Відділ освіти Звенигородської райдержадміністрації
Звенигородська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенівспортивний ліцей
/ початковий рівень, 3-4 кл. 68 годин в рік, 2 години в тиждень/
Укладач:
Пелипенко Михайло Миколайович,
вчитель фізичної культури, спеціаліст вищої категорії
м.Звенигородка 2018 р.
Рецензенти:
В.Д. Ярова, завідуюча кабінетом основ здоров’я і фізичної культури Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників.
О.А. Озірний, заступник директора з навчальної частини Звенигородської дитячо-юнацької спортивної школи.
П Р О Г Р А М А
гуртка з легкої атлетики для загальноосвітніх навчальних закладів
/ початковий рівень – 3-4 класи /
Навчальна програма гуртка «Легка атлетика» (початковий рівень, 3-4кл.) розроблена на основі програми «Легка атлетика для ДЮСШ» / 1977 р./ та програми «Фізична культура для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів» / 2013 р./.
Програма розрахована для дітей 9-10 років, згідно фізичних особливостей та стану здоров’я. Наповнюваність гуртка 10-15 чоловік. Комплектування навчальної групи проводиться щорічно у вересні. З усієї кількості претендентів відбираються найбільш обдаровані до занять з легкої атлетики діти школи які пройшли медичний огляд. Заняття проводяться 2 рази на тиждень по 45 хвилин.
Мета програми:
- формування в учнів стійкої мотивації щодо збереження свого здоров’я; - розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій;
- розширення функціональних можливостей систем організму шляхом роз- витку основних фізичних якостей і природних здібностей;
- залучення учнів до систематичних занять легкою атлетикою та сприяти під- вищенню їх фізичної підготовленості.
Основними формами навчально-тренувального процесу є теоретичні і групові практичні заняття, календарні змагання, виховально-профілактичні та оздоровчі заходи.
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. |
Теоретико - методичні знання
|
|
Міфи і легенди Стародавньої Учень Греції про виникнення Олім- має уявлення про: пійських ігор. - режим дня; Режим дня. - руховий режим школяра та його вплив на Спортивний одяг і взуття. формування правильної постави; Руховий режим школяра та його - фізичні навантаження та реакція на них сер- вплив на формування правиль- цевих скорочень ної постави. називає: Фізичні навантаження та реак-- де і коли зародилися Олімпійські ігри; ція на них сердечних скорочень. - на честь кого проводили давні Олімпійські Дихання під час виконання фі- ігри; зичних вправ. - предмети спортивного одягу та взуття; Правила безпеки на заняттях з дотримується: легкої атлетики. - правил дихання під час виконання фізичних вправ; - правил безпеки на заняттях з легкої атлетики. |
|
Загально-фізична підготовка
|
|
Стройові вправи.
|
Учень виконує: - перешикування з шеренги по одному в |
Ходьба, біг, стрибки.
Загальнорозвивальні вправи.
Вправи для формування постави запобігання плоскостопості.
Вправи для розвитку швидкості.
Вправи для розвитку спритності
Вправи для розвитку сили. |
шеренгу по два і навпаки за розподілом; - перешикування з колони по одному в колону три (по чотири) способом послідовних поворотів ліворуч; виконує: - ходьбу по діагоналі, «протиходом» та «змій- кою»; різновиди бігу та стрибків; виконує: - загальнорозвивальні вправи на місці та в русі, без предмета, з предметами, у парах; виконує: - вправи для формування постави та запобіган- ня плоскостопості; виконує: - повторний біг на відрізках до 30 м; - прискорення до 10 м із різних вихідних поло- жень; - біг зі зміною швидкості і напрямку за сигна- лом; виконує: - різновиди стрибків із завданнями; - стрибки з поворотами на 90 180 градусів; - «човниковий» біг 4 х 9 м; - естафети. виконує: - згинання і розгинання рук в упорі лежачі; - підтягування у висі /хл./ та висі лежачі /дів./. - піднімання тулуба з положення лежачі; - піднімання тулуба з положення лежачі на |
Вправи для розвитку швидкісно-силових якостей.
Вправи для розвитку гнучкості.
Вправи для розвитку витрива- лості.
|
животі. виконує: - вистрибування з присіду вгору; - стрибки з місця у довжину та висоту; - стрибки у «глибину» з наступним вистрибу- ванням вгору виконує: - вправи з широкою амплітудою рухів руками і ногами; - махові рухи; - вправи на розтягування. виконує: - рівномірний біг до 1000 м; - повторний біг 3 х 30-50 м. |
Спеціальна фізична підготовка
|
|
Учень Спеціальні бігові вправи, стриб- виконує: кові вправи, спеціальні вправи - спеціальні бігові вправи; для метань - стрибкові вправи; - спеціальні вправи для метань
|
|
Біг |
|
Старт і стартовий розбіг. |
Учень виконує: |
Біг 30 м, 60 м. Прискорення, повторний біг. Рівномірний біг до 1000 м. |
- старт, стартовий розбіг; - біг 30 м, 60 м: - рівномірний біг до 1000 м: - прискорення 10-30 ; - повторний біг 4 х 30 м, 2 х 60 м. |
|
Стрибки |
Стрибки в довжину з місця. Стрибки в довжину з розбігу способом зігнувши ноги. Стрибки у висоту з розбігу способом переступання. |
Учень виконує: - стрибки у довжину з місця; - стрибки у довжину з розбігу способом зігнув- ши ноги; - стрибки у висоту з розбігу способом пересту- пання. |
|
Метання |
Метання малого м’яча на даль- ність з місця. Метання малого м’яча з місця в горизонтальну та вертикальну ціль.
|
Учень виконує: - метання малого м’яча на дальність з місця; - метання малого м’яча з місця в горизонтальну та вертикальну ціль. |
Література:
1. Артюшенко О.Ф. Легка атлетика. Навчальний посібник для студентів факультетів фізичної культури. Черкаси. 2006. 2. Бачинський Й.В. Легка атлетика Львів. 1997.
3. Конестяніна В.Г., Черненька В.Г., Дацьків П.П. Легка атлетика: теорія, навчання, тренування. Львів. 2006.
4. Лемешко В.Й. Методика навчання легкоатлетичним вправам. Львів. 2011.
5. Попов В.Б. 555 специальних упражнений в подготовке легкоатлетов.
Москва. 2008.
6. Максименко Г.М. Спортивно-педагогічне вдосконалення /Легка атле- ка/. Київ. 1992.
7. Платонов В.Н., Гуськов С.Н. Олімпійський спорт. Київ. 1994.
8. Єрмолаєва В.М. Олімпійська освіта. Київ. 2011.
9. Хоменков Л.С. Книга тренера по легкой атлетике. Москва 1987.
10. Фізична культура в школі: навчальна програма для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Київ. 2013.
11. Програма «Легка атлетика в ДЮСШ». 1977.
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. |
Теоретико - методичні знання
|
|
Міфи і легенди Стародавньої Греції про виникнення Олім- пійських ігор. Режим дня. Спортивний одяг і взуття. Руховий режим школяра та його вплив на формування правильної постави. Фізичні навантаження та реакція на них сердечних скорочень. Дихання під час виконання фізичних вправ. Правила безпеки на заняттях з легкої атлетики. |
Учень має уявлення про: - режим дня; - руховий режим школяра та його вплив на формування правильної постави; - фізичні навантаження та реакція на них сер- цевих скорочень називає: - де і коли зародилися Олімпійські ігри; - на честь кого проводили давні Олімпійські ігри; - предмети спортивного одягу та взуття; дотримується: - правил дихання під час виконання фізичних вправ; - правил безпеки на заняттях з легкої атлетики. |
Загально-фізична підготовка
|
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Стройові вправи.
Ходьба, біг, стрибки.
Загальнорозвивальні вправи.
Вправи для формування постави запобігання плоскостопості.
Вправи для розвитку швидкості.
Вправи для розвитку спритності
|
Учень виконує: - перешикування з шеренги по одному в шеренгу по два і навпаки за розподілом; - перешикування з колони по одному в колону три (по чотири) способом послідовних поворотів ліворуч; виконує: - ходьбу по діагоналі, «протиходом» та «змій- кою»; різновиди бігу та стрибків; виконує: - загальнорозвивальні вправи на місці та в русі, без предмета, з предметами, у парах; виконує: - вправи для формування постави та запобіган- ня плоскостопості; виконує: - повторний біг на відрізках до 30 м; - прискорення до 10 м із різних вихідних поло- жень; - біг зі зміною швидкості і напрямку за сигна- лом; виконує: - різновиди стрибків із завданнями; - стрибки з поворотами на 90 180 градусів; - «човниковий» біг 4 х 9 м; |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Вправи для розвитку сили.
Вправи для розвитку швидкісно-силових якостей.
Вправи для розвитку гнучкості.
Вправи для розвитку витрива- лості.
|
- естафети. виконує: - згинання і розгинання рук в упорі лежачі; - підтягування у висі /хл./ та висі лежачі /дівч./; - піднімання тулуба з положення лежачи; - піднімання тулуба з положення лежачи на животі. виконує: - вистрибування з присіду вгору; - стрибки з місця у довжину та висоту; - стрибки у «глибину» з наступним вистрибу- ванням вгору виконує: - вправи з широкою амплітудою рухів руками і ногами; - махові рухи; - вправи на розтягування. виконує: - рівномірний біг до 1000 м; - повторний біг 3 х 30-50 м. |
Спеціальна фізична підготовка
|
|
|
Учень |
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Спеціальні бігові вправи, стриб- кові вправи, спеціальні вправи для метань
|
виконує: - спеціальні бігові вправи; - стрибкові вправи; - спеціальні вправи для метань |
|
Біг |
Старт і стартовий розбіг. Біг 30 м, 60 м. Прискорення, повторний біг. Рівномірний біг до 1000 м. |
Учень виконує: - старт, стартовий розбіг; - біг 30 м, 60 м: - рівномірний біг до 1000 м: - прискорення 10-30 ; - повторний біг 4 х 30 м, 2 х 60 м. |
|
Стрибки |
Стрибки в довжину з місця. Стрибки в довжину з розбігу способом зігнувши ноги. Стрибки у висоту з розбігу способом переступання. |
Учень виконує: - стрибки у довжину з місця; - стрибки у довжину з розбігу способом зігнув- ши ноги; - стрибки у висоту з розбігу способом пересту- пання.
|
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
|
Метання |
Метання малого м’яча на даль- ність з місця. Метання малого м’яча з місця в горизонтальну та вертикальну ціль.
|
Учень виконує: - метання малого м’яча на дальність з місця; - метання малого м’яча з місця в горизонтальну та вертикальну ціль. |