Розробка уроку "Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей. С"

Про матеріал
Розкрити моральні, сімейні проблеми у творі Дж. Олдріджа «Останній дюйм»; поглибити знання учнів про оповідання; учити аналізувати образи персонажів; їхні характерні риси, учинки, стосунки з іншими персонажами, засоби створення (художня деталь, символи та ін.); розвивати вміння та навички аналізу художнього твору; вирізняти (кульмінаційні) моменти сюжету, визначати їх значення для розкриття образів персонажів; розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення; виховувати засобами художньої літератури силу характеру, уміння протистояти життєвим випробуванням, віру в порозуміння між людьми, зокрема між дітьми й батьками.
Перегляд файлу

7 клас

Тема. Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей. Символічний зміст назви оповідання.

Мета: розкрити моральні, сімейні проблеми у творі Дж. Олдріджа «Останній дюйм»; поглибити знання учнів про оповідання; учити аналізувати образи персонажів; їхні характерні риси, учинки, стосунки з іншими персонажами, засоби створення (художня деталь, символи та ін.);

розвивати вміння та навички аналізу художнього твору; вирізняти (кульмінаційні) моменти сюжету, визначати їх значення для розкриття образів персонажів; розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення;

виховувати засобами художньої літератури силу характеру, уміння протистояти життєвим випробуванням, віру в порозуміння між людьми, зокрема між дітьми й батьками.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування на їх основі вмінь і навичок.

Обладнання: фрагменти з кінофільму «Останній дюйм», пісня Кузьми      Скрябіна «Стань для батька гідним сином». Оповідання Дж. Олдріджа «Останній дюйм», мультимедійна презентація оповідання «Останній дюйм».

 

 

Останній дюйм, який розділяє всіх і все, нелегко подолати, якщо не бути майстром своєї справи.

Дж. Олдрідж

Ніколи не знаєш, на що ти здатний, доки не спробуєш…

Дж. Олдрідж

 

 

 

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

Бесіда:

  •                   Яким ви уявляєте Бена?
  •                   Яким ви уявляєте хлопчика Деві?
  •                   Чому Бен взяв із собою в політ сина?

Прослуховування і обговорення «Пісні Бена» з кінофільму «Останній дюйм».

Бесіда:

  •                   Чому цю пісню глядачі назвали «Піснею Бена»?
  •                   Які почуття викликав у вас цей музичний твір

ІІ. Оголошення теми, епіграфа уроку.

ІІІ. Підготовка до сприйняття навчальної теми.

Словникова робота

Слово останній у творі Дж. Олдріджа набуває різних значень, що пов’язано з темою оповідання.

(Учень зачитує із тлумачного словника укр. мови значення слова останній).

Тлумачний словник української мови

Останній

1. Який закінчує собою ряд однорідних предметів, явищ, дій і т. ін.; такий, після якого немає іншого подібного.

2. Єдиний, який зберігся, залишився.

3. Вирішальний, остаточний.

4. Найближчий до моменту повідомлення (про певну подію і т. ін.); попередній.

5. Який щойно з’явився; найсучасніший, найновіший.

6. Найгірший серед інших; поганий.

7. Щойно згаданий, названий, сказаний.

 

Дюйм – одиниця вимірювання в англійській і російській системі мір (2,64 см)

Вчитель зачитує уривки із тексту, де використовує автор слово останній.

Учні встановлюють слова останній в різних уривках тексту.

ІV. Формування нових знань і способів дії.

  •                 Індивідуальне домашнє завдання: мультимедійна презентація за твором «Останній дюйм» (Крикун Людмила).
  •                 Дослідницька робота. Дослідження подій твору, переживань сина та батька (групова робота) (клас ділиться на 3 групи).

І група. Дослідити події твору, охарактеризувати образи батька і сина (підтверджуючи цитатами із тексту), коли вони летіли до акулячої бухти.

ІІ група. Дослідити події твору, охарактеризувати образи батька і сина (підтверджуючи цитатами із тексту) під час подій на березі моря в акулячій бухті.

ІІІ група. Дослідити події твору, охарактеризувати образи батька і сина (підтверджуючи цитатами із тексту) під час подій, коли вони поверталися до Каїра.

  •                 Підсумки досліджень

Бесіда:

  •                   Про що шкодував Бен, спостерігаючи за вправними діями сина?
  •                   Чи згодні ви зі словами Бена: «Ніколи не знаєш, на що ти здатний, доки не спробуєш»?

V. Перегляд уривка із кінофільму «Останній дюйм» (повернення до Каїра)

VІ. Творче завдання.

  •                   Розкажіть від імені Деві про момент приземлення літака на каїрському аеродромі.

VІІ. Застосування знань, умінь, навичок.

Підсумкова бесіда:

  •                   Який епізод твору ви вважаєте кульмінаційним? Очима якого героя він зображується? Чому?
  •                   Який ще «останній дюйм» залишилося подолати батькові і сину?
  •                   Як ви думаєте, чи подолають його Бен і Деві? Чи дає нам автор надію на це?

VІІІ. Складання сенкану. Сенкан складається з 5 рядків (характеристика героя)

1 рядок - 1слово (тема) іменник

2 рядок – 2 прикметники (опис теми)

3 рядок – 3 дієслова (дія)

4 рядок – 4 слова (ставлення до теми - речення)

5 рядок – 1 слово (синонім до першого рядка)

Завдання: скласти сенкан до образу Деві.

 

              Деві                                                                     Деві

Самотній, вразливий                                   Турботливий, сміливий

Спостерігає, плаче, боїться                         Допомагає, рятує, переживає

Не знаходить спільної мови                        Готовий прийти на допомогу

Син                                                                 Син

 

 

 

              Бен                                                                       Бен

Гордий, сильний                                            Поранений, немічний                                                    

Летить, кричить, не розуміє                         Лежить, думає, бачить

Не знаходить спільної мови                         Не може керувати літаком

Батько                                                             Батько

 

ІХ. Інтерактивна гра «Відкритий мікрофон»

  •                   Чи сподобалося вам оповідання Олдріджа «Останній дюйм»?
  •                   Які поради ви дали б батькові, а які синові?
  •                   Яким ви уявляєте подальше життя Бена та Деві?
  •                   Чи продовжить Деві справу батька?

Х. Підсумкове слово вчителя.

ХІ. Оцінювання учнів.

ХІІ. Домашнє завдання.

Написати твір-мініатюру «Стань для батька гідним сином»

Звучить пісня Кузьми Скрябіна «Не твоя вина, що ти батька свого син»

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 лютого 2023
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку