Розробка уроку "Досліджуємо властивості води"

Про матеріал
Очікувані результати: Має уявлення про воду та його властивості Встановлює найпростіші взаємозв'язки у живій і неживій природі. Розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя від стану навколишнього середовища Фіксує результати досліджень
Перегляд файлу

 

Тема. Досліджуємо властивості води.

Мета. Формувати уявлення учнів про воду, про зміни стану води. Удосконалювати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки у природі на основі власних спостережень. Стимулювати творчу уяву учнів. Користуючись методом фокальних об'єктів, залучати учнів до пошуку цікавих думок, прагнення знайти відповіді на проблемні запитання.Розвивати логічне мислення, мовлення, спостережливість. Виховувати інтерес до вивчення природи рідного краю.

Очікувані результати:

Має уявлення про воду та його властивості

Встановлює найпростіші взаємозв'язки у живій і неживій природі.

Розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя від стану навколишнього середовища

Фіксує результати досліджень

ХІД УРОКУ. 
І.Організація класу. 
 


Усміхніться всім навколо: 
Небу, сонцю,добрим людям. 
І тоді обов,язково 
Наш урок цікавим буде! 
Побажання: 
Не тільки слухайте, а й прислухайтесь. 
Не тільки дивіться, а й придивляйтесь. 


Хвилинка спостережень.

- Подивіться у вікно, яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Сьогодні тепло чи холодно?

- Чи є вітер? Який?

- Що ви можете сказати про стан неба?

- Чи спостерігали ви якісь опади, коли йшли до школи?

- Назвіть ознаки осені.
- Що таке природа?
- Яка є природа?
- Що відноситься до живої природи?

 - Назвіть ознаки живих організмів
- Що відноситься до неживої природи?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Створення проблемної ситуації.
В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади у них рясніли фруктами, поля колосилися пшеницею, у лісах співали пташки. Але враз стало лихо: рослини зів’яли, птахи перестали співати. Засумували люди і звернулися за порадою до Мудреця. Мудрець вислухав їх, взяв гілочку верби і пішов з нею по полях, по лісах, по городах. Зупинився він за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб». Люди дуже довго копали.

А щоб дізнатися, який це скарб, потрібно розгадати загадку

Люди !

Я вам потрібна,Мій стан – рідка,легка,як подих,і тверда.

Чуда – краплинка срібна,

Хто не впізнав мене?

Знайомтесь ! Я - …Вода!

-Ви, мабуть, здогадалися, що сьогодні головна тема нашої програми - вода, (річка, озеро, море, снігові замети, хмарне небо, туман, іній, трава росяна). Більшу частину поверхні Землі займає вода. У повітрі також є вода.

ІІІ. Сприймання та осмислення нового матеріалу.
  Пригадайте,  які  властивості  має  вода?  Використовуючи  допоміжні слова, складіть розповідь про властивості води: рідка вода, безбарвна,  прозора, не має запаху та смаку, приймає форму посудини, тече.

  Як ви вважаєте, чому Землю називають «голубою планетою»?

  Як  на  глобусі  позначають  водні  простори  океанів  і  морів?  Яка  в  них вода? Де міститься прісна вода?

  Пригадайте, які моря омивають територію України. Покажіть їх на мапі (глобусі).

  Назвіть і покажіть на фізичній мапі України найбільшу річку.

  У  високому  синьому  небі  пливуть  білі  пухкі  хмаринки.  Вони  також складаються із води.  Бо,  як насупляться й  почорніють хмари,  то з них випаде на землю дощ або сніг.  Отже,  є вода і у ґрунті.  Під поверхнею землі ховаються підземні води. Рослини, тварини і люди також мають у своєму складі воду

- Гра «День, ніч» (діти із закритими очима слухають аудіозапис звуки води і називають їх).
Фізкультхвилинка

Проведення дослідів

Дослід 1

- Щоб краще дізнатися про властивості води пропоную провести досліди.
Дослід 1.
Понюхай воду. Чи має вода запах? Вода не має запаху.
Дослід 2.
Випити ковток води. Чи має вода смак? Вода не має смаку.
Дослід 3.
Назвати, якого кольору олівці. Порівняти їх з водою. Чи має вода колір? Вона не має кольору.
Дослід 4.
Взяти в руку крейду і покласти її на парту. Чи можна взяти воду в руку і покласти в інше місце? ( не можна). Чому? Тому що вода рідка, вона тече. Вода текуча.
Дослід 5.
Порівняти форму кубика і кульки. Чи має форму вода? Налити воду у різний посуд(чашку, колбу, гумову рукавицю). Вода не має форми і набирає форми посудини, в яку її наливають.
Дослід 6.
Опускаємо ложки у склянки з водою і молоком. У якій склянці ми бачимо ложку? Вода прозора.
Де ще ми можемо побачити що вода прозора?
Дослід 7.
Розчинити у воді сіль і цукор. Вода є розчинником деяких речовин. Всипати у воду пісок і крейду. Вони не розчинилися у воді. Пропустити цю воду крізь фільтр. Фільтри використовують для очищення води від нерозчинних домішок
Де ми використовуємо властивість води розчиняти сіль і цукор?

ІV.  Узагальнення й систематизація знань

- Гра «Так, ні».
Вода – це рідина (так).
Вода має 4 стани (ні).
Вода не має запаху (так).
Дощ – це твердий стан (ні).
Туман – це газоподібний стан (так).
Вода має форму (ні).
Вода прозора (так).
Влітку падає сніг (ні). –

 Гра «Не помились» (Я називаю речовини: цукор, пісок, камінець, сіль ,крейда, грунт. Якщо речовина розчиняється у воді- діти плещуть у долоні, якщо не розчиняється-розводять руки в сторони).

 -Діти ,кому потрібна вода?

— Пам’ятайте,  що  чистоту  води  у  водоймі  можна  оцінювати  за  наявністю живих  істот:  бабок,  травневих мух,  водяних жуків, водяних  метеликів, мух-одноденок та ставкових клопів-водомірок, які є супутниками чистої води. У забрудненій воді їх дуже мало або зовсім немає.

Про  забруднення  водойми  свідчить  «цвітіння»  води,  поява  жовтої  чи жовто-білої піни біля берега.

Підсумок уроку.

Рефлексія. З цеглинок LEGO складіть мікрофон:

  • Що найбільше сподобалось на уроці? Чому?

 

doc
Додано
9 січня 2021
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку