Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Розробка уроку "Іспанія в XVІ ст. Національно-визвольна боротьба в Нідерландах."

Про матеріал
Мета: ознайомитися з подіями історії, процесом формування колоніальної імперії в Іспанії; з’ясувати особливості формування її монархії, внутрішньої та зовнішньої політики; визначити причини, хід та наслідки революції в Нідерландах, вплив ідей Реформації на революцію; розвивати вміння аналізувати історичні події та факти, а також опрацьовувати історичну інформацію; сприяти розвиткові критичного мислення та формуванню навичок самостійної роботи учнів; розвивати навички роботи з історичною картою та історичними джерелами; розвивати вміння давати стислу характеристику історичному діячеві та визначати його роль у історичному процесі; виховувати повагу до історичного минулого; формування загальнокультурної та громадянської компетентності. Тип уроку: формування нових знань та вмінь
Перегляд файлу

Розробка уроку "Іспанія в XVІ ст. Національно-визвольна

боротьба в Нідерландах."

 Мета:

ознайомитися з подіями історії, процесом формування колоніальної імперії в Іспанії;

з’ясувати особливості формування її монархії, внутрішньої та зовнішньої політики;

визначити причини, хід та наслідки революції в Нідерландах, вплив ідей Реформації на революцію;

розвивати вміння аналізувати історичні події та факти, а також опрацьовувати історичну інформацію;

сприяти розвиткові критичного мислення та формуванню навичок самостійної роботи учнів;

розвивати навички роботи з історичною картою та історичними джерелами;

розвивати вміння давати стислу характеристику історичному діячеві та визначати його роль у історичному процесі;

виховувати повагу до історичного минулого;

формування загальнокультурної та громадянської компетентності.

Тип уроку: формування нових знань та вмінь

Хід уроку

І Організаційний момент

Вчитель

 Доброго дня, шановні учні! Сідайте, будь ласка.

Пропоную емоційно налаштуватися, хай кожен з вас відчує себе успішним на нашому уроці й досягне своєї вершини знань. Тож промовимо разом афімацію:

«Я зможу все! (повторюють слова і рухи)

Треба лише повірити в себе!

Докласти певних зусиль!

І я досягну вершини!»

Епіграф на дошці: «Один з найкращих засобів стати людиною мудрою – це читати стародавні історії і вчитися на минулих подіях і прикладах наших попередників, як поводитися і чого берегтися.» Ф.де Коммін

Коментую епіграф.

ІІ Актуалізація.

Що за предмет у мене в руках? Які асоціації він викликає у вас? (Корона. Монархія.)

(Позаду мене на інтерактивному плакаті зображення -  Хмара слів зі словами–підказками. А також термінами, які ми повторюємо)

Наступний предмет з чим асоціюється? (Капелюх відьми. Інквізиція)

Давайте звернемо увагу на хмарку слів і назвемо ті терміни та їх визначення, які ми ще не згадували. (Реформація, протестанти, революція, контрреформація, Реконкіста)

Революція. А з якими подіями ми можемо повязати це визначення? (Революція Гідності)

 

ІІІ Визначення теми та мотивація навчальної діяльності

Кожного уроку всесвітньої історії ми мандруємо різними країнами. Зверніть увагу на дошку і давайте спробуємо дізнатися, які країни чекають на нас сьогодні. (Малюнок 1: корида, фламенко, футбол – Іспанія. Малюнок 2: сир, вітряк, тюльпан -  Нідерланди)

Таким чином, ми з вами зясували, що на нас чекають Іспанія та Нідерланди і тема сьогоднішнього уроку звучить так:

«Іспанія в XVІ ст. Національно-визвольна боротьба в Нідерландах»

У вас на партах знаходяться робочі картки, в яких ви будете працювати протягом уроку. В цих картках, крім завдань є табличка для самооцінювання – в якій кожен сам буде виставляти собі бали за кожен етап уроку. Запишіть, будь ласка,  тему уроку в свої робочі картки.

Крім цього, ви бачите -  сундук, це наша копілка термінів – протягом уроку кожен з вас може записати на стікері і покласти в цю копілку термін, яким він послуговувався, або який вас зацікавив.

Гра: «Вірю – не вірю» :

  1. Цибулина тюльпану в 16 ст. в Нідерландах коштувала як триповерховий будинок.
  2. Велика кількість золота з американських колоній призвела до занепаду економіки Іспанії.
  3. Жителі Нідерландів відгороджували греблями і дамбами ділянки моря, потім осушували їх і на цих землях будували міста.
  4. Король Іспанії Філіпп ІІ ніколи не залишав свій палац Ескоріал.

 Діти, про що ви б хотіли дізнатися на уроці? Разом визначаємо і формулюємо мету.

1.Охарактеризувати соціально-економічне та політичне становище Іспані в 16-поч.17 ст., дізнатися, чому вона перетворилася в другорядну державу.

2. Будемо вчитись аналізувати, виділяти головне і другорядне, працювати з картою та текстовими джерелами інформації.

3.Будемо намагатись виховувати в собі толерантне ставленні до будь-яких релігій.

Я хочу що б ви ці запитання записали на корабликах. (На дошці висить малюнок моря, запитання діти пишуть на корабликах.)  Протягом уроку ми будемо до них звертатися.

Метод «Чиста дошка»

Учні

Дізнатися про економічний та політичний розвиток Іспанії.

Ознайомитися з королями Іспанії та Нідерландів.

Познайомитися з новими термінами.

Дізнатися про революцію в Нідерландах.

Моє проблемне запитання:  Чому маленьким Нідерландам вдалося перемогти в боротьбі з могутньою Іспанською державою?

 А відповідь ми отримаємо після того, як розглянемо і вивчимо на уроці наступні питання.:

 1. «Золотий вік» Іспанської держави.

  2. Карл V та Філіпп ІІ

 3.  Країна «низових земель» у складі Іспанської держави.

4. Національно-визвольна війна (1566-1609 рр)

5. Утворення Республіки Об’єднаних провінцій.

  ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. «Золотий вік» Іспанської держави.

На інтерактивному плакаті -  карта.

Учитель. 16 ст.часто називають «Золотим віком» для Іспанської держави. Зміцнилась іспанська абсолютна монархія. Із часів Реконкісти в Іспанії утворився міцний союз королівської влади й католицької церкви. Іспанські монархи були ревними захисниками католицизму, а інквізиція не допустила поширення в країні ідей Реформації.

 На початку 16 ст.іспанські військові кораблі панували в Атлантиці, іспанська піхота вважалася кращою в Європі.

 Економічною основою могутності іспанської корони стало пограбування європейських володінь та американських колоній. Хоча і спостерігалось в цей час певне піднесення у сільському господарстві, але поступово економіка Іспанії починала відставати у своєму розвитку від передових країн того часу.

Розгляд теми починається з опрацювання таблиці, що супроводжується розповіддю вчителя.

Картка 1 (у кожного на парті)

Основні риси соціально-економічного розвитку Іспанії

Нерівномірність соціально-економічного розвитку окремих регіонів.

• розвиток сільського господарства (вирощування винограду, маслин, цукрової тростини, рису, цитрусових), розширення зовнішньої торгівлі в результаті Великих географічних відкриттів;

Піднесення ремісничого виробництва, поява мануфактур. Зростання виробництва сукна та шовкових тканин;

• Розширення внутрішньої та зовнішньої торгівлі. Великий центр торгівлі – Севілья;

Зростання міст.

Основні риси політичного розвитку Іспанії

Зміцнення абсолютної монархії;

• Спирання королівської влади на грандів (великих землевласників) та ідальго (дрібних і середніх дворян);

Міцний союз королівської влади і католицької церкви;

• Створення добре підготовленої армії та військового флоту;

Участь Іспанії у всіх європейських війнах того часу..

Діти називають основні риси соціально-економічного  та політичного розвитку Іспанії.

 

  1. Карл V та Філіпп ІІ

На інтерактивному плакаті я показую портрети історичних діячів і демонструю відео фрагменти.

Зараз ми з вами переглянемо відео.  У вас на парті є табличка, яку ви заповнюєте під час перегляду.

Картка 2

Правління іспанських королів

Напрями зовнішньої політики

Напрями внутрішньої політики

Карл V

 

 

Філіпп ІІ

 

 

 

Перегляд відео 

 

Картка 3

Робота в групах.

1 група. Що спільного в правлінні Карла  V  та Філіппа ІІ?

2 група. Основні напрямки політики Філіппа ІІ?

3 група. Причини перемоги іспанців у битві під Лепанто?

4 група. Наслідки правління Філіппа ІІ для Іспанії?

5 група. Причини занепаду Іспанії.

 

 

Робота з картою, атласами – один учень виконує завдання на дошці.

Позначте території, які входили до складу володінь Карла V.

 

  1. Країна «низових земель» у складі Іспанської держави.

(На плакаті на дошці карта, фотоматеріали.)

На півночі Центральної Європи розташована країна, що дістала назву «низові землі» - Нідерланди.  Країна складалася із 17 провінцій і займала територію сучасних Нідерландів, Люксембургу, Бельгії і частини Північної Франції.

Життя найбільш економічно розвинених регіонів було тісно пов’язане з морською торгівлею і рибальством. Антверпен і Амстердам стали найбільшими портами світу. Нідерланди були найціннішим діамантом в короні іспанських монархів. Але іспанські володарі не дбали про економічний розвиток  країни, хоча Нідерланди давали більше доходів, ніж усі американські колонії.

Серед жителів країни поширились ідеї Кальвіна, все численнішими ставали громади кальвіністів.

Ала Філіпп ІІ установив у Нідерландах репресивний режим. Інквізиція почала переслідувати протестантів. Збільшились податки, купцям заборонили торгувати з іспанськими колоніями в Америці. Економіка Нідерландів опинилась на межі краху.

Лідером дворянства, незадоволеного іспанським режимим став принц Вільгельм І Оранський.

У серпні 1566 р в Нідерландах почалися повстання, спрямовані проти католицької церкви -  оплоту іспанської влади. Кальвіністи громили храми і монастирі. Іспанський король відправив війська на придушення повстання.

Картка 4

Робота з історичними текстами в малих групах

 Документ 1.

 

 Документ 2

 Документ 3.

 

Документ 4

 

Документ 5

Опрацювавши документи учні виявляють причини початку революції у Нідерландах.(в зошитах)

Картка 5

  1. Національно-визвольна війна (1566-1609 рр)

Перегляд відео

Оцінити діяльність герцога Альби.

Що ви можете сказати про цього історичного діяча?  Яким він був?  (хоробрим, відважним і т.д.)

Узагальнення і заповнення таблички на дошці.( текст, виділений червоним дописують діти фломастером)

  1. Утворення Республіки Об’єднаних провінцій.

Робота з табличкою на дошці.

Картка 6    Наслідки революції в Нідерландах.

 

Чи можна події в Нідерландах назвати революцією?

V. Підсумки уроку.

 Отже, діти, зверніть увагу на дошку, на питання, які ви поставили на початку уроку.

 Давайте повернемося до наших корабликів та дамо відповідь на ті запитання:

І відповідь на проблемне запитання.

Згадали про сундук термінів. Можливо хтось хоче його доповнити. Витягую кілька термінів і пригадуємо їх значення.

VІ. Домашнє завдання.

П.14 відповідати на запитання.

Посилання на плакат в робочих картках.(диференційоване завдання – розглянути самостійно на плакаті -  архітектуру, мистецтво, монети)

VІІ Оцінення учнів.

У кожного на парті таблички для самооціювання, які вони заповнюють протягом уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Робота з ілюстраціями і документом

 Учні працюють з ілюстраціями

 «Зняття облоги Лейдена», «Наступ на море в Нідерландах» та .

 На основі наведених історичних джерел визначте, які наслідки мали для жителів Нідерландів боротьба за незалежність?

 

 

 

Розпізнавання інформації

Учитель пропонує низку речень. Користуючись скороченням – ф(факт) , або п(погляд), вони повинні позначити, які з наведенних речень подають факти, а які висвітлюють погляди.

  1. Кальвіністська церква стала панівною у Нідерландах – ф.
  2. Утрехтська унія була підписана у 1579 р.- ф.
  3. Головне – не дотримання обрядів, а істинність віри – п.
  4. Людина має  право спілкуватися з богом не тільки через церкву, а й безпосередньо – п.

 

Архітектура, монети.   

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
23 лютого
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку