Розробка уроку хімії для 9 класу "Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми "Хімічні реакції"

Про матеріал
Розробка уроку в ігровій формі з використанням он-лайн ресурсів та домашнього завдання у формі он-лайн тестування. Для домашного завдання використано он-лайн тест із бібліотеки naurok (автор Прасолова Н. Ф.).
Перегляд файлу

Урок «Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок з теми «Хімічні реакції». 9 клас.

Очікуваний результат: учень знає і розуміє поняття: хімічна реакція, ступінь окиснення, тепловий ефект хімічної реакції, ендотермічна та екзотермічна реакція; наводить приклади основних типів хімічних реакцій; розрізняє типи хімічних реакцій за кількістю реагентів і продуктів реакції, тепловим ефектом, зміною ступеню окиснення; складає рівняння окисно-відновних реакцій методом електронного балансу; розв’язує задачі за термохімічними рівняннями та за формулою швидкості хімічної реакції; висловлює судження про значення дисперсних хімічних реакцій у природі, побуті, на виробництві.

Тип уроку: урок-подорож (урок закріплення вивченого матеріалу).

Обладнання: персональний комп’ютер, смартфони у учнів, роздатковий матеріал: карточки з QR-кодами завдань, маршрутні листи.

Попередня підготовка: Клас ділиться на групи, кожна група обирає назву.

Хід уроку:

І. Організація класу.

ІІ Оголошення теми уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Учитель оголошує, що на уроці ми маємо здійснити мандрівку в країну Хімічних реакцій, а заодно підготуватися до контрольної роботи з теми «Хімічні реакції». Протягом подорожі команди будуть змагатися між собою,  переможе та команда, яка швидше завершить виконання всіх завдань.

ІV. Робота в групах (проходження маршруту).

І етап. Консульство Країни Хімічних реакцій. Щоб отримати візу для в’їзду в країну, необхідно класифікувати рівняння реакції за всіма відомим вам ознаками.

Завдання групі 1 2CO + O2 = 2CO2; ΔH = -566 кДж

Завдання групі 2 2H2O2 = 2H2O + O2; ΔH = -101,4 кДж

Завдання групі 3 4P + 5O2 = 2P2O5; ΔH = -3010 кДж

Завдання групі 4 CaO + CO2 = CaCO33; ΔH = +154 кДж

2 етап. Митниця Країни хімічних реакцій. Через митницю можна проїхати, сплативши мито величина якого дорівнює сумі коефіцієнтів рівняння окисно-відновної реакції. Завдання кожній групі знайти суму коефіцієнтів рівняння методом електронного балансу, вказати окисник і відновник. Представити розв’язок завдання.

Завдання групі 1. Al2O3 + CO →Al + CO2

Завдання групі 2. KClO3 + CKCl + CO2

Завдання групі 3. PH3 + O2P2O5 + H2O

Завдання групі 4. Fe2O3 + C →Fe + CO2

3 етап. Розвідний міст до столиці Країни Хімічних реакцій. Для того, щоб в’їхати до столиці потрібно опустити розвідний міст. Міст опуститься, якщо назвати чинники, що змістять хімічну рівновагу оборотної реакції в потрібну сторону.

Завдання групі 1. N2 + 3H2 ↔ 2NH3, міст опускається вправо.

Завдання групі 2. 4P +5O2 →2P2O5 , ΔH = -3010 кДж, міст опускається вправо.

Завдання групі 3. H2SH2 + S; ΔH = -40,2 кДж, міст опускається вліво.

Завдання групі 4. N2 + O2 ↔ 2NO; ΔH = + 21,6 кДж, міст опускається вліво.

4 етап. Стадіон «Олімпійський» у столиці. Тут проходять змагання на швидкість і правильність розв’язування задач за термохімічними рівняннями. Переможе команда, яка швидше і правильно розв’яже дві задачі.

Задача 1. Обчислити, яка маса цинку окислиться, якщо в результаті реакції поглинається 174,5кДж тепла. Термохімічне рівняння реакції:

2Zn + O2 = ZnO; ΔH= +34,9 кДж

Задача 2. Вуглець масою 120 г окислюється до карбон оксиду (ІІ)При цьому виділяється 1105кДж теплоти. Скласти термохімічне рівняння реакції.

5 етап. Лас-Вегас Країни Хімічних реакцій. В он-лайн середовищі learningapps.org розподілити правильні і неправильні твердження стосовно чинників, що впливають на швидкість хімічних реакцій.

https://learningapps.org/7906181

QR Code

6. етап. Світський прийом у посольстві. Конкурс красномовства. Кожній групі підготувати міні-виступ на тему «Значення хімічних реакцій…». Жеребкуванням вирішується де саме: «у природі», «в побуті», «у виробництві».

V. Підведення підсумків. Що засвоїли добре, що потрібно повторити.

VІ. Домашнє завдання. Повторити матеріал теми, виконати тестові завдання в програмі naurok.com.ua

https://naurok.com.ua/test/himichni-reakci-6377.html (автор тесту Прасолова Н. Ф.)

doc
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
19 грудня 2019
Переглядів
927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку