Урок "Програма гуртка Легка атлетика початковий рівень, 3-4 кл."

Про матеріал
Мета програми: - формування в учнів стійкої мотивації щодо збереження свого здоров’я; - розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій; - розширення функціональних можливостей систем організму шляхом роз- витку основних фізичних якостей і природних здібностей; - залучення учнів до систематичних занять легкою атлетикою та сприяти під- вищенню їх фізичної підготовленості.
Перегляд файлу

Відділ освіти Звенигородської райдержадміністрації

Методичний кабінет відділу освіти Звенигородської райдержадміністрації

Звенигородська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенівспортивний ліцей

 

 

            

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма гуртка «Легка атлетика»

/ початковий рівень, 3-4 кл. 68 годин в рік, 2 години в тиждень/

 

 

 

Укладач:

    Пелипенко Михайло Миколайович,

вчитель фізичної культури,  спеціаліст вищої категорії

 

 

 

 

 

м.Звенигородка 2018 р.

 

 

 

 

Рецензенти:

       В.Д. Ярова,  завідуюча кабінетом основ здоров’я і фізичної культури                                         Черкаського обласного інституту післядипломної освіти                              педагогічних працівників.

      О.А. Озірний, заступник директора з навчальної частини Звенигородської                                   дитячо-юнацької спортивної школи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П Р О Г Р А М А

 

гуртка з легкої атлетики для загальноосвітніх навчальних закладів

 

/ початковий рівень – 3-4 класи /

 

 

Пояснювальна записка

 

Навчальна програма гуртка «Легка атлетика» (початковий рівень, 3-4кл.) розроблена на основі програми «Легка атлетика для ДЮСШ» / 1977 р./ та програми «Фізична культура  для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів» / 2013 р./.

        Програма розрахована для дітей 9-10 років, згідно фізичних особливостей та стану здоров’я. Наповнюваність гуртка 10-15 чоловік. Комплектування навчальної групи проводиться щорічно у вересні. З усієї кількості претендентів відбираються найбільш обдаровані до занять з легкої атлетики діти школи  які пройшли медичний огляд. Заняття проводяться 2 рази на тиждень по 45 хвилин.

        Мета програми:

-                     формування в учнів стійкої мотивації щодо збереження свого здоров’я; - розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних   рухових дій;

-                     розширення функціональних можливостей систем організму шляхом роз-     витку основних фізичних якостей і природних здібностей;

-                     залучення учнів до систематичних занять легкою атлетикою та сприяти під-   вищенню їх фізичної підготовленості.

Основними формами навчально-тренувального процесу є теоретичні і групові практичні заняття, календарні змагання, виховально-профілактичні та оздоровчі заходи.

 

 

Зміст навчального матеріалу

 

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів.

 

Теоретико - методичні знання

 

 

Міфи і легенди Стародавньої Учень

Греції про виникнення Олім- має уявлення про:

пійських ігор. - режим дня;

Режим дня. - руховий режим школяра та його вплив на

Спортивний одяг і взуття. формування правильної постави;

Руховий режим школяра та його - фізичні навантаження та реакція на них сер- вплив на формування правиль-  цевих скорочень

ної постави. називає:

Фізичні навантаження та реак-- де і коли зародилися Олімпійські ігри; ція на них сердечних скорочень. - на честь кого проводили давні Олімпійські Дихання під час виконання фі- ігри;

зичних вправ. - предмети спортивного одягу та взуття; Правила безпеки на заняттях з дотримується:

легкої атлетики. - правил дихання під час виконання фізичних  

  вправ;

- правил безпеки на заняттях з легкої атлетики.

 

Загально-фізична підготовка

 

 

 

Стройові  вправи.

 

 

Учень виконує:

- перешикування з шеренги по одному в 

 

 

 

 

 

 

Ходьба, біг, стрибки.

 

 

Загальнорозвивальні вправи.

 

 

Вправи для формування постави запобігання плоскостопості.

 

Вправи для розвитку швидкості.

 

 

 

 

 

Вправи для розвитку спритності

 

 

 

 

Вправи для розвитку сили.

 

шеренгу по два  і навпаки за розподілом; - перешикування з колони по одному в колону   три (по чотири) способом послідовних    поворотів ліворуч; виконує:

-                     ходьбу по діагоналі, «протиходом» та «змій-   кою»; різновиди бігу та стрибків; виконує:

-                     загальнорозвивальні вправи на місці та в русі,   без предмета, з предметами, у парах; виконує:

-                     вправи для формування постави та запобіган-   ня плоскостопості; виконує:

-                     повторний біг на відрізках до 30 м;

-                     прискорення до 10 м із різних вихідних поло-   жень;

-                     біг зі зміною швидкості і напрямку за сигна-    лом; виконує:

-                     різновиди стрибків із завданнями;

-                     стрибки з поворотами на 90 180 градусів;

-                     «човниковий» біг 4 х 9 м; - естафети. виконує:

-                     згинання і розгинання рук в упорі лежачі;

-                     підтягування у висі /хл./ та висі лежачі /дів./.

-                     піднімання тулуба з положення лежачі;

-                     піднімання тулуба з положення лежачі на

 

 

 

Вправи для розвитку швидкісно-силових якостей.

 

 

 

Вправи для розвитку гнучкості.

 

 

 

 

Вправи для розвитку витрива- лості.

 

 

животі. виконує:

-                     вистрибування з присіду вгору;

-                     стрибки з місця  у довжину та висоту; - стрибки у «глибину» з наступним вистрибу-    ванням вгору виконує:

-                     вправи з широкою амплітудою рухів руками і   ногами;

-                     махові рухи;

-                     вправи на розтягування. виконує:

-                     рівномірний біг до 1000 м; - повторний біг 3 х 30-50 м.

 

Спеціальна фізична підготовка

 

  

 Учень

Спеціальні бігові вправи, стриб- виконує:

кові вправи, спеціальні вправи  - спеціальні бігові вправи; для метань - стрибкові вправи;

 - спеціальні вправи для метань

 

 

Біг

 

Старт і стартовий розбіг.

Учень виконує:

 

Біг 30 м, 60 м.

Прискорення, повторний біг.

Рівномірний біг до 1000 м.

 

-                     старт, стартовий розбіг; - біг 30 м, 60 м:

-                     рівномірний біг до 1000 м:

-                     прискорення 10-30 ;

-                     повторний біг 4 х 30 м, 2 х 60 м.

 

Стрибки

 

 

 

Стрибки в довжину з місця. Стрибки в довжину з розбігу способом зігнувши ноги. Стрибки у висоту з розбігу способом переступання.

 

Учень виконує:

-                     стрибки у довжину з місця;

-                     стрибки у довжину з розбігу способом зігнув-   ши ноги;

-                     стрибки у висоту з розбігу способом пересту-   пання.

 

Метання

 

 

Метання малого м’яча на даль- ність з місця.

Метання малого м’яча з місця в горизонтальну та вертикальну ціль.

 

 

Учень виконує:

- метання малого м’яча на дальність з місця; - метання малого м’яча з місця в горизонтальну   та вертикальну ціль.

 

 

 

 

 

 

 

Література:

 

    1. Артюшенко О.Ф. Легка атлетика. Навчальний посібник для студентів факультетів фізичної культури. Черкаси. 2006.     2. Бачинський Й.В. Легка атлетика  Львів. 1997.

3.       Конестяніна В.Г., Черненька В.Г., Дацьків П.П. Легка атлетика: теорія, навчання, тренування. Львів. 2006.

4.       Лемешко В.Й. Методика навчання легкоатлетичним вправам. Львів. 2011.

5.       Попов В.Б.  555 специальних упражнений в подготовке легкоатлетов.

Москва. 2008.

6.       Максименко Г.М. Спортивно-педагогічне вдосконалення /Легка атле- ка/. Київ. 1992.

7.       Платонов В.Н., Гуськов С.Н. Олімпійський спорт. Київ. 1994.

8.       Єрмолаєва В.М. Олімпійська освіта. Київ. 2011.

9.       Хоменков Л.С. Книга тренера по легкой атлетике. Москва 1987.

10.   Фізична культура в школі: навчальна програма для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Київ. 2013.

11.   Програма «Легка атлетика в ДЮСШ». 1977.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст навчального матеріалу

 

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів.

 

Теоретико - методичні знання

 

 

Міфи і легенди Стародавньої Греції про виникнення Олім- пійських ігор.

Режим дня.

Спортивний одяг і взуття. Руховий режим школяра та його вплив на формування правильної постави.

Фізичні навантаження та реакція на них сердечних скорочень. Дихання під час виконання фізичних вправ.

Правила безпеки на заняттях з легкої атлетики.

 

Учень має уявлення про:

-                     режим дня;

-                     руховий режим школяра та його вплив на   формування правильної постави;

-                     фізичні навантаження та реакція на них сер-   цевих скорочень називає:

-                     де і коли зародилися Олімпійські ігри; - на честь кого проводили давні Олімпійські   ігри;

-                     предмети спортивного одягу та взуття; дотримується:

-                     правил дихання під час виконання фізичних     вправ;

-                     правил безпеки на заняттях з легкої атлетики.

 

Загально-фізична підготовка

 

 

 

Зміст навчального матеріалу

 

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

 

 

Стройові  вправи.

 

 

 

 

 

Ходьба, біг, стрибки.

 

 

Загальнорозвивальні вправи.

 

 

Вправи для формування постави запобігання плоскостопості.

 

Вправи для розвитку швидкості.

 

 

 

 

 

Вправи для розвитку спритності

 

 

 

 

Учень виконує:

-                     перешикування з шеренги по одному в    шеренгу по два  і навпаки за розподілом; - перешикування з колони по одному в колону   три (по чотири) способом послідовних    поворотів ліворуч; виконує:

-                     ходьбу по діагоналі, «протиходом» та «змій-   кою»; різновиди бігу та стрибків; виконує:

-                     загальнорозвивальні вправи на місці та в русі,   без предмета, з предметами, у парах; виконує:

-                     вправи для формування постави та запобіган-   ня плоскостопості; виконує:

-                     повторний біг на відрізках до 30 м;

-                     прискорення до 10 м із різних вихідних поло-   жень;

-                     біг зі зміною швидкості і напрямку за сигна-    лом; виконує:

-                     різновиди стрибків із завданнями;

-                     стрибки з поворотами на 90 180 градусів;

-                     «човниковий» біг 4 х 9 м;

 

 

Зміст навчального матеріалу

 

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

 

 

Вправи для розвитку сили.

 

 

 

 

 

Вправи для розвитку швидкісно-силових якостей.

 

 

 

Вправи для розвитку гнучкості.

 

 

 

 

Вправи для розвитку витрива- лості.

 

 

-                     естафети. виконує:

-                     згинання і розгинання рук в упорі лежачі;

-                     підтягування у висі /хл./ та висі лежачі /дівч./;

-                     піднімання тулуба з положення лежачи; - піднімання тулуба з положення лежачи на   животі. виконує:

-                     вистрибування з присіду вгору;

-                     стрибки з місця  у довжину та висоту; - стрибки у «глибину» з наступним вистрибу-    ванням вгору виконує:

-                     вправи з широкою амплітудою рухів руками і   ногами;

-                     махові рухи;

-                     вправи на розтягування. виконує:

-                     рівномірний біг до 1000 м; - повторний біг 3 х 30-50 м.

 

Спеціальна фізична підготовка

 

 

 

 

Учень

 

 

Зміст навчального матеріалу

 

 

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

 

Спеціальні бігові вправи, стриб- кові вправи, спеціальні вправи  для метань

 

 

 

виконує:

-   спеціальні бігові вправи;

-   стрибкові вправи;

-   спеціальні вправи для метань

 

Біг

 

 

Старт і стартовий розбіг.

Біг 30 м, 60 м.

Прискорення, повторний біг.

Рівномірний біг до 1000 м.

 

Учень виконує:

-                     старт, стартовий розбіг; - біг 30 м, 60 м:

-                     рівномірний біг до 1000 м:

-                     прискорення 10-30 ;

-                     повторний біг 4 х 30 м, 2 х 60 м.

 

Стрибки

 

 

 

Стрибки в довжину з місця. Стрибки в довжину з розбігу способом зігнувши ноги. Стрибки у висоту з розбігу способом переступання.

 

Учень виконує:

-                     стрибки у довжину з місця;

-                     стрибки у довжину з розбігу способом зігнув-   ши ноги;

-                     стрибки у висоту з розбігу способом пересту-   пання.

 

 

Зміст навчального матеріалу

 

 

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

 

Метання

 

 

Метання малого м’яча на даль- ність з місця.

Метання малого м’яча з місця в горизонтальну та вертикальну ціль.

 

 

Учень виконує:

- метання малого м’яча на дальність з місця; - метання малого м’яча з місця в горизонтальну   та вертикальну ціль.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

pdf
Додано
12 березня 2019
Переглядів
2854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку