Розробка уроку географії у 8 класі "Природні умови та ресурси Азовського моря, проблеми їх раціонального використання."

Про матеріал

8 клас

Географія

Тема уроку. Природні умови та ресурси Азовського моря, проблеми їх раціонального використання.

Мета уроку. Сформувати знання про природні умови та ресурси Азовського моря та проблеми їх раціонального використання. Розвивати вміння працювати з картами атласу. Виховувати екологічний світогляд.

Обладнання. Підручники, атласи, відео «Походження назви Азовського моря».

Тип уроку. Комбінований.

Перегляд файлу

8 клас

Географія

Тема уроку. Природні умови та ресурси Азовського моря, проблеми їх раціонального використання.

Мета уроку. Сформувати знання про природні умови та ресурси Азовського моря та проблеми їх раціонального використання. Розвивати вміння працювати з картами атласу. Виховувати екологічний світогляд.

Обладнання. Підручники, атласи, відео «Походження назви Азовського моря».

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

  • Яку тему ми опрацювали на попередньому уроці?
  • Спробуємо відновити свої знання за допомогою тестових завдань.

1.Води яких морів омивають територію України?

а) Чорного і Балтійського

б) Азовського і Білого

в) Чорного і Азовського

г) Азовського і Середземного

2. Вкажіть максимальну глибину Чорного моря

а) 1256 м.

б) 2200 м.

в) 2245 м.

г) 1271 м.

3. Вкажіть, яка з перелічених заток Чорного моря є найбільшою за площею

а) Одеська

б) Каркінітська

в) Каламітська

г) Феодосійська

4. Виберіть, яка протока з’єднує Чорне та Азовське моря

а) Керченська

б) Босфор

в) Дарданелли

г) Гібралтар

5. Виберіть твердження, яке не стосується Чорного моря

а) Усе життя в морі зосереджене в багатому на кисень поверхневому шарі

б) Найбільша затока - Таганрозька

в) Більша частина моря розташована у субтропічному кліматичному поясі

г) Площа моря становить 420 тис. км2.

6. Вкажіть напрямок течій у Чорному морі

а) Із сходу на захід

б) За годинниковою стрілкою

в) Зі сходу на захід

г) Проти годинникової стрілки.

7. Виберіть природно-заповідну територію, яка розташована на узбережжі Чорного моря.

а) Канівський природний заповідник

б) Казантипський природний заповідник

в) Поліський природний заповідник

г) Природний заповідник «Мис Мартьян»

8. Виберіть неправильне твердження.

а) Максимальна глибина Чорного моря – 2245 м

б) 87 % об’єму води Чорного моря містить сірководень

в) Солоність вод Чорного моря приблизно така, як у Світовому океані

г) Площа Чорного моря становить 420 тис. км2.

9. Розташуйте послідовно географічні об’єкти, які з’єднують Чорне море з Атлантичним океаном

а) Протока Босфор

б) Гібралтарська протока

в) Мармурове море

г) Протока Дарданелли.

Взаємоперевірка

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

 

Месяца свет электрический
В море дрожит, извивается;
Силе подвластно магической,
Море кипит и вздымается.

Волны взбегают упорные,
Мечутся, дикие, пленные,
Гибнут в борьбе, непокорные,
Гаснут разбитые, пенные...

Месяца свет электрический
В море дрожит, извивается;
Силе подвластно магической,
Море кипит и вздымается.

Отже, ви зрозуміли, що ми продовжуємо вивчати моря, які омивають береги нашої країни і сьогодні вирушаємо у подорож до Азовського моря з метою вивчення його природних умов та ресурсів. Також будемо намагатись виявити проблеми моря та спробуємо віднайти шляхи їх розв’язання.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1.  І зупинка «Загальні відомості».

Учень. (Випереджальне домашнє завдання) Площа, географічне положення, берегова лінія, затоки, острови і тд.

  1. ІІ зупинка «Історична»

Перегляд відеоролика про походження назви моря. https://www.youtube.com/watch?v=wbNsWKGr3lg

  1. ІІІ зупинка «Будова котловини та рельєф»

Учень. (Випереджальне домашнє завдання)

  • Чому Азовське море часто називають «дитячим»?
  1. ІV зупинка «Клімат»

Вчитель. Особливості клімату визначаються його положенням у помірному поясі. Море отримує значний вплив Сибірського та Азорського антициклонів. Мінімальна t зими - -30-32*С, середня - -4*С, а літа – до +38*С при середній +32*С.

Середньорічна – 10,3*С.

  • Визначте за допомогою карт атласу середньорічну кількість опадів.

Літо частіше буває сонячним, зима -  хмарною. Узимку море замерзає біля берегів.

V зупинка «Водні маси»

Вчитель. Температура поверхневих вод влітку +25-+30*С, взимку - -3*-+3*С. Солоність – 13,8‰. Затока Сиваш - 250‰.

  • Як рухаються течії моря?

Схема на дошці. Що означає цей запис?

Азовське море Керченська протока

 

           VІ зупинка «Органічний світ»

        Учень. (Випереджальне домашнє завдання у вигляді презентації)

         VІІ зупинка «Природні ресурси»

      Учень. (Випереджальне домашнє завдання. Доповнити таблицю та презентувати.)

 

          

           VІІ зупинка «Екологічні проблеми та охорона природи"

Вчитель. – Що сприяє забрудненню моря? (підвести учнів до думки, що використання сприяє забрудненню. Використати попередню відповідь.)

  1. Забруднення вод: промислове та сільськогосподарське (річкові стоки), побутове, транспортне.
  2. Збільшення солоності.
  3. Зменшення кількості та видового складу риб.
  • Які заходи з охорони природи ви можете запропонувати для збереження цього водного об’єкта? (Відповіді учнів)

V. Закріплення вивченого матеріалу

Робота з тест-картками.

D:\img20191202_10474245.jpg

 

D:\img20191202_10491232.jpg

 

D:\img20191202_10534434.jpg

D:\img20191202_12491858.jpg

D:\img20191202_12510220.jpg

 

VІ. Підсумок уроку.

«Мікрофон»

Я запам’ятав …

Я зрозумів …

Я зробив висновок …

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний текст підручника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 грудня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку