Тема:«Вектори на площині».
Мета:
Навчальна:Закріпити , вдосконалити і узагальнити знання учнів з теми. Стимулювати пізнавальну діяльність. Показати практичне застосування геометрії та зв'язок з географією , фізикою
Розвиваюча: розвивати інтерес до предмета, формувати вміння швидко та чітко формувати свої думки і логічно викладати їх. Розуміння свідомого і міцного оволодіння системою знань, навичок і умінь для майбутнього застосування у житті;
Виховна: виховувати наполегливість у навчанні, толерантність,громадянську
позицію,інформаційну культуру, вміння працювати в команді.
Хід уроку.
Вступне слово вчителя.
В одній легенді розповідалося про те, як великий Архімед біг вулицею й кричав: «Еврика!» Його тоді так захопила нова ідея, що він навіть не помітив, що, вискочивши з ванни, забув одягтися. Справді, коли нас, захоплює якась ідея ми відчуваємо радість, піднесення, гордість. Ідеї- це чудово. І ті великі ідеї, які приводять до грандіозних винаходів людства, і ті маленькі, які ми можемо відчути на звичайному уроці.
Сьогодні наш урок – це урок ідей. І, можливо, їх ще не можна назвати великими, пам’ятаймо– велике починається з малого.
2.Мотивація навчальної діяльності
Проблемне питання.
Троє учнів намагаючись зрушити з місця вантаж, тягнуть його кожен у свою сторону з однаковою силою . Як Ви вважаєте чи зрушив з місця вантаж?(візуалізація на дошці)
3.Актуалізація опорних знань
попереду на вас чекає державна підсумкова атестація з математики. А також вектори є в програмі зовнішнього незалежного оцінювання. Тому ця тема важлива в курсі вивчення математики. За допомогою «Хмари слів» давайте пригадаємо основні поняття, які ми вже вивчили.
Встановити відповідність між назвами формул та самими формулами
1.Координати вектора
2 Довжина вектора
3 Скалярний добуток векторів
4. Множення вектора на число
5. Додавання векторів
6.Віднімання векторів
4. Узагальнення та систематизація знань
(Об»єднати в групи)
«Рольова гра». Уявимо себе мільйонерами, які мають власний літак. Щоб долетіти в певне місце, нам потрібні не тільки координати місця приземлення, а і маршрут, тобто вектор, за яким ми вирушаємо в політ. Виконаємо наступні завдання:
№1. (Робота в групах)Знайдіть відстань між містами Київ та Харків (Слайд: Формула модуля вектора).
№2. (Робота в групах) Знайдіть координати векторів для подорожі зі Львову до Харкова (Слайд: Формула координат вектора).
№3. (Робота в групах) Визначте координати вектора для місця, в яке ми потрапимо, якщо пролетимо з м.Луцьк до м.Рівне вдвічі більшу відстань (Слайд: Множення вектора на число).
№4. Визначте кут, на який треба розвернути літак, щоб вилетіти з Києва не до м.Харків, а до м.Одеси (Слайд: Формула кута між векторами, як наслідок зі скалярного добутку векторів).
Презентація «Вектори навколо нас»
Тестові завдання
1. Знайдіть довжину вектора +, якщо (5;4), (1;4).
А |
Б |
В |
Г |
Д |
14 |
4 |
|
10 |
3 |
2. Обчисліть скалярний добуток векторів та , якщо || = 4,
||= 10, а кут між цими векторами дорівнює 45°.
А |
Б |
В |
Г |
д |
40 |
-40 |
80 |
-80 |
-20 |
3. При якому значенні у вектори (2;у) і (-1;3) колінеарні?
А |
Б |
В |
Г |
Д |
-1,5 |
-6 |
6 |
-5 |
1,5 |
4. Знайдіть кут між векторами (1;-4) і (8;2).
А |
Б |
В |
Г |
д |
0° |
90° |
45 |
30° |
60° |
5. При якому значенні у вектори (х+1,-4) і (-2,3) перпендикулярні ?
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
-5 |
2 |
-6,5 |
-7 |
5. Підсумок уроку. Рефлексія.
Прийом рефлексії «Акрослово»
До кожної літери слова ВЕКТОР надати його змістовну характеристику.
6. Домашнє завдання
- Підготуватись до контрольної роботи,
- Скласти свій власний векторний маршрут по трьом цікавим для вас місцям України
Додатково
Одна розумна голова добре, а дві ще краще. (Робота біля дошки).
Учні ідуть до дошки і розв’язуютьнаступнізавдання.
[Обчислити довжину вектора , якщо ].
3. При якому значенні y вектори колінеарні?
[При якому значенні y вектори перпендикулярні?]
№1 Знайдіть відстань між містами
Київ та Харків
№2
Знайдіть координати векторів для подорожі з м.Львів до м.Харків
№3
Визначте координати вектора для місця, в яке ми потрапимо, якщо пролетимо з м.Луцьк до м.Рівне вдвічі більшу відстань
№4
Визначте кут, на який треба розвернути літак, щоб вилетіти з м.Київ не до м.Харків, а до м.Одеси