Розробка уроку "Духовна спадщина В. Сосюри"

Про матеріал
Урок з використанням елементів проєктних технологій. Основна мета - усвідомлення значення творчої діяльності В.Сосюри; розвиток навичок декламування ліричних творів, комунікативності, творчих здібностей, вміння самостійно працювати в рамках проєктно – дослідницької діяльності; виховання поваги до поетичного слова, любові до рідної природи, до неньки -України; формування почуття патріотизму.
Перегляд файлу

Тема уроку :  Духовна спадщина  В. Сосюри.

Мета уроку :  Познайомити  учнів  з  життєвим  і творчим 

                      шляхом  В. Сосюри , допомогти учням

                      усвідомити   значення його творчої

                      діяльності; розвивати навички  декламування 

                      ліричних творів , комунікативність, творчі

                      здібності, вміння   самостійно  

                      працювати  в рамках  проєктно  – дослідницької

                      роботи ; виховувати  повагу до поетичного

                      слова,  любов до рідної природи, до України;

                       формувати патріотичні почуття.

Тип уроку :    Вивчення нового матеріалу шляхом 

                      застосування комп’ютерних технологій.

Форма проведення :  захист проєктів  ( робота в групах.)

Обладнання : Дидактичний матеріал « Літературні твори та

                       їхні жанри»,  « Літературні тропи» , дитячі

                       малюнки, фонограми пісень до творів 

                        В.Сосюри, електронна презентація.   

 

 

Перебіг  уроку

 

І. Організаційний момент .

ІІ. Вступне слово вчителя. Повідомлення теми і мети уроку.

                      Буває , часом сліпну від краси .

                      Спинюсь , не тямлю , що воно за диво, -

                  Оці степи , це небо , ці ліси ,

                   Усе так гарно , чисто , незрадливо,

                    Усе , як є  - дорога , явори ,

                    Усе моє , все зветься Україна.

                                                                                Л.Костенко

        - Слово учителя.        Краса української землі естетизована народом   у           його  усній творчості. Природа суттєво вплинула на світобачення нашого народу, його духовність. Саме звідси і є такий потяг  українських митців  до образного відтворення природи  , її художнього осягнення . В. Сосюра – один із тих митців , для яких тема рідної землі на чільному місці . Змалювання рідних куточків  Батьківщини  для поета  є  предметом художнього осягнення  складних взаємостосунків  людини  з оточуючим та оточуваними . Тож для розуміння бачення самого поета навколишнього ,  підемо трохи іншим шляхом

Спочатку спробуємо зрозуміти митця як людину .

ІІІ Актуалізація опорних знань .

1. Робота групи «Бібліографи»

( демонстрація  створеної учнями презентації  за такими напрямками :

- Дитячі та юнацькі роки письменника;

- Перші твори В.Сосюри;

- Теми творів , написаних після громадянської війни ;

- Поезія років Великої Вітчизняної війни;

- Автобіографічні твори В.Сосюри;

- Поезія останніх років життя.)

2. Слово вчителя

Для  більш глибокого розуміння поезії великого письменника   . для більш глибокого аналізу поезій В.Сосюри  ми з вами  повинні повторити

Основні характеристики  аналізу поетичних творів .  А в цьому нам допоможуть наші « Теоретики»

3. Робота групи « Теоретиків»

( висвітлення  учнями  теоретичних питань шляхом застосування дидактичного   матеріалу , виготовленого  членами групи.)

Основні питання для опрацювання  членами групи :

- Що таке поетичний твір ?

-  Що таке рима ?

- Яке римування ви знаєте ?

- Що таке тропи , які види тропів ви знаєте ?

4.       Слово вчителя

Видатний український митець А.Малишко  писав : «Сосюра – це поет , що все життя виліплював  образ ліричного героя  , закоханого в землю  , в кольори весни і неба  рідної України»

Сьогодні на уроці ми з вами спробуємо поринути у глибину поетичного слова поета , збагнути  велич його думок , переживань , захоплень.

5.    Застосування дидактичного мультимедійного матеріалу  до підручника «Українська література . 8 клас.» ( автори – О.М.Авраменко . Г.К.Дмитренко.)

  • Прослуховування поезій В.Сосюри  « Гей , рум’яні мої небокраї»,

« Люблю весну» ,  « Весняний сад , квітки барвисті…», « Хто в рідному краї…», « Любіть Україну.»

  • Інтерактивна вправа « Я так думаю»( аналіз прослуханих поезій )

Приблизний аналіз:

- Який жанр твору за тематикою ?

- Що чули, уявляли ,  відчували , слухаючи поезію ?

- У чому, на ваш погляд, виявляється любов  автора  до Батьківщини?

- Які риси патріотизму простежуються в поезії ?

- Які тропи застосовує В.Сосюра для  розкриття даної проблеми ?

- Назвіть  відомі вам поезії  відповідного жанру.

6.  Робота групи   « Декламатори»

( Виразне читання улюблених віршів  В.Сосюри  , прочитаних самостійно.)

7. Інтерактивна гра « Відгадай поезію»

( за малюнками до творів В.Сосюри  відгадати вірші .)

8. Робота групи « Юні перли»

( Читання складених віршів юними поетами.)

9. Музична  хвилинка

    Вірші В.Сосюри  глибоко ліричні, патріотичні, оскільки вони пройняті любов’ю  до краси рідної природи,   до України.  Тема любові до рідного краю  звучить і сьогодні  у творах сучасних українських композиторів таких як Т.Кравцов, П. Майборода.

Давайте ж прослухаємо одну із таких пісень  у виконанні   Іво  Бобул  «Рідна Україна»

І V  Підсумковий етап уроку.

 Рефлексія

- Що нового і цікавого  ви дізналися  про творчість  В.Сосюри ?

- Як, на вашу думку, справжній патріот своєї держави повинен ставитися до Батьківщини ?

V     Оцінювання навчальних досягнень учнів.

    Домашнє     завдання  .

Опрацювати конспект.

Вивчити поезію  В.Сосюри « Любіть Україну»

docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
3 березня 2021
Переглядів
323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку