Уроки створено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)
Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.
Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑якого навчального предмета.
І.Д. Ягупа, учитель початкових класів
КУ Сумська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №27, м. Суми, Сумської області
Курс за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку зв’язного мовлення)», 1 клас.
Урок №8.
Тема уроку. Масаж рук, пальців рук, точковий масаж. Навчання діалогу (спілкування в мережі Інтернет).
Мета уроку: вчити дотримуватися правил етикету спілкування в мережі Інтернет; формувати вміння використовувати діалогічне мовлення, правильно висловлювати свою думку; повторити правила штрихування, розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність, акуратність; виховувати дружні відносини і взаємоповагу у спілкуванні.
Обладнання: картки із зображенням рибки, кольорові олівці, мультимедійна презентація.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Встаньте, діти,всі рівненько , Посміхніться всі гарненько ,
Всі сідайте тихо,тихо, Домовляймось - не шуміти , Руку гарно підіймати, На уроці не дрімати , А знання мерщій хапати .
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Продовжуємо нашу подорож у країну Письмоляндію. Королева Письма запрошує сьогодні вас до масажного кабінету, буде вчити вас турбуватися про своє здоров’я.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо вчитися робити масаж для пальців рук, будувати предмети за допомогою люмографів та штрихувати їх, складати короткі монологічні висловлювання; вчитися правилам спілкування в мережі Інтернет, будемо збагачувати словниковий запас та розвивати зв’язне мовлення.
ІV. Актуалізація опорних знань.
1. Мовленнєва розминка. Чистомовка-добавлянка.
Ець-ець-ець – сіренький…(горобець).
Ель-ель-ель – довгоногий …(журавель).
Ки-ки-ки – дощ віщують…(ластівки).
Ан-ан-ан – є у лісі…(фазан).
Інго-інго-інго – рожевий птах…(фламінго).
Ик-ик-ик – белькоче щось…(індик).
Уля-уля-уля – у гаю кує…(зозуля).
2. Вивчення вірша напам’ять.
Листопад
Злі вітри шугають, студять землю й небо.
Сонце надягає
Хмарну шаль на себе.
Листя розгорілось,
Мов червона мідь,-
Так йому хотілось
Землю обігріть. В. Орлов
3. Складання речень за запитаннями та малюнками.
V. Робота над темою уроку.
1. Ознайомлення з правилами точкового масажу.
Точковий масаж – один із найдавніших методів лікування. Це дуже корисна процедура, адже завдяки впливу на певні точки тіла можна змінти стан здоров’я людини та запобігти розвитку багатьох захворювань, зупинити хворобу і зміцнити імунітет.
Основні правила проведення точкового масажу:
Тривалість масажу – 2-3- хвилини.
2. Виконання точкового самомасажу рук учнями під керівництвом учителя.
Діти повинні активно потерти долоні одна об одну до відчуття тепла, витягти кожен пальчик і натиснути на нього, нігтями однієї ручки потерти по нігтям іншої для надання позитивного впливу на внутрішні органи. Натискають точку між великим і вказівним пальцями (в кінці складочки) для нормалізації функцій всього організму, зняття втоми. Слід потерти всю ручку до плеча, натискаючи на м’язи, потім від плеча вниз долонькою для збудження м’язів рук.
3. Рубрика «У світі цікавого».
Масаж – один з найдавніших методів цілительства. Всі ми користуємося дотиками, не підозрюючи, що це масаж.
Масаж цієї точки сприяє зменшенню кашлю і поліпшенню кровотворення
Масаж цієї точки регулює імунні функції, в результаті підвищується захисна функція організму до інфекційних хвороб.
Масаж цієї точки дає великий вплив на лікування таких хвороб як грип і застуда.
4. Обведення малюнка по контуру. Розфарбовування.
Для виконання даного завдання у кожної дитини картка з малюнком.
Пальці вітаються
Оса
Чоловічок
Коза
Окуляри
Зайчик
Дерева
Пташки летять
Дах
Квітка
- Чи спілкуєтеся ви в мережі Інтернет?- Давайте вивчимо основні правила безпечного спілкування в мережі Інтерент. |
VІ. Закріплення та узагальнення знань.
1. Робота в парах. Обмін інформацією.
- Розкажіть один одному правила спілкування в мережі Інтернет, які ви запам’ятали.
2. Пальчикова гімнастика.
Дружба
Дружать в нашій класі дівчата і хлопчики
(пальці рук з'єднуються в «замок»).
Ми з тобою подружимо маленькі пальчики
(ритмічне торкання однойменних пальців обох рук).
Раз, два, три, чотири, п'ять
(почергове торкання однойменних пальців, починаючи з мізинців),
Починай знов рахувать.
Раз, два, три, чотири, п'ять.
Ми закінчили рахувать.
(руки вниз, струсити кистями).
3. Графічний диктант. Робота у зошитах.
Опис диктанту
Буква «Н»
Вниз 5 кл., вправо 1 кл., вгору 2 кл., вправо 2 кл., вниз 2 кл., вправо 1 кл., вгору 5 кл., вліво 1 кл., вниз 2 кл., вліво 2 кл., вгору 2 кл., вліво 1 кл.
VІІ. Підсумок уроку.
- Дякую вам за роботу на уроці!