Розробка уроку до Дня ЦЗ "Життя - найвища цінність. Бережи його"

Про матеріал

Мета: активізувати, повторити знання дітей з теми надзвичайні ситуації, їх класифікацію та причини виникнення, сформувати в учнів поняття про цивільних захист.

Перегляд файлу

 Тема уроку:  Життя – це найвища цінність. Бережи його!

(до Дня ЦЗ населення)

 

Мета: активізувати, повторити знання дітей з теми надзвичайні ситуації, їх класифікацію та причини виникнення, сформувати в учнів поняття про цивільних захист.

Обладнання та матеріали:відеоматеріали, ватно-марлеві пов’язки,протигаз, наочність.

Основні поняття: цивільна оборона, надзвичайні ситуації, захист населення.

Тип уроку: комбінований.

 

«Пам’ятай! Життя є дар, І той, хто його не цінує, Цього дарунку не заслуговує». Леонардо да Вінчі

Хід уроку:

 

I.Організаційний етап

 

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

Мотивація

  • Ми живемо на прекрасній планеті Земля. Це єдина планета, де є блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї, різноманітні звірі й птахи, які роблять чудовою і цікавою кожну мить людського життя. Але, на жаль, життя, як бачимо, не завжди протікає спокійно. Кожного дня ми з вами слухаємо новини. Скільки серед них прикрих, про нещасні випадки, які зненацька спіткали мирних громадян. Як вижити? Яким буде наше майбутнє? Ці питання постають перед кожною людиною. Адже ніякі  блага цивілізації не замінять чистого повітря, прозорої води та нешкідливого харчування. Як важливо у таких ситуаціях, щоб людина не розгубилася, взяла себе в руки й пригадала, як поводитися за таких обставин, як урятуватися самій й як допомогти вижити іншим.

 

Обговорення проблемної ситуації

Темою уроку є ,,Цивільна оборона”. Як ви думаєте, що означає поняття цивільної оборони та яке її значення в сучасних умовах життя суспільства? (Учні висловлюють свої думки).

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 

Розповідь учителя з елементами бесіди

В наш час аварії, катастрофи, стихійні лиха почастішали через активне використання продуктів науково-технічного прогресу. Але ще не всі люди, котрі обслуговують техніку, сумлінно ставляться до своїх обов’язків. Ці біди нерідко призводять до загибелі великої кількості людей. В ліквідації наслідків аварій, катастроф, стихійних лих беруть участь організовані й оснащені технікою групи людей, що називаються формуваннями ЦО. Вони рятують людей у мирний час. ЦО покликана рятувати людей і у воєнний час, якщо противник застосовує сучасні засоби нападу. Успішно вирішувати ці завдання ЦО може спільно з воїнами Українських Збройних Сил. Тому кожен учень повинен уміти діяти в таких умовах, знати і вміти використовувати засоби індивідуального захисту.

У Законі України ,,Про цивільну оборону України” від 3.02.1993р.” говориться, що:

,,Кожен громадянин має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж, стихійного лиха та гарантування забезпечення реалізації цього права” .

Завдання цивільної оборони:

  • Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження і запровадження заходів щодо зменшення збитків та втрат  вразі аварій, катастроф, вибухів, великих пожеж та стихійного лиха;
  • Оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій у мирний і воєнний часи та постійне інформування його про наявну обстановку;
  • Захист населення від наслідків надзвичайних ситуацій;
  • Організація життєзабезпечення населення під час аварій, катастроф, стихійного лиха та у воєнний час;
  • Організація і проведення рятувальних та ін. невідкладних робіт у районах лиха і осередках ураження;
  • Створення систем аналізу і прогнозування, управління, оповіщення і зв’язку, спостереження і контролю за радіоактивним, хімічним і бактеріологічним зараженням, підтримання їх у готовності для сталого функціонування в надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часів.

 - Що ми називаємо надзвичайними ситуаціями (відповіді дітей)

Надзвичайна ситуація – це порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, що спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат.

За походженням надзвичайні ситуації класифікують наступним чином:

  1.                      НС природного характеру; (перегляд презентації, виконання завдання в парах, гра «Так – ні» з використанням різнокольорових кружечків, демонстрація індивідуальних засобів захисту – протигазу та ватно – марлевої пов΄язки) Додаток 1.

 

  1.                      НС техногенного характеру;
  2.                      НС соціально-політичного характеру; (перегляд відео,демонстрація, як поводити себе у натовпі та захистити себе)
  3.                      НС воєнного характеру. (Звернути увагу на події АТО)

НС природного характеру – небезпечні геологічні, метеорологічні, гідрологічні морські та прісноводні явища, деградація ґрунтів чи надр, природні пожежі, зміна стану повітряного басейну, інфекційна захворюваність людей, сільськогосподарських тварин, масове ураження сільськогосподарських рослин хворобами чи шкідниками, зміна стану водних ресурсів та біосфери тощо

НС техногенного характеру транспортні аварії (катастрофи), пожежі, неспровоковані вибухи чи їх загроза аварії з викидом (загрозою викиду) небезпечних хімічних, радіоактивних, біологічних речовин, раптове руйнування споруд та будівель, аварії на інженерних мережах і спорудах життєзабезпечення, гідродинамічні аварії на греблях тощо.

НС соціально-політичного характеру пов'язані з протиправними діями терористичного і антиконституційного спрямування: здійснення або реальна загроза терористичного акту (збройний напад, захоплення і затримання важливих об'єктів, ядерних установок і матеріалів, систем зв'язку та телекомунікацій, напад чи замах на екіпаж повітряного або морського судна), викрадення (спроба викрадення) чи знищення суден, захоплення заручників, встановлення вибухових пристроїв у громадських місцях, викрадення або захоплення зброї, виявлення застарілих боєприпасів тощо. 

НС військового характеру пов'язані з наслідками застосування зброї масового ураження або звичайних засобів ураження, під час яких виникають вторинні фактори ураження населення внаслідок руйнування атомних і гідроелектростанцій, складів і сховищ радіоактивних і токсичних речовин та відходів, нафтопродуктів, вибухівки, транспортних та інженерних комунікацій тощо.

Захист населення –  це створення необхідних умов для збереження життя людей у надзвичайних ситуаціях.

Головна мета захисних засобів – уникнути чи максимально знизити ураження населення .

Основні засоби захисту населення:

  •  попередження населення про можливу загрозу виникнення НС;
  •  оповіщення населення про НС;
  •  виявлення обстановки в осередку ураження і можливий вплив на населення вражаючих факторів;
  •  укриття людей в пристосованих для захисту населення приміщеннях виробничих, житлових і громадських будівлях, в спеціальних захисних спорудах ;
  •  використання засобів індивідуального захисту органів дихання і шкірних покривів;
  •  регламентування життєдіяльності населення в умовах зараження;
  •  проведення заходів медичного захисту;
  •  евакуація населення із зон НС;
  •  ліквідація наслідків НС.

Повторення номерів телефонів аварійних служб:

101,102,103,104,112.

 Рефлексія

Робота з класом

  1.                      Чому виникають надзвичайні ситуації? Чи можна їх попередити?
  2.                      Як можна захистити населення в умовах НС?
  3.                      Про які основні засоби населення ви дізналися?
  4.                      Що ми називаємо НС?
  5.                      Хто є причинами НС?
  6.                      Телефони номерів аварійних служб.
  7.                      Що ви пригадала та дізналися нового на цьому уроці?.

 

Розшифрування анаграм «Індивідуальні засоби захисту» Додаток 1.

Головне для людини – це знати, як поводитись у надзвичайних ситуаціях. Саме в цьому полягає основна мета ЦО. Тому кожен школяр повинен  знати і вміти, як поводитись в таких умовах, які засоби індивідуального захисту використовувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Вправа в парах «Склади речення – дізнайся визначення»

сніги гір з лавина схід
(лавина – схід снігу з гір)

короткочасний річці у води різкий викликаний підйом дощами рясними
(паводок – різкий короткочасний підйом води в річці, викликаний рясними дощами)

людським неконтрольоване пожежа що приводить до горіння і збитку жертвам можливим
(пожежа – неконтрольоване горіння, що приводить до збитку і можливих людських жертв)

величезною що досягають ураган і сили вітри швидкості руйнівної
(ураган – вітри, що досягають величезної швидкості і руйнівної сили)

мас по гірських обвал порід вниз під те, що ковзає сили схилю тяжкості зсув впливом
(обвал – ковзаючий зсув мас гірських порід вниз по схилу під впливом сили тяжіння)

потік різкого унаслідок сель паводку грязекаменный раптово виникає
(сель – грязекаменный потік, що раптово виникає унаслідок різкого паводку)

хвиля підводного виникаюча океанічна в руйнівна результаті цунамі землетрусу
(цунамі – руйнівна океанічна хвиля, що виникає в результаті підводного землетрусу)

затоплення частини повінь суші тимчасова рівня води збільшенням викликане значною
(повінь – тимчасове затоплення значної частини суші, викликане збільшенням рівня води )

 

Гра : «Так чи ні»

Відповіді показують за допомогою сигнальних карток.

1 Якщо ти відчув запах диму або горілого, побачив іскри та невелике полум’я. Необхідно:

- Терміново повідомити батьків та сусідів(так)

- Залити полум’я водою (так)

- заховатися у куток (ні)

2 Якщо загорівся електроприлад, необхідно:

- залити водою (ні)

- вийняти шнур із розетки, обмотавши руку ганчіркою (так)

- відрізати шнур ножем (ні)

- відключити його від електрики рубильником (так)

3 Якщо ваш одяг спалахнув:

- потрібно лягти на підлогу і перекочуватися, збиваючи із себе вогонь (так)

- потрібно бігти (ні)

4 Якщо будинок охопленний полум’ям:

- потрібно накритися з головою мокрою ковдрою і намагатися дістатися виходу (так)

- допомогти молодшим залишити кімнату (так)

5 Якщо у приміщенні багато диму:

- потрібно рухатися до виходу поповзом або пригнувшись (так)

- потрібно захистити свої легені від диму вологим рушником, шарфом чи хустинкою (так)

 

«Знайди рішення»

Завдання 1

Якщо відбувається обстріл приміщення де є вікна, що потрібно робити?

Завдання 2

Якщо ви побачили незнайомий предмет. Ваші дії.

Завдання 3

Якщо ви залишилися в кімнаті за дверима якої палає вогонь. Що треба зробити.

Завдання 4

Ваші дії в натовпі?

Завдання 5

Як треба діяти, коли ви почуєте сигнал тривоги?

Завдання 6

Які речі необхідно взяти із собою в разі евакуації ?

Розшифруйте анаграми

Індивідуальні засоби:

- гапрозити (протигази).

- еспіраторра (респіратори).

- ватно-марлева в’язпоак (пов’язка).

- захисні юмкосит (костюми.)

 

 

 

 

 

 

Чорноморська ЗОШ І – ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

Година спілкування

(до Дня ЦЗ)

«Життя – це найвища цінність. Бережи його!»

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель:                                                                   Бідна А.С.

Клас:                                                                          5

Дата проведення:                                                     15.05.2017р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016 – 2017н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://dnz-romashka.890m.com/wp-content/uploads/image247.jpg

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=9b3751390a51f7233ceaf28e956c2a1a&n=33&h=215&w=334

http://mypresentation.ru/documents/3922952a262c177b567cfcb93e5a0813/img4.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://stat8.blog.ru/lr/0a1ece9be0761a493f010b2ff469986b

http://www.osnova-plus.com/images/GO-4.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://i.ytimg.com/vi/IO6qsmMda4I/hqdefault.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpghttp://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpghttp://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpghttp://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpghttp://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpg

 

http://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpghttp://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpghttp://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpghttp://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpghttp://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpghttp://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpghttp://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpghttp://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpghttp://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpghttp://stebok.net/uploads/posts/2016-04/1460041854_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=2ddf137403b7517e07606d4fb879c441&n=33&h=215&w=265\

docx
Додано
7 червня 2018
Переглядів
1467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку