Розробка уроку інтегрованого курсу "Я досліджую світ" у 1 класі з використанням технології критичного мислення "Вуха - орган слуху"

Про матеріал
Розробка потребує мультимедійне обладнання. Розкрито прийоми технології критичного мислення.
Перегляд файлу

Розробка уроку інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1 класі

З використанням технології розвитку критичного мислення

Тема. Вуха – орган слуху.

Мета: ознайомити дітей  з поняттям «Вуха» та їх роллю у сприйнятті інформації; розкрити значення органів слуху в житті людини; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, уміння працювати в парах, порівнювати, аналізувати та узагальнювати інформацію; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я, товариські відносини, естетичні почуття.

Очікувані результати:

. розуміють поняття «вуха – орган слуху»;

. знають, що за допомогою слуху ми сприймаємо інформацію, сприймаємо і розпізнаємо звуки, уникаємо небезпеки;

. приймають участь в іграх;

. висловлюють власні думки.

Обладнання: мультимедійний комплект, класна дошка, підручник, таблиця «Знаємо. Хочемо дізнатися. Дізналися.»

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку

1 етап – Вступна частина

Ранкове коло

1.Діти стають в коло.

   Вчитель.

-Що би день наш розпочати,

Треба настрій гарний мати.

Усміхайтесь всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям –

І тоді обов’язково

День для вас приємним буде!

-Посміхніться один одному!

2. «Емоційна хвилинка»

Візьміться за руки. Закрийте очі і послухайте музику.( Звучить приємна музика.)

Вчитель.

-Який настрій викликає ця музика?

Я бачила, що дехто посміхався, сприймаючи музику. І я також.

3.Вправа «Впізнай на слух»

- Зараз давайте послухаємо і відгадаємо, яка пташка співає. (Зву

чать голоси зозулі, солов’я, горобчиків, півня. Діти відгадують, на екрані з’являються зображення пташок.)

-Що ми зараз почули? Як це все назвати одним словом?

-За допомогою чого ви почули ці звуки: музику, спів пташок?

-Ми сьогодні поговоримо про те, що вуха – це орган слуху; дізнаємось про значення органів слуху в житті людини; будемо грати; прочитаємо цікаві факти.

2 етап – Осмислення

  1. Заповнення таблиці «Знаємо. Хочемо дізнатися. Дізналися.»
  • Що ви знаєте про органи слуху людини?
  • А що б ви хотіли дізнатися?

Висловлювання, ідеї  учнів записуються в таблицю.

  1. Опрацювання ілюстраційного матеріалу підручника.

- Вправа «Мозковий штурм».

Що ми чуємо за допомогою вушок? Які звуки? Прислухайтесь навколо себе. ( Запис відповідей дітей навколо зображення вуха на дошці.)

-Роздивіться малюнок. Що можна сприймати за допомогою слуху: форму, колір чи звук?

За допомогою слуху ми сприймаємо і розпізнаємо звуки навколо нас. Ми чуємо звуки природи, музики. Слухаємо казки, які нам читають. Та отримуємо задоволення. Ми чуємо дзвінок, який повідомляє про початок і закінчення уроку. Ми чуємо гудок потяга, що наближається.

3.Руханка «Австралійський дощ».

-Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Давайте станемо в коло і разом створимо дощ. І послухаємо, який він. Зараз по колу один за одним ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Уважно стежте!

Раптом піднявся вітер. (Тертя долонь.)

Невдовзі починає крапати дощ. (Клацання пальцями.)

Він посилюється. (Плескання в долоні.)

Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.)

А ось і град – справжня буря, гримить грім. (Тупотіння ногами.)

Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах.)

Дощ поступово припиняється. (Плескання в долоні.)

Уже тільки рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями.)

Стихає навіть вітер. (Потирання долонів.)

А ось і сонце! (Руки вгору.)

4.Розповідь за малюнком.

Подивіться на родину. Розкажіть, хто що робить?

     -Завдяки слуху ми можемо спілкуватися між собою.

     5.Дослід.

     Закрийте вуха і пошепки розкажіть один одному, яких           українських співака чи співачку вам подобається слухати.

-Чи зручно було це робити? Відкрийте вушка, розкажіть про свої музичні уподобання.

    6.Вправа «Розподіли за умовою».

   -Назвіть на малюнку спочатку об’єкти, які звучать тихо, а потім ті, які  - гучно. Слух допомагає нам розрізняти звуки.

    7. Проблемна ситуація.

   -Що ви зробите, почувши ці звуки? (Звук мотора та сигналу автомобіля.)

   -Як у цій ситуації нам допомагає слух?

    Слух допомагає уникнути небезпеки.

8.Хвилинка цікавого.

-А як чують тварини? Як ви гадаєте, що об’єднує велетня-слона та маленького тендітного метелика?

Їх поєднує надзвичайна гострота слуху. Коти чують краще , ніж люди. Неймовірно гострий слух у птахів. Мурашки також мають слух, але він відрізняється від людського. Тому наше звертання вони не почують.

3 етап – Рефлексія.

-Давайте повернемось до нашої таблиці, яку ми почали заповнювати на початку уроку. Що ми запишемо в останню порожню колонку? Про що ви дізналися на уроці?

-Уявіть, що у вас в руках опинилася чарівна палочка. Де б ви хотіли опинитися і що б ви хотіли почути?

-Дякую за урок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку