Урок на тему "Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру ".

Про матеріал
Розробка уроку на тему "Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру ".
Перегляд файлу

Тема. Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру .

Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити з історією виникнення літературного детективу, з особливостями жанру; формування ключових компетентностей: вміння працювати з матеріалом, визначати головне і другорядне; розвивати логічне і культурне мислення, навички самостійної роботи, увагу; інтерес до вивчення літератури.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: книги для виставки, портрети письменників; кольорові фломастери та ватмани , ПК.

Перебіг  уроку

І. Організаційна частина

 

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку

  • «Я вважаю, що спочатку мозок людини схожий на маленьке порожнє горище, в яке потрібно поставити меблі, які вам більше подобаються». Ця фраза належить літературному героєві, який настільки ж популярний, розумний та талановитий, як і автор, хто його придумав.
  • Хтось може вгадати про кого йде мова? Вам можуть допомогти ці портрети.
  • Ці слова належать розумному детективу Шерлоку Холмсу, а придумав його Артур Конан-Дойл.
  • Які твори писав письменник? (Детективи).
  • Ми починаємо вивчати з вами новий розділ «Літературний детектив».

 

IІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Вступне слово вчителя

В наші дні  детективу належать провідні позиції . цікаві історії, в яких людський інтелект розкриває злочин, а зло буде покаране. В літературі  і  кіно, на телебаченні та на радіо ми можемо побачити і почути детективи. Ви теж, мабуть, не один раз бачили і читали детективи.

 

  1. Створення ментальної карти «Літературний детектив». (Клас поділений на групи. Учні опрацьовують самостійно матеріал, створюючи ментальну карту, та презентують роботу).

 

 

  1. Словникова робота
  • Тепер давайте спробуємо сформулювати, що  таке детектив .

Детектив (англ. detective — агент розшуку, з латин, detectio — розкриття) — різновид пригодницької літератури, передовсім прозові твори, у яких розкривається певна таємниця, пов’язана зі злочином.

 

  1. Виступ бібліотекаря, який розповість про книги, які можна взяти в шкільній бібліотеці.
  2. Повідомлення учня на тему «Розвиток українського детективу».

 

ІV. Закріплення матеріалу

                Інтерактивна вправа «Запитання однокласнику»  (учні придумують запитання сусіду по парті).

 

V. Підсумок уроку

Рефлексія

  • Мені було цікаво…
  • Я виконував завдання…
  • Я зрозумів…
  • Тепер я можу …
  • У мене вийшло…
  • Ці знання я зможу використати…

 

VІІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати матеріал теми, вивчити визначення.
  2. *Індивідуальне завдання: повідомлення про Е. А. По.
  3. **Творче завдання: скласти сенкан про «Літературний диктант».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Бирюк Людмила
Додано
22 лютого 2023
Переглядів
392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку