План-конспект
уроку з фізичної культури (гімнастика)
для учнів 2 класу
Тема уроку: Сюжетно-рольовий урок
"Подорож до країни СПОРТЛЯНДІЯ".
Мета:
Навчальна: удосконалити вміння дітей у ходьбі та бігу з перешкодами з утриманням правильної постави;
Розвивальна: розвивати рівновагу під час виконання акробатичних вправ;
Виховна: виховувати у дітей вміння працювати у парі та дружні стосунки.
Обладнання: "хула-хупи", кубики, гімнастична стінка, гімнастичні мати, гімнастичні лави, гімнастичні палиці, скакалки, DVD-програвач, СD-диски.
Місце проведення: спортивна зала.
№ Зміст заняття Дозування Організаційно-методичні
вказівки
І. Підготовча частина 15 хв.
1. Шикування, рапорт чергового, привітання. 2 хв. Звернути увагу на зовнішній вигляд, психологічний та емоційний стан учнів.
2. Повідомлення завдань уроку. 2 хв. Діти! Ми сьогодні не будемо займатися фізкультурою, а краще відправимось подорожувати! Згодні? Тоді всі приготувались. Взяли із собою у подорож: добрий настрій, витримку і бажання стати ще сильнішими! Але я хочу вас застерегти: на шляху будуть зустрічатися труднощі. Якщо ви не злякались, то ми вирушаємо до країни СПОРТЛЯНДІЯ!
3. Ходьба:
На зовнішній стороні стопи
На внутрішній стороні стопи 1 хв.
Уявіть собі: ми з Вами заходимо до лісу, зустрічаємо ведмедика.
- Руки в сторони!
На носках 1хв. Тепер побачили лисичку, яка йде лісом, обминаючи пеньочки.
Ходьба з високим підніманням колін 1 хв. Аж ось на нашому шляху болото – давайте пройдемо його як чапля!
Стрибки з купинки на купинку 1 кр. А тепер пострибаймо як зайчики!
Спортивна ходьба 1 кр. Зігнули руки в ліктях –
і показали гадючку швидкою ходьбою!
4.Біг звичайний 1 кр. Аж тут йде вовк!
Тікаймо від нього!
М'який гімнастичний біг на носочках 1 кр. Вибігли ми на лужок. Скільки ж тут квіточок! Для того, щоб їх не зламати, треба обережно їх оббігати.
Біг із високим підніманням стегна 1 кр. Оленята тут маленькі веселенько граються,
так давайте й ми, малята, з ними по вправляємося!
Біг боковим галопом
5.Ходьба у повільному темпі із вправами на відновлення дихання. 0.5 хв. Як метелики яскраві політаємо на лужку! Сядемо на квіточку, відпочинемо! (Відновлення дихання)
6. Перешикування на комплекс ЗРВ "заходом трійками" 0.5 хв. А ось і перша наша зупинка, на яку ми прибуваємо – "Гімнастична".
7. Комплекс вправ ЗРВ на гімнастичних лавах 5 хв.
1. Піднімання рук через сторони вгору
В.П. – стоячи спиною один до одного, взятись за руки, ноги ледь розставлені
1-2 – підняти руки через сторони вгору, подивитись
3-4 – В.П. 8 разів Середній темп виконання вправи.
Сказати: "Вниз!"
2. Повороти в сторони
В.П. – сидячи верхи на лаві спиною один до одного
1 – поворот ліворуч, торкнутися долонями долонь товариша
2 – те ж саме, але праворуч. 8 разів Сказати: "Хлоп!"
3. Нахили вперед-донизу
В.П. – сидячи на лаві боком, спиною один до одного
1-3 – нахилитися вперед, ковзнути руками до стопи.
4-5 – випростатися, спиною і потилицею притулитися до партнера 6 разів Повторювати у повільному темпі.
Коліна не згинаємо.
Сказати : "Вниз!"
4. Рухи прямими ногами в сторони
В.П. - сидячи на лаві боком, щільно притулитись спиною один до одного, руками взятись під лікті
1-6 – виконувати рухи прямими ногами в сторони, потім – схрестити їх, не згинаючи їх при у колінах.
7-8 – В.П. 5 разів Середній темп виконання вправи.
5. Піднімання рук через сторони вгору
В.П. – стоячи спиною один до одного, взятись за руки, ноги ледь розставлені
1-2 – підняти руки через сторони вгору, подивитись
3-4 – В.П. 8 разів Середній темп виконання вправи.
Сказати: "Вниз!"
8. Виконання вправи на відновлення дихання "Насосики". 1 хв. Молодці! Впорались із завданням! А тепер крокуємо далі. Ой! А що – це?
Попереду – гори стають на шляху
І ми по горам починаємо повзти. Попереду на нас чекає зупинка "Акробатична".
ІІ Основна частина 25 хв Організація класу на уроці груповим способом. Розрахунок на 1-й, 2-й. Ділення на групи. – На цій зупинці ми повинні працювати у групах. Командиром І-ї групи буде… , а І-ї групи - …
1. Перекид вперед, перекид назад, стійка на руках 4 хв. Слідкувати за виконанням учнями групування, зберігати рівновагу, відштовхування.
2. Стійка на лопатках і перехід у напівшпагат. 4 хв. Рівно тримати ноги, "тягнути" носки, тримати поставу.
3. Гімнастичний "місток" із положення лежачи. 4 хв. Підстраховувати один одного.
Зміна місць занять групами. Зберігати дисципліну.
3. Ходьба з бар'єрами. 2 хв. Переступання гімнастичних лав.
4. "Малювання" 4 хв. - Ось ми дружно мандрували і до художньої майстерні потрапили! (Із гімнастичних обручів, скакалок, палиць, кубиків учні "малюють" сонце, ялинку, чебурашку, хмаринку.)
- Вміло ми фантазували,далі ми помандрували!
5. Стрибку у повному присіді на двох ногах 1 хв. Ми на нашому шляху жабку вгледіли малу,
І ми як жабки поскакали далі!
6. Танцювальні кроки під музичний супровід 3 хв. Дострибали до зупинки і потанцюємо хвилинку! Зупинка – "Танцювальна".
Крок "польки" 1 кр. Виконується у парах.
Крок "галопу" 1кр. Підбираємо ногу і слухаємо музику. Молодці!
7. Рухлива гра:
"Дубки і білки".
3 хв. Дітки! Наша подорож підходить до завершення. Всі ви були такими спритними, обачливими, бережливими, не зім'яли жодної квіточки, не згубили жодної комашки, не злякали жодної пташки. І це так сподобалось лісовим мешканцям, що вони запропонували нам гру! А тому ми з Вами знаходимося зараз на зупинці "Рухливі ігри".
Учні стоять парами по колу. Попереду – "дубки", за ними – "білки". Одна "білка", яка без дубка, - ведучий гри. У нього в руках – грибок. Він йде по колу, зупиняється біля будь-якої "білки", доторкається до неї рукою і каже: "Друг, дружок, віддай". Ведучий передає білці "грибок" і біжить в один бік, а гравець, до якого доторкнувся ведучий рукою – у другий. Той хто перший прибігає до "дубка", перемагає. Після 2-3-х разів гри "білки" і "дубки" міняються місцями.
ІІІ Заключна частина. 5 хв. У цікаву гру погрались, із країною СПОРТЛЯНДІЄЮ попрощались. – Вирушаємо додому по килимку луговому!
1. Ігрова фізична вправа на відновлення дихання "Збираємо квіти!" 2 хв. Зробіть великий крок уперед, опустіть спочатку ліву руку, потім праву – начебто збираєте квіти. Зробіть крок правою ногою - "зірвіть квітку" лівою рукою і навпаки. Ходіть не дуже швидко, бажано на прямих ногах.
2. Підведення підсумків уроку.
Гра "Мікрофон". 1 хв. Що нового дізналися?
Чого навчилися?
Що сподобалося?
Що було важко виконувати?
3. Оцінювання. 1 хв. Об'єктивність в оцінюванні.
4. Домашнє завдання. 1 хв. Показати батькам комплекс ранкової гімнастики.