Розробка уроку інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1 класі
З використанням технології розвитку критичного мислення
Тема. Вуха – орган слуху.
Мета: ознайомити дітей з поняттям «Вуха» та їх роллю у сприйнятті інформації; розкрити значення органів слуху в житті людини; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, уміння працювати в парах, порівнювати, аналізувати та узагальнювати інформацію; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я, товариські відносини, естетичні почуття.
Очікувані результати:
. розуміють поняття «вуха – орган слуху»;
. знають, що за допомогою слуху ми сприймаємо інформацію, сприймаємо і розпізнаємо звуки, уникаємо небезпеки;
. приймають участь в іграх;
. висловлюють власні думки.
Обладнання: мультимедійний комплект, класна дошка, підручник, таблиця «Знаємо. Хочемо дізнатися. Дізналися.»
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Хід уроку
1 етап – Вступна частина
Ранкове коло
1.Діти стають в коло.
Вчитель.
-Що би день наш розпочати,
Треба настрій гарний мати.
Усміхайтесь всім довкола:
Небу, сонцю, квітам, людям –
І тоді обов’язково
День для вас приємним буде!
-Посміхніться один одному!
2. «Емоційна хвилинка»
Візьміться за руки. Закрийте очі і послухайте музику.( Звучить приємна музика.)
Вчитель.
-Який настрій викликає ця музика?
Я бачила, що дехто посміхався, сприймаючи музику. І я також.
3.Вправа «Впізнай на слух»
- Зараз давайте послухаємо і відгадаємо, яка пташка співає. (Зву
чать голоси зозулі, солов’я, горобчиків, півня. Діти відгадують, на екрані з’являються зображення пташок.)
-Що ми зараз почули? Як це все назвати одним словом?
-За допомогою чого ви почули ці звуки: музику, спів пташок?
-Ми сьогодні поговоримо про те, що вуха – це орган слуху; дізнаємось про значення органів слуху в житті людини; будемо грати; прочитаємо цікаві факти.
2 етап – Осмислення
Висловлювання, ідеї учнів записуються в таблицю.
- Вправа «Мозковий штурм».
Що ми чуємо за допомогою вушок? Які звуки? Прислухайтесь навколо себе. ( Запис відповідей дітей навколо зображення вуха на дошці.)
-Роздивіться малюнок. Що можна сприймати за допомогою слуху: форму, колір чи звук?
За допомогою слуху ми сприймаємо і розпізнаємо звуки навколо нас. Ми чуємо звуки природи, музики. Слухаємо казки, які нам читають. Та отримуємо задоволення. Ми чуємо дзвінок, який повідомляє про початок і закінчення уроку. Ми чуємо гудок потяга, що наближається.
3.Руханка «Австралійський дощ».
-Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Давайте станемо в коло і разом створимо дощ. І послухаємо, який він. Зараз по колу один за одним ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Уважно стежте!
Раптом піднявся вітер. (Тертя долонь.)
Невдовзі починає крапати дощ. (Клацання пальцями.)
Він посилюється. (Плескання в долоні.)
Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.)
А ось і град – справжня буря, гримить грім. (Тупотіння ногами.)
Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах.)
Дощ поступово припиняється. (Плескання в долоні.)
Уже тільки рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями.)
Стихає навіть вітер. (Потирання долонів.)
А ось і сонце! (Руки вгору.)
4.Розповідь за малюнком.
Подивіться на родину. Розкажіть, хто що робить?
-Завдяки слуху ми можемо спілкуватися між собою.
5.Дослід.
Закрийте вуха і пошепки розкажіть один одному, яких українських співака чи співачку вам подобається слухати.
-Чи зручно було це робити? Відкрийте вушка, розкажіть про свої музичні уподобання.
6.Вправа «Розподіли за умовою».
-Назвіть на малюнку спочатку об’єкти, які звучать тихо, а потім ті, які - гучно. Слух допомагає нам розрізняти звуки.
7. Проблемна ситуація.
-Що ви зробите, почувши ці звуки? (Звук мотора та сигналу автомобіля.)
-Як у цій ситуації нам допомагає слух?
Слух допомагає уникнути небезпеки.
8.Хвилинка цікавого.
-А як чують тварини? Як ви гадаєте, що об’єднує велетня-слона та маленького тендітного метелика?
Їх поєднує надзвичайна гострота слуху. Коти чують краще , ніж люди. Неймовірно гострий слух у птахів. Мурашки також мають слух, але він відрізняється від людського. Тому наше звертання вони не почують.
3 етап – Рефлексія.
-Давайте повернемось до нашої таблиці, яку ми почали заповнювати на початку уроку. Що ми запишемо в останню порожню колонку? Про що ви дізналися на уроці?
-Уявіть, що у вас в руках опинилася чарівна палочка. Де б ви хотіли опинитися і що б ви хотіли почути?
-Дякую за урок!