Розробка уроку "Друге життя музики"

Про матеріал
Розробка уроку музичного мистецтва у 7-му класі "Музичне мистецтво в нашому житті. Друге життя музики" допоможе вчителю спланувати та провести урок, метою якого є ознайомлення учнів з видами обробок музичних творів та музичними термінами: аранжування, транскрипція, re-mix, remake, cover-версія; знайомство учнів з особистістю та музикою Н. Паганіні, обробками його творів. В уроці використовуються відео- та аудіозаписи, які демонструють види обробок музичного твору.
Перегляд файлу

 

 

         

 

          Розробка уроку

за темою: «Музичне мистецтво в нашому житті. Друге життя музики.»

7 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

    навчальна:

  • ознайомити учнів з видами обробок музичних творів та музичними термінами: аранжування, транскрипція, re-mix, remake, cover-версія;
  • познайомити учнів з особистістю та музикою Н. Паганіні.

          розвивальна:

  • розвивати емоційну сферу учнів;
  • розвивати навичку самостійного оцінювання музичних творів різної художньої вартості (критичне мислення);
  • розвивати інтерес до класичного музичного мистецтва;

          виховна: 

  • виховувати повагу до музики різних часів;
  • виховувати найкращі людські якості: доброту, уміння співпереживати.

 

Музичний матеріал:

  1. Н. Паганіні. «Каприс № 24»
  2. Ф. Ліст. Етюд № 6 (по Паганіні).
  3. Сучасна обробка «Капрису № 24» Н. Паганіні у вик.

     В. Зінчука.

4.   В. Івасюк. «Червона рута».

5.   Рок-версія пісні В. Івасюка «Червона  рута».

6.   Сучасна обробка п`єси  Л. Бетховена «Елізі».

 

Обладнання:

  1. Компьютер.
  2. Проектор.
  3. Відеозаписи виконання музичних творів.
  4. Фрагмент художнього фільму «Нікколо Паганіні».
  5. Презентація до уроку.

 

Тип уроку:

          залежно від місця уроку в системі уроків

                      урок поглиблення теми;

            залежно від дидактичної мети –

                      урок засвоєння нових знань;

            залежно від змісту –

                       домінантний (домінанта на слуханні музики)

 

 

 

 

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

   Емоційне налаштування на урок.

 

ІІ. Мотивація до навчання та оголошення теми та мети уроку.

 

 1. Гра «Здогадайся, яка тема».

  • Сьогодні у нас зустріч із музикою, і , звичайно, є тема для розмови. Але я вам її не скажу. Спробуйте самі здогадатися та назвати тему уроку, продивившись слайди та прислухавшись до музики, яка буде звучати.

 

Демонструються слайди на фоні сучасної обробки пєси

Л. Бетховена «Елізі» (Додаток 1)

 

  • Чи помітили ви якусь закономірність на цих зображеннях? (зображено обробки певних предметів, що надали їм другого життя)
  1. Оголошення теми уроку та актуалізація опорних знань.

- Тема нашого спілкування сьогодні - «Друге життя музики».

- Як ви гадаєте, коли музика може отримати друге життя?

- Що таке обробка музичного твору?

- Обробки яких творів вам відомі?

 

  1. Визначення мети уроку.

  Демонструється слайд презентації (Додаток 2)

  • У вас на партах лежать аркуші. Це – «аркуші очікування». Запишіть зараз на них, чого ви очікуєте від уроку. А в кінці уроку ми подивимося, чи справдилися ваші надії.

 

ІІІ. Основна частина.

 

  1. Слухання п’єси Н. Паганіні «Каприс № 24».
  • Музика – справжня чародійка, яка може перенести нас у будь-яку епоху, до будь-якої країни. Зараз ми з вами опинимося у Італії 19 століття. Пропоную вам послухати музику геніального музиканта Нікколо Паганіні. (Демонструється портрет композитора).

Постарайтеся відчути цю музику і дізнатися через неї дещо про її автора.

(Демонструється відео виконання п’єси Н. Паганіні

 «Каприс № 242 )

  • Які почуття у вас викликала музика?
  • Чи можете ви щось сказати про її автора?

 

2. Розповідь вчителя.

- В усіх столицях Європи 19 століття з’явилися портрети дивного чоловіка: бліде обличчя, сплутане волосся, величезний  гачкуватий ніс та очі, що горіли неймовірним вогнем. Люди, які бачили цей портрет, шепотіли: «Схожий на чорта». Такий був маестро Паганіні – композитор, скрипаль, рівного якому не було, немає та і навряд чи буде.

   Син портового вантажника зумів не тільки стати знаменитим, його гра на скрипці була такою віртуозною, що породила чутки про те, що скрипаль заключив договір з дияволом.

        Шлях до слави у Паганіні не був безперешкодним. З дитинства йому доводилося терпіти тиранію батька, який примушував його займатися музикою цілими днями, не дозволяючи виходити на вулицю. Від нестачі кисню, руху та великих навантажень хлопчик, який від народження мав слабке здоровя, впав у кому. Батьки вирішили, що він помер і ледве не поховали його. Після хвороби він продовжував навчання, і скоро слава про скрипаля вийшла далеко за межі Генуї.

На жаль, талановита людина часто буває оточена заздрісниками та ворогами. Після концерту у Відні один із  слухачів стверджував, що бачив, як за спиною музиканта стояв Диявол і водив його рукою зі смичком. Його концерти намагалися зірвати, намагалися виставити його у поганому світлі, але для таланта немає препон. Ім’я Паганіні було пов’язане з безліччю легенд та романтичних історій.

       

  1. Демонстрація фрагменту художнього фільму «Нікколо Паганіні» - соло на одній струні.

- «Ти зробила мене нещасним , - шепотів він, ніжно торкаючись рукою своєї вічної мучительки, – Ти позбавила мене безтурботного золотого дитинства, вкрала мій сміх, залишивши натомість страждання і сльози, ти зробила мене своїм вічним бранцем. Ти – мій хрест і моя радість. Хіба хто знає, що за талант, подарований мені небом, за щастя володіти тобою я заплатив повністю». Як ви гадаєте, до кого були звернені ці слова? (до скрипки)

- Вірно. Це його улюблений музичний інструмент. А п’єса, яку ми послухали, називається «Каприс».

 Демонструється слайд презентаціїі, який пояснює це слово (Додаток 3)

 

  1. Слухання Етюду № 6 Ф. Ліста.

- «Каприс» як магніт притягував до себе музикантів. Музична фраза, яка складається усього з декількох нот, має заворожливу дію. І почалися обробки.

-  Як на ваш погляд, чи має право інший композитор змінювати щось у чужій музиці?

-  Другого легендарного музиканта також оточували плітки та докори у зв’язках з нечистою силою. Коли піаніст-віртуоз почув музику скрипаля –віртуоза, він вирішив зробити обробки каприсів для роялю. Цей музикант – Ференц Ліст. (Демонструється портрет). Давайте послухаємо. Що в нього вийшло.

                  (Відео виконання  Етюду № 6 Ф. Ліста)

  • Як змінилася музика?
  • Чи залишився в цій музиці авторський зміст?
  • Така обробка твору називається транскрипцією, або перекладенням. ( Слайд презентації. Додаток 4)

 

  1. Слухання сучасної обробки «Капрису № 24» Н. Паганіні у виконанні В. Зінчука.

- Пройшли роки, а музика геніального Паганіні продовжує хвилювати людей та викликати нові ідеї у музикантів. Пропоную вам послухати іще одну версію «капрису».

     (Відео з виконанням сучасної обробки «Капрису № 24» Н. Паганіні)

  • Чи сподобався вам такий варіант виконання?
  • Як ви гадаєте, якби Паганіні потрапив у наш час він пограв би на електрогітарі?
  • Така обробка музичного твору має назву аранжування.

(Слайд презентації  - додаток 5)

 

  1. Слухання пісні В. Івасюка «Червона рута» у рок-обробці.
    • Чи впізнали ви пісню?
    • Які особливості виконання ви помітили?
    • Чи сподобався вам такий варіант пісні?

(Слайд презентації: re-mix, remake, cover-версія. Додаток 6.)

 

  1. Виконання пісні В.Івасюка «Червона рута».

 

  1. Створення своєї обробки пісні «Червона рута» у стилі РЕП.

 

  • А чи варто нам було змінювати пісню?
  • Пісня від цього набула чи втратила?

 

ІV. Підсумок. Оцінювання.

       Гра «Знайди пару».

  • В кожного з вас є картка, на якій або питання, або відповідь. Треба поєднати питання з відповіддю. Знайдіть свою пару.

(Учні шукають пару та оголошують питання та відповіді)

 

V. Рефлексія. (на фоні спокійної музики)

  - Наш урок закінчується, прошу вас подивитися на ваші «аркуші очікувань». Чи справдилися ваші сподівання?

- Я дуже вдячна вам за той час, який ми провели разом, за ваші цінні думки, за вашу чутливість та активність. Може, ви хочете комусь подякувати?

 

doc
Додав(-ла)
Сіра Вікторія
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку