Урок Тема. Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц»
Мета: простежити шлях Маленького принца Всесвітом, зрозуміти II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Хід сенс цієї подорожі; розкрити філософську суть алегоричних образів 1. Словникова робота
твору; знайти вислови-афоризми у казці, підготуватись до їх уроку 2. Вступна бесіда пояснення; розвивати критичне та образне мислення учнів, та 3 ким із дорослих зустрічається Маленький принц?
бажання працювати над собою; виховувати в учнях моральність, Які імена носять дорослі? Чому вони не мають власних імен?
сприяти усвідомленню ними цінності кожної людської особистості. Хто із дорослих героїв не належить до «світу дорослих»?
— Казку побудовано з окремих епізодів, кожний з яких має логічну завершеність, але єднає їх саме образ Маленького принца, котрий, подорожуючи по різних планетах, шукає істину. Автор не випадково віддає перевагу діалогічному пошуку істини, адже це не просто діалоги — це діалог душі людини із самою собою.
Хоча твір певною мірою фантастичний, у ньому порушуються цілком земні проблеми. Сьогодні ми спробуємо з'ясувати, які саме.
2. Дібрати відповідність «Шлях Маленького принца у Всесвіті»
— «Маленький принц» — алегорична казка-притча, отже, образи й мотиви у ній набувають символічного значення. Хлопчик крокуючи всесвітом, постійно, з кимось зустрічався.
Простежте шлях хлопчика. Що то були за зустрічі і якого символічного значення вони набули?
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
♦ Що зрозумів і чого навчився Маленький принц під час перебування на Землі? 12 кроків Маленького Принца
(Він зрозумів, що таке справжня дружба і любов; почав цінувати свою вередливу, але прекрасну Троянду; знайшов на Землі друзів — Лиса та пілота.)
Характеризувати образи казки; виписати афоризми, пояснювати їх Лисовська М.П., учитель зарубіжної літератури Новогалещинського ліцею Полтавської області .