Урок "Дорожньо-транспортні пригоди. Групи дорожніх знаків ( 6.1- 6.4, 6.8- 6.15, 7.1.4)"

Про матеріал

Відкритий урок в 4 класі з використанням ІКТ. Метою якого є: формування поняття про дорожньо-транспортні пригоди, їх наслідки та причини, групи дорожніх знаків; розвиток вміння сумлінно виконувати обов'язки учасника дорожнього руху, дотримуватися правил безпечної поведінки на дорозі, уміння розрізняти дорожні знаки, навички самодисциплінованості; виховувати уважність, спостережливість, свідоме ставлення учнів до свого життя і здоров'я, почуття самозбереження.

Перегляд файлу

 

Урок з «Основ здоров’я» в 4 класі

 

 

Урок № 23

 

Тема. Дорожньо-транспортні пригоди.

           Групи дорожніх знаків ( 6.1- 6.4, 6.8- 6.15, 7.1.4)

Мета:

  • сформувати поняття про дорожньо-транспортні пригоди, їх наслідки та причини,  групи дорожніх знаків;
  • розвивати вміння сумлінно виконувати обов’язки учасника дорожнього руху, дотримуватися  правил безпечної поведінки на дорозі, уміння розрізняти дорожні знаки, навички самодисциплінованості;
  • виховувати уважність, спостережливість, свідоме ставлення учнів до свого життя і здоров’я, почуття самозбереження.

Обладнання: інтерактивна дошка, підручник, «Основи здоров’я», 4 клас.        І Д. Бех та інші. Видавництво «Алатон», 2015 р., Зошит-практикум для учнів             4 класу. І Д. Бех та інші. Видавництво « Алатон» 2016 р., кольорові олівці, дорожні знаки, схематичні картки.

Тип уроку: засвоєння нових знань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       Хід уроку

           Слайд 1.

І. Організація класу

1. Привітання

           Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі!

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром!

 

            2. Установка на позитивний настрій

( Діти стають в коло, тримаються за руки)

 

     Слайд 2.

Я всміхаюсь сонечку:
- Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квітоньці-
Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику:
- Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся- 
Зичу всім добра!

 

      ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів

 

1. Бесіда

У народі кажуть, що найцінніший скарб людини – це її здоров’я. Тому його необхідно берегти. Втратити здоров’я або життя дуже просто і легко, а от повернути його назад іноді буває неможливо. Отже, про це треба пам’ятати..

 

Слайд 3.

( Читає учень)

Правила дорожні знаю,

Їх виконую завжди.

Знаки на ходу читаю,

Щоб не трапилось біди.

В школу свій маршрут долаю,

Шлях, що вдало вибрав я.

Він безпечний, я це знаю,

Знає це моя сім’я.

І дорогу переходжу

Тільки там , де перехід.

І на все я час знаходжу,

На навчання і похід.

Основне –це дисципліна,

І тоді біда мине.

Знати треба неодмінно,

Що життя –це головне.

 

Вчитель. Діти, так що головне для людини? ( Життя

 

Слайд 4. 

 

2. Асоціативний кущ

Записати на смужках білого паперу асоціації зі словом «дорога» і вивісити на дошці так, щоб вийшла «зебра». Кожен учень продовжує фразу:  «Для мене дорога – це…».

( Правила, відповідальність, безпека, дорожні знаки, транспорт, пішоходи, водії, перехрестя, світлофор, зебра, переходи, смуга, тротуари)

 

        Слайд 5. 

 

3. Вправа « Мозковий штурм»

 

  • Хто є учасниками  дорожнього руху? ( пішоходи, водії транспорту)
  • Що призначено для руху автомобілів, а що — для пішоходів? ( дорога, тротуар або узбіччя)
  • З якого боку тротуару необхідно рухатися пішоходам? (Із правого)
  • Як пішоходові слід перейти на другий бік вулиці?( По пішохідному переходу)

     -  Чи має значення, як обходити транспорт?

 -  Про що говорять: «Несе світло»?

       - Назви сигнали світлофора, що вони позначають?

        - Назви типи перехресть? ( регульоване, нерегульоване)

     — Які бувають перехрестя? ( чотиристороннє, Т-подібне, У-подібне)

— Якими найчастіше бувають перехрестя?

         - Як здійснюється рух транспорту на майдані?  ( По колу)

 

         4. Гра « Так чи ні?»

 

 

          Слайди  6-10.         

 

     Вчитель.   Слайд 6. Хто порушник правил дорожнього руху ? (Діти)

 Яке правило для пішоходів порушили діти? ( Переходь вулицю тільки на зелений сигнал світлофора. Перш ніж зійти з тротуару, переконайся, що транспорт зупинився.)

       Слайд 7. Хто порушник правил дорожнього руху ? (Хлопчик)

      Яке правило для пішоходів порушив хлопчик? ( Переходь вулицю в місцях, позначених дорожньою розміткою або знаком « Пішохідний перехід»)

      Слайд 8. Хто порушник правил дорожнього руху ? ( Хлопчик )

    Чому так сталося? ( Хлопчик недогледів за собакою)

      Слайд 9. Хто порушник правил дорожнього руху ? (Діти)

    Яке правило дорожнього руху  порушили діти? ( Дорога-не місце для гри!)

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

 

  Слайд 10.

 Вчитель. Порушення правил дорожнього руху може призвести до дорожньо-транспортної пригоди. Тому тема нашого уроку сьогодні: Дорожньо-транспортні пригоди. Групи дорожніх знаків ( 6.1- 6.4, 6.8- 6.15, 7.1.4)

1. Створення навчальної ситуації.

Слайд 11.

- Щоб досягти мети, нам слід дотримуватись п’яти правил:

  •             Правило піднятої руки
  •             Дружня співпраця в групах
  •             Уважно слухати вчителя
  •             Активно і творчо працювати

 

2. Очікувані цілі

 

Слайд 12. 

 

Вчитель. Що ви очікуєте від уроку?

( Отримати нові знання, які допоможуть нам уникнути небезпечних ситуацій                          на дорозі.

 Дізнатися чому відбуваються аварії.

 Які дорожні знаки допоможуть нам, якщо ми потрапимо в небезпечну ситуацію на дорозі.)

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

Слайд 13. 

1. Вступне слово вчителя

Діти, ви щодня буваєте учасниками дорожнього руху. І не раз переконувалися, що дорога не завжди є безпечною.

Автомобільні аварії дуже небезпечні, бо сила поштовху  вантажівки або лег­ковика зазвичай дуже велика. В результаті аварій калічаться люди, ламається транспорт, пошкоджується дорога.

Щоденно в Україні відбувається близько 120 аварій.

  Є інший спосіб уникнути зіткнення з автомобілем. Цей спосіб надійний і до­ступний кожному — необхідно дотримуватися  правил безпечної поведінки на дорозі, а саме правил дорожнього руху.

Порушення правил дорожнього руху пішоходами, водіями, пасажирами спричиняє до­рожньо-транспортні пригоди (ДТП).

 

Слайд 14. 

Отже, запам’ятайте,  ДТП  - це дорожньо – транспортна пригода, в наслідок якої можуть травмуватися або загинути люди.

За дотриманням правил дорожнього руху стежать працівники поліції. Вони їздять на спеціальних машинах і слідкують за порядком на дорогах.

 

Слайд 15. 

Деякі пішоходи вважають, що забезпечення безпеки дорожнього руху пов- ністю залежить від водія і що тільки він повинен застосовувати всі засоби, що виключають можливість виникнення дорожньо-транспортних пригод. Такі міркування помилкові.

Правила дорожнього руху визначають конкретні обов’язки пішоходів.

Щоб уникнути дорожньо-транспортних пригод, пам’ятайте і виконуйте такі правила.

 

Слайд 16. 

1. Якщо зібрався переходити вулицю (дорогу), обов’язково зупинися на краю тротуару (узбіччя) біля проїжджої частини. Переконайся, що транспорту поблизу немає, і тільки тоді спокійно переходь дорогу. У жодному разі не біжи!

2. Переходь вулицю тільки на зелений сигнал світлофора. Перш ніж зійти з тротуару, переконайся, що транспорт зупинився.

3. Не переходь дорогу відразу після виходу з транспорту. Тротуаром дійди до пішохідного переходу або перехрестя і тільки там переходь проїжджу час­тину. Якщо вони відсутні, дочекайся від’їзду транспорту від зупинки, пере­конайся у безпеці та переходь дорогу.

4. Користуйся підземними і надземними пішохідними переходами. Там, де вони відсутні, переходь вулицю в місцях, позначених дорожньою роз­міткою типу «зебра» або знаком «Пішохідний перехід».

— Безперечно, ви не застраховані від непередбачуваних складних ситу­ацій, але якщо виконуватимете всі названі умови, вони гарантуватимуть вам безпечне та спокійне пересування у надзвичайно насиченому транспортом су­часному світі.

2. Робота з підручником (с. 114–115)

Слайд 17. 

Діти, що нового ви дізналися  про історію автомобілів?

— Як ви розумієте скорочення ДТП?

— Які вражаючі факти про ДТП на дорогах планети ви прочитали?

- Яка головна причина ДТП?

 

3. Оздоровча вправа

 

Слайд 18.

 « Поспішаємо на виставу»

Ми по вулиці ідемо,

Гарно всі себе ведемо ( Ходьба на місці)

Ось і зебра, зупинись,

Вліво, вправо подивись.( Повороти головами вліво-вправо)

Вільно скрізь, машин нема,

Йду по зебрі прямо я. ( Ходьба на місці)

До театру ми прийшли,

Тихо в залу всі зайшли,

Зайняли свої місця,

Почалась вистава ця. ( Присідання)

Інсценізація

Ведучий

Наш кіт ( його Мусієм звати)

Надумався помандрувати.

Мусій

Піду я прогуляюся,

На вулиці пограюся,

Я кіт чималий вже на зріст,

До того ж, маю гарний хвіст..

Ведучий

Що він умів? Їв, спав, нявчав,

Дорожніх правил не вивчав.

Тому й не знав він, безперечно,

Що на дорогах небезпечно.

(Кіт посеред вулиці, повз нього проїжджають машини)

Мусій

Як класно! Як тут гарно!

Так, вийшов я не марно!

Тут тротуаром походжу,

Себе, свій хвостик покажу..

(Іде на зустріч іншим перехожим, натискаючись на них, доки ведмідь не наступає йому на лапу)

Ой, моя лапка! Віддушили!

Ви що ж на мене наступили?

Ведмідь

Сам винний! Ти роззява!

Ходити треба справа.

Мусій

А я ходжу де хочу!

Ведмідь

Іще й регоче…

(Кіт показує лапою на інший бік дороги)

Мусій

Я краще он туди піду.

Дорогу зараз перейду.

Ведучий

Побачив наш мандрика-кіт

Знак « Пішохідний перехід».

Там світлофор червоним оком

Попереджав усіх: ні кроку!

Світлофор( розставивши руки, намагається затримати кота)

Дивись: три ока в мене є,

І кожен з них наказ дає.

Червоне-стійте всі, не йдіть!

А жовте-приготуйтесь вмить.

Зелене світло-можна йти.

Накази ці виконуй ти.

Ведучий

Всі знають, навіть і коти,

Що на зелений треба йти.

І наш Мусій це добре знав,

Але терпіння він не мав.

Мусій

Чекати довго я не хочу.

А! Ризикну! Мабуть, проскочу!

Ведучий

Побіг! Завив автомобіль…

Мусій відчув  страшенний біль!

(Песик на автобусі повертає в бік, стискається з іншим автобусом, півник на машині наїжджає на кота, той кричить)

Мусій

Няв! Няв!! Ой лишенько мій хвіст!

Ведучий

Ти ж сам під колесо поліз!

(Діти залишаються)

Вчитель. Діти, чому сталося ДТП?

 

Слайд 19.

4. Повідомлення вчителя

— Дорожні знаки називають помічниками пішоходів і водіїв. Вони попе­реджають, наказують, забороняють, несуть інформацію, яка потрібна як для водіїв, так і для пішоходів. Щоб дорожні знаки було далеко видно, їх розфарбовують у яскраві ко­льори.

— Які групи дорожніх знаків вам відомі?

 

Слайд 20.  

Слайд 21.    

Слайд 22.      

Слайд 23.   

 

 

 

Існують дорожні зна ки, які допоможуть у випадку ДТП.

 

Слайд 24.

 

Вони сповіщають про наявність поблизу пункту першої медичної допомоги, лікарні, ресторану, кафе, готелю та інше. Табличка з додатковою інформацією дасть змогу оцінити відстань до цього об’єкта. Якщо він знаходиться неподалік, можна просто збігати туди за допомогою.

 

V. Узагальнення й систематизація вивчених знань

 

  1. Гра « Дорожні помічники». Робота в парах

 

Слайд 25. 

На картках зображений населений пункт. Розмістіть знаки сервісу в потрібних місцях.

 

2 . Робота в зошиті ( ст.. 52-53 )

 

   Слайд 26.  

 

  1. Вправа « Поміркуйте». Робота в групах

 

Слайд 27.  

— Прочитайте описи ситуацій ДТП. Дайте оцінку діям дітей.

Ситуація 1

    Хлопчик, учень 4-го класу, дуже поспішав, щоб не запізнитися на урок. Вистрибнув із автобуса, глянув ліворуч — і мерщій через дорогу. Але він не помітив, що з-за рогу будинку виїхав легковий автомобіль. Водій побачив хлопчика, коли зупи­нити машину вчасно вже було неможливо. Заскрипіли гальма, та машина продовжувала рух. Водій спробував взяти ліворуч, але там — зустрічний потік транспорту... Із важкими травмами хлопчика забрала «швидка».

   Ситуація 2.

   Петрик добре знав правила поведінки на вулиці, але не завжди їх дотри­мував. Дорогою їхала вантажна машина. Петрик вирішив покататися на ній. Причепився до заднього борту і поїхав. Раптом машина різко зупини­лася. Петрик не втримався і впав. Сталося нещастя. Лише через три місяці Петрика виписали з лікарні. Усе літо він ходив на милицях. Його друзі ку­палися, їздили на велосипедах, гралися на подвір’ї, весело сміялися, а Пе­трик сидів удома. Він сам себе покарав.

   Ситуація 3.

   Дівчинка Оксанка щоразу, коли переходить дорогу страшенно нервує. Тому частенько, ступивши кілька кроків на дорогу, повертає назад. Якось дівчинка завагалась уже посеред дороги і раптово кинулася назад до тротуару. Водій, щоб уникнути наїзду на дівчинку, різко загальмував і звернув убік. Автомобіль перекинувся. Оксанка не постраждала, а от водій потрапив до лікарні.

 

1. Прочитайте ситуацію.

 

  1. Гра « Упізнай дорожній знак»

 

Слайд 28. 

Учні по черзі називають та вішають на  дошку дорожні знаки сервісу.

 

VІ. Підбиття підсумків. Релаксація.

Слайд 29. 

1. Бесіда

— Дайте визначення поняття ДТП?

— Які причини дорожньо-транспортних пригод вам відомі?

— Якими є наслідки дорожньо-транспортних пригод?

— Які правила слід виконувати, щоб уникнути ДТП?

— Чи перебігаєте ви дорогу перед машинами, що рухаються?

— Чи переходите ви дорогу у недозволених місцях та на червоне світло світлофора?

— Чи виходите ви несподівано на дорогу із-за машин, що стоять?

— Чому дорожні знаки називають помічниками пішоходів і водіїв?

     — Чому дорожні знаки розфарбовують у яскраві кольори?

— На які групи розподіляються дорожні знаки?

— Які знаки сервісу вам відомі? 

— Яке їхнє призначення?

     — Про що вони повідомляють?

 

2. Вправа « Мікрофон»

 

Слайд 30.

 

Діти, чи збулися ваші очікування?

( Отримати нові знання, які допоможуть нам уникнути небезпечних ситуацій                          на дорозі.

 Дізнатися чому відбуваються аварії.

 Які дорожні знаки допоможуть нам, якщо ми потрапимо в небезпечну ситуацію на дорозі.)

Який вид діяльності  вам найбільше сподобався на уроці?

 

3. Вербальне оцінювання

4. Релаксація

 

Слайд 31.

Гра « Подаруй усмішку»

Лунає спокійна приємна мелодія. Учні стають в коло та беруться за руки. Один із гравців повертається до свого сусіда ліворуч, усміхаючись йому. Той робить так само, повертаючись до наступного учасника. Можна «узяти усмішку» в долоні й передавати її по колу «з рук у руки».

 

 

doc
Додано
8 червня 2018
Переглядів
2873
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку