Орієнтований план проведення уроку української літератури у 5 класі за змішаним навчанням
Дата:
Урок № 13
Клас: 5
Тема уроку: І.Франко – казкар. Зміст казки «Фарбований Лис». Особливості літературної казки, її відмінність від народної. Головні та другорядні персонажі.
Навчальні цілі (за таксономією Блума)
5 |
творчість |
Будувати власне висловлювання на підкріплення особистої думки. |
4 |
оцінка |
Обговорення значення фольклорних творів у відображенні людських характерів |
3 |
застосування |
Вміти наводити приклади з тексту для характеристики образів персонажів. |
2 |
розуміння |
Пояснювати відмінності у поняттях «головні» та «другорядні» герої, пояснювати, які людські вади чи чесноти притаманні персонажам казки; |
1 |
Отримання знання |
Знати зміст твору, визначення поняття «літературна казка» |
|
Робота вдома
|
|
Елементи традиційного навчання
|
|
Робота в школі, на уроці |
|
Робота з книгою, словником, зошитом |
|
Засоби мультимедії, ресурси on-line |
|
Групова робота, презентація власної роботи |
|
Мережа |
|
|
Опис навчальних завдань
|
|
Час хв |
Місце |
Засоби |
on-line/off-line |
1 |
Переглянути буктрейлер. Режим доступу:https://www.youtube.com/watch?v=C4nnfRC2BT4 |
1:08 |
|
|
|
2 |
Прочитати казку. Режим доступу:http://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=652 |
|
|
|
|
3 |
Переглянути мультфільм, порівняти зміст, знайти відмінності. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=iiysi8rtZmw |
10:04. |
|
|
|
4 |
Розв’язати кросворд. Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=ptz3hjrfa18 |
6 |
|
|
|
5 |
Знайти у підручнику визначення «літературна казка». Пояснити в чому її відмінність від народної. |
5 |
|
|
|
6 |
Робота в групах. Порівняти зміст казки І.Франка та мультфільму, знятого за її мотивами. Визначити головні відмінності. |
7 |
|
|
|
7 |
Пошукова робота. Визначити, хто із запропонованих персонажів є головним, а хто другорядним. Обґрунтувати власну думку, наводячи переконливі докази. |
8 |
|
|
|
8 |
Скласти асоціативний кущ до образів другорядних персонажів (робота в групах) |
6 |
|
|
|
9 |
Поєднати частини прислів’їв про брехню. Висловити своє ставлення до брехунів. |
6 |
|
|
|
10 |
Перечитати епізоди, де Лис хитрував або обманював. Дати відповідь на питання «Чи отримав Лис Микита по заслузі?» (5-7 речень). |
|
|
|
|
Резервний час – 7 хв. (організаційні моменти, цілепокладання, фізкультпауза, оцінювання, підсумки, домашнє завдання).
Пояснення для колег
Завдання 2. Учні вільні вибирати яким чином читати казку (у підручнику, у книзі з бібліотеки чи за посиланням у мережі).
Завдання 3. Перегляд мультфільму після прочитання тексту казки стане у нагоді під час порівняльного аналізу у класі.
Завдання 4. Розв’язування кросворду у класі має на меті перевірити знання тексту учнями. (Відповіді на кросворд: 1. Микита, 2. Блоха, 3. Пси, 4. Синій, 5. Мавпа, 6. Миколай,7. Заспівав, 8. Розірвали)
Завдання 7. Учням представлені ілюстрації із зображеннями персонажів,їхнє завдання визначити головних та другорядних героїв, довести правильність своєї думки.
Завдання 8. Вчимося характеризувати персонажів (їхню зовнішність, вчинки), складаємо асоціативне гроно.
Завдання 9. Поєднати частини прислів’їв про брехню.