Урок хімії № 4. 9 клас.
Тема: Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі.
Очікуваний результат: учень знає і розуміє поняття: дисперсні системи, суспензії, емульсії, аерозолі, колоїдні розчини, істинні розчини; наводить приклади суспензій, емульсій, аерозолів, колоїдних розчинів, істинних розчинів; розрізняє дисперсні системи за розмірами дисперсної фази та за агрегатним станом компонентів, висловлює судження про значення дисперсних систем у природі, їх використання людиною.
Тип уроку: перевернутий клас, урок-квест.
Обладнання: персональний комп’ютер, смартфони у учнів, роздатковий матеріал: карточки з QR-кодами завдань, маршрутні листи.
Попередня підготовка: Учням пропонується вдома опрацювати відповідний параграф підручника та переглянути відео презентацію за посиланням https://youtu.be/JpEXHeQhEYo Клас поділено на малі групи.
Хід уроку:
І. Організація класу.
ІІ Оголошення теми уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Учитель оголошує, що з метою закріплення опрацьованого матеріалу на уроці буде проведено змагання між командами. Кожна група має пройти по станціях і виконати певні завдання. Тільки після виконання завдання група може перейти до наступної станції. Група, яка першою впорається із завданнями і пройде увесь квест, стає переможцем. На останній станції буде проведено он-лайн тестування. Члени команди-переможця отримують додатково 1 бал до результатів тестування.
ІV. Робота в групах (проходження квесту).
Станція 1. Знайди пару. Знайти відповідність між поняттям та його визначенням. Робота он-лайн за посиланням https://learningapps.org/7889519 або QR-кодом
Станція 2. Склади пазл. Робота в середовищі learningapps.org. Завдання на розрізнення видів дисперсних систем за їх зображеннями
https://learningapps.org/7889709
Станція 3. Правильно-неправильно. Класифікувати висловлювання щодо властивостей різних дисперсних систем.
https://learningapps.org/7889888
Станція 4. Ромашка. Значення дисперсних систем. Вписати слово-назву дисперсної системи про застосування або значення якої йдеться у висловлюванні.
https://learningapps.org/7890095
Станція 5. Тестування. Тестування у реальному часі на он-лайн-платформі naurok.com.ua.
https://naurok.com.ua/test/dispersni-sistemi-14415.html
V. Підведення підсумків уроку. Визначення переможців.
Домашнє завдання: Повторити матеріал параграфа, провести домашній експеримент з виготовлення колоїдного розчину (кисіль, желе). Зафільмувати або сфотографувати на телефон різні етапи роботи.