Розробка уроку курсу за вибором "Каліграфія (з елементами розвитку зв язного мовлення), 1 клас. "Масаж олівцями, горіхами. Побудова зв’язних монологічних висловлювань".

Про матеріал

Уроки створено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)

Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.

Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑яко­го навчального предмета.

Перегляд файлу

І.Д. Ягупа, учитель початкових класів

КУ Сумська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №27, м. Суми, Сумської області

 

Курс за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку зв’язного мовлення)», 1 клас.

Урок №9.

Тема уроку. Масаж олівцями, горіхами. Побудова зв’язних монологічних висловлювань.

Мета уроку: вчити масажувати руки олівцями, горіхами; складати короткі монологічні висловлювання за серією малюнків; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність, акуратність, почуття турботи про птахів.

Обладнання: картки із зображенням пташки для розфарбовування, кольорові олівці, намиста, прості олівці, волоські горіхи, мультимедійна презентація.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

Голосно дзвінок  лунає ,

Нас до класу закликає,

Всі за парти сядем ну ж бо,

Працювати будем дружно.

— Яким має бути урок? (Повчальним, гарним, змістовним, продуктивним, цікавим, веселим, світлим, проблемним...)

— Якими повинні бути діти на уроці?

Відповіді:

У — уважними

Р — розумними

О — організованими

К — комунікабельними, а ще активними, дисциплінованими.

— Отже, якщо ви будете такими, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок, на якому зуміємо створити ситуацію успіху. Щоб наша праця була успішною, слід дотримувати таких правил:

— дружня співпраця у групах;

— уважно слухати ;

— активно та творчо працювати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Королева Письма запрошує вас до цікавої подорожі у країну Письмоляндію.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

      Сьогодні на уроці ми будемо вчитися робити масаж рук олівцями та горіхами, складати короткі монологічні висловлювання; працювати в групах; будемо збагачувати словниковий запас та розвивати зв’язне мовлення; повторимо правила розфарбовування.

ІV. Мовленнєва розминка.

  1. Гра «Зроби, як...»

— Як плаче дитина?

— Як сміється маля?

— Як мама заколисує дитину?

  1. Робота над чистомовкою

Шу-шу-шу — чистомовки я пишу.

Ят-ят-ят — їх пишу для всіх малят.

Ки-ки-ки — всі говорять залюбки,

Ло-ло-ло — щоб чисте мовлення було.

  1. Робота у группах. Конкурс на кращого читця скоромовок.

Учні читають скоромовки спочатку у групі, потім обирають найкращого скоромовця, який презентує роботу групи.

 

Скоромовка для учнів 1-ї групи

Час вечеряти настав, шпак шпачисі щебетав.

 

Скоромовка для учнів 2-ї групи

Карл у Клари украв корали. Клара у Карла

украла кларнет.

 

Скоромовка для учнів 3-ї групи

Ворона проворонила вороненят.

 

Скоромовка для учнів 4-ї групи

Летів перепел перед перепелицею, перед перепеленятами.

  1. Підбиття підсумків конкурсу «Найкращий скоромовець».
  2. Фізкультхвилинка.

Хто вже, хто вже так стомивсь

Що ліворуч нахилився?

Хто вже спить?

Треба дружно всім вам встати

Фізкультпаузу почати.

Сонце спить, небо спить.

Навіть вітер не шумить.

Рано-вранці сонце встало

І проміння всім послало.

V. Робота над темою уроку.

1. Побудова зв’язного монологічного висловлювання за серією малюнків.

 

 

 

Картинки по запросу картинки сюжетних малюнків 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: розставити картинки по порядку, скласти речення за кожним малюнком так, щоб утворилась розповідь.

2. Бесіда «Допомогу пташкам взимку».

3. Розповідь вчителя про користь масажу рук.

Всі ми вже  знаємо, як благотворно на наш організм впливає масаж. Техніка його виконання стосується не тільки спини, ніг, шиї, попереку, але і рук. Руки протягом дня відчувають сильне напруження, так як задіяні в різних ситуаціях, ось тому їм теж необхідно розслаблення і розминка.

Саме проведення нескладної техніки виконання масажних рухів дозволяє зняти напругу з м’язів, позбутися від болю і неприємних відчуттів. До того ж масаж рук відіграє велику роль в загальному стані тіла. Справа в тому, що на долонях зосереджено багато рефлекторних точок, впливаючи на які, ви піклуєтеся про весь організм. А для вас маленьких школярів корисно масажувати руки горіхами, олівцями, намистинками, що швидше розвивалася дрібна моторика.

Ми вивчимо декілька вправ, які будуть дуже корисними для вас.

4. Показ та вивчення різновидів масажу дрібними предметами. 

Вправа 1. Волоські горіхи (віршований супровід).

  • Волоський горіх покласти між долонями, прокатувати його від підстаки долоні до кінчиків пальців і назад. 

(Прокатаю я свій горіх по долонях знизу вгору. А потім назад, щоб мені стало приємно)

  • Волоський горіх покласти між долонями, робити кругові рухи, поступово збільшувати натиск і темп.

(Навчився два горіха між пальцями тримати. Це в школі мені допоможе літери писати.)

  • Катати 2 горіха між будь-якими розчепіреними пальцями однієї руки, обох рук.

(Два горіха я візьму, між пальцями зажму. Раз, два, три, чотири, п’ять горіхи важко утримать!)

  • Два горіха тримати в одній руці і обертати одним навколо іншого.

Вправи виконують промовляючи вірш.

(Я катаю мій горіх, щоб став кругліше всіх. Навколо Землі Місяць літає, а ось навіщо – сам не знає.)

 

Вправа 2. Олівці (віршований супровід).

  • Розтирання долонь шестигранним олівцем, кількома олівцями рухами вгору – вниз. Долоні розташовані вертикально (горизонтально).
  • Утримувати олівець кожним зігнутим пальцем, двома будь-якими зігнутими пальцями під рахунок до 10.
  •  Утримувати пальцями олівець, розташованими так: вказівний і безіменний зверху, середній  і мізинець – знизу.

Вірш

Олівець в руках катаю,

Між пальчиків верчу.

Неодмінно кожен пальчик бути слухняним навчу.

Олівець в руках катаю,

Я долоньки розтираю.

Вправа 3. Намистинки.

  • Перебирати намистинки і називати дні тижня, місяця, імена…
  • Покатати намистинки між долонь.

VІ. Закріплення та узагальнення знань.

1. Обведення малюнка по контуру. Розфарбовування.

Для виконання даного завдання у кожної дитини картка з малюнком.

Картинки по запросу картинки для розфарбовування по контупу 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ. Підсумок уроку. Вправа «Мікрофон».

  • Чи сподобались вам завдання від Королеви Письма? Що було цікавого? Що було нового? Чого навчились?

- Дякую вам за роботу на уроці!

 

 

docx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
1792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку