськийБ   Д. ЛуценкоВ   О. КониськийГ   С. Чарнецький

6.   Продовжте речення.

Слова та музику Державного Гімну України написали…

Достатній рівень

(За кожну правильну відповідь учні отримують по 1,5 бала.)

7.   Опишіть, які обряди виконувалися на свято І. Купала.

8.   Складіть паспорт-характеристику на календарно-обрядову пісню, вивчену напам’ять.

Високий рівень

(За правильну відповідь учні отримують 3 бали.)

9.   Виконайте одне із завдань.

А   Висловіть свої судження про роль народної пісні в сучасному житті.

Б   Пофантазуйте й напишіть, яку зі знаменних, значних дат ви б зробили народним (шкільним) святом, як би його відзначали.

Відповіді: 1Г, 2А, 3Г, 4В, 5Б.

  • ІІІ. Домашнє завданняПовторити теоретичний матеріал.

ІV. Підсумок урокуІнтерактивна вправа «Мікрофон».— Найскладнішим для мене було…

 

 

docx
Додано
20 липня 2019
Переглядів
1282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку