Розробка уроку геометрії , 9 клас "Вектори на площині"

Про матеріал
Розробка уроку геометрії , 9 клас "Вектори на площині" містить задачі практичного змісту
Перегляд файлу

Тема:«Вектори на площині».

Мета:

Навчальна:Закріпити , вдосконалити  і узагальнити знання учнів з теми. Стимулювати пізнавальну діяльність. Показати  практичне застосування геометрії  та зв'язок  з географією ,  фізикою

Розвиваюча: розвивати інтерес до предмета, формувати вміння швидко та чітко формувати свої думки і логічно викладати їх. Розуміння свідомого і міцного оволодіння системою знань, навичок і умінь для майбутнього застосування у житті;

Виховна: виховувати наполегливість у навчанні, толерантність,громадянську

позицію,інформаційну культуру, вміння працювати в команді.

Хід уроку.

  1. Організаційний етап.

Вступне слово вчителя.

В одній легенді розповідалося про те, як великий Архімед біг вулицею й кричав: «Еврика!» Його тоді так захопила нова ідея, що він навіть не помітив, що, вискочивши з ванни, забув одягтися. Справді, коли нас, захоплює якась ідея ми відчуваємо радість, піднесення, гордість. Ідеї- це чудово. І ті великі ідеї, які приводять до грандіозних винаходів людства, і ті маленькі, які ми можемо відчути на звичайному уроці.

Сьогодні наш урок – це урок ідей. І, можливо,  їх ще не можна назвати великими, пам’ятаймо– велике починається з малого.

2.Мотивація навчальної діяльності

Проблемне питання.

Троє учнів намагаючись зрушити з місця вантаж, тягнуть його кожен у свою сторону з однаковою силою . Як Ви вважаєте чи  зрушив з місця вантаж?(візуалізація на дошці)

3.Актуалізація опорних знань

попереду на вас чекає державна підсумкова атестація з математики. А також вектори є в програмі зовнішнього незалежного оцінювання. Тому ця тема важлива в курсі вивчення математики. За допомогою «Хмари слів» давайте пригадаємо основні поняття, які ми вже вивчили.

 

 

 

 

 

 

G:\11 клас уроки\wordart\Word Art 21.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

Встановити відповідність між назвами формул та самими формулами

1.Координати вектора

2 Довжина вектора

3 Скалярний добуток векторів

4. Множення вектора на число

5. Додавання векторів

6.Віднімання векторів

4. Узагальнення та систематизація знань

(Об»єднати в групи)

«Рольова гра». Уявимо себе мільйонерами, які мають власний літак. Щоб долетіти в певне місце, нам потрібні не тільки координати місця приземлення, а і маршрут, тобто вектор, за яким ми вирушаємо в політ. Виконаємо наступні завдання:

         №1. (Робота в групах)Знайдіть відстань між містами Київ та Харків (Слайд: Формула модуля вектора).

№2. (Робота в групах) Знайдіть координати векторів для подорожі зі Львову до Харкова  (Слайд: Формула координат вектора).

№3. (Робота в групах)  Визначте координати вектора для місця, в яке ми потрапимо, якщо пролетимо з м.Луцьк до м.Рівне вдвічі більшу відстань (Слайд: Множення вектора на число).

№4. Визначте кут, на який треба розвернути літак, щоб вилетіти з Києва не до м.Харків, а до м.Одеси (Слайд: Формула кута між векторами, як наслідок зі скалярного добутку векторів).

Презентація «Вектори навколо нас»

Тестові завдання

1. Знайдіть довжину вектора +, якщо (5;4), (1;4).

 

А

Б

В

Г

Д

14

4

10

3

2. Обчисліть скалярний добуток векторів та , якщо || = 4,

||= 10, а кут між цими векторами дорівнює 45°.

 

А

Б

В

Г

д

40

-40

80

-80

-20

3. При якому значенні у вектори (2;у) і (-1;3) колінеарні?

 

А

Б

В

Г

Д

-1,5

-6

6

-5

1,5

4. Знайдіть кут між векторами (1;-4) і (8;2).

 

А

Б

В

Г

д

90°

45

30°

60°

5. При якому значенні у вектори (х+1,-4) і (-2,3)  перпендикулярні ?

 

А

Б

В

Г

Д

1

-5

2

-6,5

-7

 

 

5. Підсумок уроку. Рефлексія.

Прийом рефлексії «Акрослово»

До кожної літери слова ВЕКТОР надати його змістовну характеристику.

 

6. Домашнє завдання

-  Підготуватись до контрольної роботи,

- Скласти свій власний векторний маршрут по трьом цікавим для вас місцям України

 

 

 

 

 

Додатково

 Одна розумна голова добре, а дві ще краще. (Робота біля дошки).

Учні ідуть до дошки  і розв’язуютьнаступнізавдання.

  1. Дано  точки A(-3;-19)  і B(8;1). Знайдіть координати вектора , [].
  2. Обчислити довжину вектора , якщо

[Обчислити довжину вектора , якщо ].

     3. При якому значенні y вектори колінеарні?

[При  якому значенні y вектори перпендикулярні?]

 

         №1 Знайдіть відстань між містами

Київ та Харків

 

 

 

 

 

 

 

 

№2

 Знайдіть координати векторів для подорожі з м.Львів до м.Харків

 

№3

Визначте координати вектора для місця, в яке ми потрапимо, якщо пролетимо з м.Луцьк до м.Рівне вдвічі більшу відстань

 

        

№4

Визначте кут, на який треба розвернути літак, щоб вилетіти з м.Київ не до м.Харків, а до м.Одеси

 

docx
Додав(-ла)
Ivanina Elena
До підручника
Геометрія 9 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г.)
Додано
24 березня 2021
Переглядів
2711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку