Розробка уроку курсу за вибором "Каліграфія (з елементами розвитку зв язного мовлення), 1 клас.

Про матеріал

Уроки створено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)

Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.

Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑яко­го навчального предмета.

Перегляд файлу

І.Д. Ягупа, учитель початкових класів

КУ Сумська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №27, м. Суми, Сумської області

 

Курс за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку зв’язного мовлення)», 1 клас.

Урок №8.

Тема уроку. Масаж рук, пальців рук, точковий масаж. Навчання діалогу (спілкування в мережі Інтернет).

Мета уроку: вчити дотримуватися правил етикету спілкування в мережі Інтернет; формувати вміння використовувати діалогічне мовлення, правильно висловлювати свою думку; повторити правила  штрихування, розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність, акуратність; виховувати дружні відносини і взаємоповагу у спілкуванні.

Обладнання: картки із зображенням рибки, кольорові олівці, мультимедійна презентація.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

  Встаньте, діти,всі рівненько ,                                                                                                                              Посміхніться всі гарненько ,                                                                                                                                                                                                        

Всі сідайте тихо,тихо,                                                                                                                                       Домовляймось  - не шуміти ,                                                                                                                                  Руку гарно підіймати,                                                                                                                                        На уроці не дрімати ,                                                                                                           А знання мерщій хапати .                                                                                                                                    

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

            Продовжуємо нашу подорож у країну Письмоляндію. Королева Письма запрошує сьогодні вас до масажного кабінету, буде вчити вас турбуватися про своє здоров’я.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

      Сьогодні на уроці ми будемо вчитися робити масаж для пальців рук, будувати предмети за допомогою люмографів та штрихувати їх,  складати короткі монологічні висловлювання; вчитися правилам спілкування в мережі Інтернет, будемо збагачувати словниковий запас та розвивати зв’язне мовлення.

ІV. Актуалізація опорних знань.

1. Мовленнєва розминка. Чистомовка-добавлянка.

Ець-ець-ець – сіренький…(горобець).

Ель-ель-ель – довгоногий …(журавель).

Ки-ки-ки – дощ  віщують…(ластівки).

Ан-ан-ан – є у лісі…(фазан).

Інго-інго-інго – рожевий птах…(фламінго).

Ик-ик-ик – белькоче щось…(індик).

Уля-уля-уля – у гаю кує…(зозуля).

2. Вивчення вірша напам’ять.

Листопад

Злі вітри шугають, студять землю й небо.

Сонце надягає

Хмарну шаль на себе.

Листя розгорілось,

Мов червона мідь,-

Так йому хотілось

Землю обігріть.                       В. Орлов

3. Складання речень за запитаннями та малюнками.

 

Картинки по запросу сюжетні малюнки для розвитку мовлення школярів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Де знаходяться діти?
  • Який урок вони слухають?
  • За чим вони сидять?
  • Про що їм розповідає вчителька?
  • Як вони її слухають?

V. Робота над темою уроку.

1. Ознайомлення з правилами точкового масажу.

Точковий масаж – один із найдавніших методів лікування. Це дуже корисна процедура, адже завдяки впливу на певні точки тіла можна змінти стан здоров’я людини та запобігти розвитку багатьох захворювань, зупинити хворобу і зміцнити імунітет.

Основні правила проведення точкового масажу:

  • Не застосовувати занадто активно силу під час натискання на зазначені точки;
  • Рухи повинні бути плавними, ніжними;

Тривалість масажу – 2-3- хвилини.

2. Виконання точкового самомасажу рук учнями під керівництвом учителя.

Діти повинні активно потерти долоні одна об одну до відчуття тепла, витягти кожен пальчик і натиснути на нього, нігтями однієї ручки потерти по нігтям іншої для надання позитивного впливу на внутрішні органи. Натискають точку між великим і вказівним пальцями (в кінці складочки) для нормалізації функцій всього організму, зняття втоми. Слід потерти всю ручку до плеча, натискаючи на м’язи, потім від плеча вниз долонькою для збудження м’язів рук.

3. Рубрика «У світі цікавого».

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/s9a5e852a86393def/image/i7c01b0667c20204c/version/1471279370/image.pngМасаж – один з найдавніших методів цілительства. Всі ми користуємося дотиками, не підозрюючи, що це масаж.

 

 

 

Масаж цієї точки сприяє зменшенню кашлю і поліпшенню кровотворення

 

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/s9a5e852a86393def/image/i27fe15373b875c6b/version/1471279555/image.png

Масаж цієї точки регулює імунні функції, в результаті підвищується захисна функція організму до інфекційних хвороб.

 

 

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/s9a5e852a86393def/image/ie5b8d3b0d7db9db4/version/1471279638/image.png

 

Масаж цієї точки дає великий вплив на лікування таких хвороб як грип і застуда.

 

 

 

4. Обведення малюнка по контуру. Розфарбовування.

Для виконання даного завдання у кожної дитини картка з малюнком.

C:\Users\IREN\Desktop\графічні диктанти\5dc126b503e374b0e08231344a7f493f.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Виконання гімнастики масажу для рук та пальців рук.

                                   Пальці вітаються

  •      З'єднати пальці обох рук «будиночком». Кінчики пальців по черзі ляскають один по одному, вітаються великою з великим, потім вказівний з вказівним і так далі.

 

                                            Оса

  •      Випрямити вказівний палець правої руки і обертати їм;
  •      то ж лівою рукою;
  •      то ж двома руками.
  •       

                                       Чоловічок

  •      Вказівний і середній пальці «бігають» по столу;
  •      ті ж рухи проводити пальцями лівої руки;
  •      ті ж рухи проводити одночасно пальцями обох рук («діти біжать наввипередки»).

 

                                                 Коза

  •      Витягнути вказівний палець і мізинець правої руки; 
  •      ту ж вправу виконати пальцями лівої руки;
  •      ту ж вправу виконувати одночасно пальцями обох рук.

                                             Окуляри

  •      Утворити два кружки з великого і вказівного пальців обох рук, з'єднати їх.

 

                                               Зайчик

  •      Витягнути вгору вказівний і середній пальці правої руки, а кінчики безіменного пальця і мізинцяз'єднати з кінчиком великого пальця;
  •      ту ж вправу виконати пальцями лівої руки;
  •      ту ж вправу виконувати одночасно пальцями обох рук.

 

                                                        Дерева

  •      Підняти обидві руки долонями до себе, широко розставити пальці.

 

                                          Пташки летять

  •      Пальцями обох рук, піднятих до себе тильною стороною, проводити рухи вверх-вниз.

                                                  Дах

  •      З'єднати під кутом кінчики пальців правої і лівої рук.

                                                 Квітка

  •      Руки у вертикальному положенні, притиснути долоні обох рук одна до одної, потім злегка розсунути їх, округливши пальці.
  1. Ознайомлення із правилами спілкування в мережі Інтернет.

-                                 Чи спілкуєтеся ви в мережі Інтернет?

-                                 Давайте вивчимо основні правила  безпечного спілкування в мережі Інтерент.

  1. Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.
  2. Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.
  3. Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом з вами.
  4. Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.
  5. Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.
  6. Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.
  7. Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
  8. Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.
  9. Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.
  10. Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання - це сприймається як "спам", і звичайно засмучує користувачів мережі.
  11. Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

VІ. Закріплення та узагальнення знань.

1. Робота в парах. Обмін інформацією.

- Розкажіть один одному правила спілкування в мережі Інтернет, які ви запам’ятали.

2. Пальчикова гімнастика.

                           Дружба

Дружать в нашій класі дівчата і хлопчики

(пальці рук з'єднуються в «замок»).

Ми з тобою подружимо маленькі пальчики

(ритмічне торкання однойменних пальців обох рук).

Раз, два, три, чотири, п'ять

(почергове торкання однойменних пальців, починаючи з мізинців),

Починай знов рахувать.

Раз, два, три, чотири, п'ять.

Ми закінчили рахувать.

(руки вниз, струсити кистями).

3. Графічний диктант. Робота у зошитах.

Опис диктанту

Буква «Н»

 

 

Вниз 5 кл., вправо 1 кл., вгору 2 кл., вправо 2 кл., вниз 2 кл., вправо 1 кл., вгору 5 кл., вліво 1 кл., вниз 2 кл., вліво 2 кл., вгору 2 кл., вліво 1 кл.

VІІ. Підсумок уроку.

  • Чи сподобались вам завдання від Королеви Письма? Що було цікавого? Що було нового? Чого навчились?

- Дякую вам за роботу на уроці!

 

 

 

docx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
1633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку