Тема: «Лисичка і Журавель»
Мета: Ознайомити учнів із поняттям народны казки «Лисичка і Журавель», вчити читати казку в особах, аналізувати прочитане; розвивати зв’язне мовлення, пізнавальний
інтерес; виховувати інтерес до читання казок.
Обладнання: ілюстрація до казки «Лисичка і Журавель», малюнки Лисички, Журавля,презентації «Впізнай казку», комп’ютер.
Проблемне питання: чи правильно вчинила Лисичка з Журавлем?
Хід уроку
I. Організація класу до уроку
- Стали, дітки, всі рівненько, посміхнулися гарненько, настрій на урок взяли, працювати почали!
Усміхніться всім навколо,
Небу,сонцю, квітам, людям.
І тоді обов`язково ,
День завжди веселим буде
- До нас сьогодні завітала гостя, а хто вона, ви довідаєтесь після того, як ми виконаємо мовну розминку.
II. Актуалізація опорних знань. Мовна розминка
1. Вправи «Слухняний ротик» (читання чистомовки, скоромовки)
Ла-ла-ла – в гості
казочка прийшла,
Ї-ї-ї – дуже любимо її.
Ати-ати-ати – будем
казочки читати.
Ить-ить-ить – казка
розуму навчить.
- То ви вже здогадалися, що за гостя завітала до нас? (Казка)
- Поміркуйте, від якого слова утворилося слово «казка»? (Казати)
4. Мікрофон
- Пригадайте, які ви знаєте казки?
5. Гра «Впізнай казку»
Ви вже читали багато казочок, давайте пограємо в гру «Впізнай казку» (Слайди 1-6)
На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
(Ріпка)
Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ.
(Колобок)
Вигнав дід козу із хати —
Та й пішла вона блукати:
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув.
(Коза-дереза)
Я — бичок-беремлячок,
Солом'яний у мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив.
(Солом'яний бичок)
III. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми розпочинаємо працювати над новим розділом, який називається «Казковий дивосвіт» і прочитаємо казку.
«Лисичка і Журавель»
Нам потрібно скласти звукову схему слова «Журавель»
Отже, тема нашого уроку: «Лисичка і Журавель».
Проблемне питання: чи правильно вчинила Лисичка з Журавлем?
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
- А зараз я прочитаю вам казочку, а ви уважно слідкуйте і скажіть, чому вона так називається.
Фізкультхвилинка
- А зараз прочитаємо казку вголос. Починає …., а всі уважно слідкують.
- Чи була Лисичка ввічливою? Чому? Якою вона була?
- Чи був ввічливим Журавель?Чому?
V. Узагальнення й систематизація нових знань
1. Бесіда за змістом
- Спробуємо відповісти на проблемне питання:Чи правильно вчинила Лисичка з Журавлем? Чому?
- Чому Лисичка зареклася з Журавлем приятелювати?
- Чи правильно вчинив Журавель?
- Як би ви вчинили на його місці?
- То що засуджується в казці?(Жадібність)
- А чого вчить нас ця казка? (Бути гостинними)
3. Творче завдання. Робота в парах
1. Скласти пазл до казки
2. Приготували лего-цеглинки:
Червоний- працював із задоволенням
Зелений- сумно
Жовтий- дізнався щось нове
VI. Підсумок уроку. Рефлексія