План-конспект уроку інформатики
Тема. Призначення й використання основних математичних, статистичних, логічних функцій табличного процесора.
План-конспект уроку інформатики
Урок №14
Дата: 19.12.2018
Клас: 11
Тема. Призначення й використання основних математичних, статистичних, логічних функцій табличного процесора.
Мета:
навчальна:
розвивальна:
виховна:
Тип уроку: засвоєння нових знань і первинне застосування знань, умінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, проектор, комп'ютер, презентація, онлан-середовища для перевірки та закріплення знань.
Структура уроку
І. Організаційний етап.........................................................2хв.
II. Повідомлення теми, мети уроку…...................……….3хв.
III. Актуалізація опорних знань..........................................5хв.
IV. Мотивація навчальної діяльності..................................2 хв.
V.Вивчення нового матеріалу............................................20хв.
VII. Закріплення матеріалу..................................................2 хв.
VIII. Рефлексія …………………………..............................5хв.
IX. Підведення підсумків уроку..........................................5хв.
X. Домашнє завдання ...........................................................2хв.
Хід уроку
I. Організаційний етап
Створення сприятлих умов для оволодіння новим навчальним матеріалом на уроці.
В папці Робочий стіл/11 клас/Урок 14/Посилання до уроку знаходяться посилання на Web-ресурси уроку.
Оцінки за кожен з етапів уроку ви будете заносити до електронної таблиці в хмарі за посиланням:
https://goo.gl/ErHCsj
II. Повідомлення теми, мети.(Слайд 1,2)
IIІ.Актуалізація опорних знань
Перш ніж ми почнемо вивчати новий матеріал, пригадаємо основні поняття з теми "Табличний процесор", які ми вже з вами розбирали.
Фронтальне опитування(Слайд 3)
1. Щотаке Формули в Excel ?
2. Що називається функцією?
3. У чому суть модифікації формул під час копіювання?
4. Щотакевідноснійабсолютніпосилання?
А тепер прейдіть до онлайн середовища Quizizz за посиланням:(Слайд 4)
https://quizizz.com/join
де вам потрібно дати відповіді на тестові питання.
IV. Мотивація навчальної діяльності: (Приклад 1)
Бесіда
Ви вже знаєте, що формули в Excel можуть містити числа, тексти, посилання на клітинки, знаки арифметичних дій (оператори), дужки та імена функції. Поки що ми використовували прості формули і не використовували в них функції.
Однак використання функцій дає змогу спростити запис формул. Крім того, багато обчислень в Excel взагалі не можна виконати без використання функцій. Розглянемо це на прикладі.
= А1 + А2 + А3 + А4 + А5 + А6 + А7 + А8 + А9 + А10
Але цей процес можна полегшити з використанням функції СУММ буде виглядати так: = СУММ (А1: А10)
Очевидно, що друга формула і сприймається, і вводиться значно простіше, ніж перша.
А якщо потрібно було б скласти числа з діапазону клітинок А1: А100? (Очікувана відповідь дітей: перша з наведених формул стала б дуже громіздкою, а друга змінилась би мінімально).
Багато обчислень в Excel взагалі неможливо виконати без використання функцій. Наприклад, обчислення значення арифметичного квадратного кореня, знаходження значення синуса або тангенса та ін.
V.Вивчення нового матеріалу.
Пояснення матеріалу з елементами демонстрації:(Слайд 5)
Excel має вбудовану бібліотеку функцій, до якої входить більше ніж триста різноманітних функцій. Для зручності їх розподілено за категоріями: математичні, статистичні, текстові, логічні, фінансові та інші.
Функція в Excelмає такі параметри: ім'я, аргументи і результат. Під час запису функції у формулі спочатку вказується її ім'я, а потім у дужках список аргументів через крапку з комою. Аргументами функції можуть бути числа, текст, посилання на клітинки та діапазони, вирази та функції. Так, у вищенаведеній формулі: (Слайд 6)
а результатом — сума чисел із зазначеного діапазону клітинок.
Вставити функцію можна кількома способами:
1. Викликавши майстер функцій
2. Вручну ввівши її до певної комірки.
Призначення функцій:(Слайд 7)
Вставлення функції у формулу.
ВікноВставлення функції.
Уведення даних у вікніАргументи функції.
Синтаксис статичних, математичних, логічних функцій.
VI. Робота за комп'ютером.
Правила техніки безпеки при роботі за ПК.
Завдання 1.Таблиця степенів чисел. Використовуючи математичну функціюСТЕПЕНЬ(число;степень) виконати обчислення в таблиці.
Завдання 2.Виконати обчислення за допомогою функцій: Сумм (SUM), Срзнач (AVERAGE),Макс(MAX), Мин(MIN).
Завдання 3.Протабулювати функцію та побудувати її графік на проміжку [-5, 5].
VII. Закріплення матеріалу.(Слайд 9)
Виконати вправу "Поділ на групи" в середовищіlearningapps.org
https://goo.gl/bzmsQ1
VIII.Рефлексія.
IX. Підведення підсумків уроку
Оцінювання відповідей і робіт учнів.
Що нового ви сьогодні дізналися? Чого навчилися?
X. Домашнє завдання(Слайд 10)
Виконати завдання за картками та за посиланням:
https://goo.gl/MerwYa
Освітні сайти для виконання завдань:
1. https://www.lessons-tva.info/edu/inf-excel/excel.html
2.https://www.planetaexcel.ru/techniques/