Розробка уроку "Казка "Хуха-Моховинка"

Про матеріал
Розвиток комп’ютерних технологій став однією з перспективних платформ для розвитку сучасної моделі змішаного навчання. Представляю розробку уроку з української літератури для 5 класу за поданою моделлю та таксономією Блума.
Перегляд файлу

Орієнтований план проведення уроку української літератури у 5 класі за змішаним навчанням

 

Дата:

Урок № 17

Клас: 5

Тема уроку: Василь Королів-Старий. Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка». Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору.

 

Навчальні цілі (за таксономією Блума)

5.

творчість

Будувати власне висловлювання

4.

оцінка

Обговорення причинно-наслідкового зв’язку у вчинках героїв

3.

застосування

Вміти знаходити описи зовнішності фантастичних істот,

2.

розуміння

визначати в ідейно-художньому змісті казки елементи добра і зла

1.

отримання знання

Знати зміст казки Василя Королів-Старого, визначення поняття «фантастичні персонажі»

 

Похожее изображение

Робота вдома

 

Картинки по запросу піктограма блокнот

Елементи традиційного навчання

 

Картинки по запросу піктограма школа

Робота в школі, на уроці

Картинки по запросу піктограма книга

Робота з книгою, словником, зошитом

Похожее изображение

Засоби мультимедії, ресурси on-line

Картинки по запросу піктограма група

Групова робота, презентація власної роботи

Картинки по запросу піктограма інтернет

Мережа

 

 

 

Опис навчальних завдань

 

 

Час хв

Місце

Засоби

on-line/ off-line

1

Переглянути рекламу до твору. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=_y4iXdZ7vCw

1:45

Похожее изображение

Описание: Похожее изображение

Описание: Картинки по запросу піктограма інтернет

2

Прочитати казку Василя Королів-Старого «Хуха-Моховинка».

заздалегідь

Похожее изображение

Описание: Картинки по запросу піктограма книга

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

3

Тест за змістом казки «Хуха-Моховинка».

Режим доступу:

https://docs.google.com/forms/d/1FJ-ec5L4V2Av0IxVTTVBVUOjlI1UOBmA-l8Uucxar2Q/edit?usp=sharing

5

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Похожее изображение

Описание: Картинки по запросу піктограма інтернетОписание: Картинки по запросу піктограма блокнот

4

Інтерактивна вправа «Встанови послідовність». Режим доступу:  https://learningapps.org/display?v=p2479fs4518

5

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма інтернет

5

Проблемне питання. Сьогодні ми з вами замислимось над питанням, яке розгадують люди протягом століть: що таке добро і зло? Як удається їм уживатися та існувати одночасно на нашій землі? Що потрібно зробити, аби добро перемагало завжди і скрізь?

3

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

6

Пошукова робота. Виписати з тексту фрагменти, що описують людину. Яким представ світ людей у казці?

5

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

7

Перегляд інтерв’ю художника-ілюстратора Андрія Щербака про роботу над казкою «Хуха-Моховинка». Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=cWeVroKeKlw

1:41

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Похожее изображение

Описание: Картинки по запросу піктограма інтернет

8

Прийом «Словесне малювання».

Ми побачили якою постала Хуха Моховинка в уяві художника. Але фантазія справа індивідуальна. Якою ви уявляли Хуху під час прочитання твору? Спробуймо створити власний портрет героїні.

5

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

9

Пошукова робота.

Що ви дізналися про Хуху в казці? А чи маємо у творі відомості про те, хто ж така Хуха? Знайдіть, зачитайте.

Під час читання, ви побачили Хуху в різних ситуаціях, то скажіть: ця казкова істота слабка чи сильна духом? Чому?

5

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

10

Скласти порівняльну таблицю.

Порівняйте вчинки Моховинки із вчинками діда.

Хто вам більше симпатизує? Хто є носієм добра, а хто зла? Однак, незважаючи на те, що дід завдав стільки лиха цим маленьким міфічним істотам і, зокрема, нашій героїні, вони прийшли на допомогу дідові, коли тому загрожувала небезпека. Допомогли відразу, ні на хвильку не завагавшись. Чому?

10

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

11

Скласти промову (теза + 2-3 аргументи) на захист хух, з якою дід міг би звернутися до дітей чи дорослих.

 

Похожее изображение

Описание: Картинки по запросу піктограма книга

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

 

Резервний час – 5 хв. (організаційні моменти, ціле покладання, фізкультпауза, оцінювання, підсумки, домашнє завдання).

 

Пояснення для колег

 

До завдання 3, 4. Учням пропонується тест, мета якого перевірити підготовленість до уроку, рівень володіння знаннями про зміст казки.

 

До завдання 7. Увазі дітей пропонується перегляд фрагменту інтерв’ю з ілюстратором Андрієм Щербаком. Далі йде обговорення про те, чи співпало уявлення художника про хуху з тим, як персонажа уявляли собі діти під час прочитання твору.

 

До завдання 10. Після опису та характеристики Хухи-Моховинки доцільно провести порівняльну роботу фантастичного персонажа та світу людей у казці на прикладі діда.

 

Хуха-Моховинка

Світ людей

«Вранці Моховинка побачила Лиску зовсім безпорадною. …кинулася кликати дітей». «Так Хуха врятувала свою приятельку Лиску»

«Бо ж люди дуже рідко помічають та розуміють чужі сльози»

«Шкода стало Моховинці старого, безпомічного діда»

«…люди взагалі дуже неуважні: вони мало дечого помічають навколо себе»

«Хухи на світі ніколи не шкодять людям, а, навпаки, дуже часто їм допомагають. Ми – добрі й не пам’ятаємо лихого».

«Тікайте, діти! То ж Хуха! – закричав він страшним голосом, угледівши Моховинку, й кинув на неї сокиру, щоб її вбити».

«Хухи не потребують подяки. Вони роблять добро з повинності».

Похожее изображение«А той лихий дід почав її лаяти й ганити увесь Хушачий рід».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Федоренко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 вересня 2019
Переглядів
1790
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку