Розробка уроку курсу за вибором "Каліграфія (з елементами розвитку зв язного мовлення), 1 клас. "Ігри з пластиліном. Побудова зв’язних монологічних висловлювань".

Про матеріал

Уроки створено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)

Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.

Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑яко­го навчального предмета.

Перегляд файлу

І.Д. Ягупа, учитель початкових класів

КУ Сумська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №27, м. Суми, Сумської області

 

Курс за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку зв’язного мовлення)», 1 клас.

Урок №11.

Тема уроку. Ігри з пластиліном. Побудова зв’язних монологічних висловлювань.

Мета уроку: вчити складати короткі монологічні висловлювання, дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог у процесі ліплення, аналізувати власну роботу щодо розфарбовування; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки способом ліплення з пластиліну; комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність, акуратність, естетичні смаки.

Обладнання: пластилін, картки із зображенням прописних літер для ліплення, картки для розфарбовування; кольорові олівці, кольорові квітки; мультимедійна презентація.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ фантазії зробимо ще один крок.

А з творчістю ми вже стрічались не раз,

І знову вона завітала до нас.

 

  •       У мене зараз дуже гарний настрій. А у вас?

У кожної дитини на парті 2 квітки різних кольорів: червона символізує гарний настрій, синя – сумний. Виберіть ту квітку, яка відповідає вашому настрою. Покажіть мені. (Опитування.)

– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.

  • А чого ви очікуєте від нашого уроку? (Учні відповідають.)

– Щоб усі ваші сподівання справдилися…

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у першім класі

                        Учні – просто…(Молодці.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Королева Письма запрошує вас до цікавої подорожі у країну Пластилінія.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

      Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати короткі монологічні висловлювання; будемо збагачувати словниковий запас; розвивати дрібну моторику руки способом ліплення пластиліном та розфарбовуванням, будемо  розвивати зв’язне мовлення.

ІV.  Мовленнєва розминка.

  1. Робота над скоромовкою.

Вивчення скоромовки напам’ять.

У сороки-білобоки

Пять малят сороченят.

Усі чисто хочуть їсти,

Треба всім ім дати лад...

  • Промовляємо скоромовку повільно пошепки. Про що вона?
  • Поясніть значення слів «дати лад»
  • Яка за настроєм ця скоромовка?
  • Як би ви її назвали?
  1. Робота над чистомовкою.

Са-са-са — змахнула крильцями оса.

Су-су-су — побачив я в саду осу.

Со-со-со — не кусай, осо.

Си-си-си — вже нема в саду оси.

Сі-сі-сі — ідіть сюди усі.

  1. Повторення раніше вивчених віршів (хором).

V. Актуалізація опорних знань.

  1. Відгадування загадки.

З однієї ми родини,

Від Андрія до Ярини.

Як по одному, самі,

Ми буваємо німі,

Хоч і маєм різні назви

Й добре знаєте всіх нас ви.

Певно станемо рядком –

Заговоримо ладком.

Ми – писемності основа.

А без нас ніхто ні слова!

Що це таке? (Літери абетки.)

  1. Гра «Сховалась буква». Розфарбовування.

Завдання: розфарбуйте малюнок кольорами, які позначено певними знаками, знайдіть літеру, яка сховалася; яким кольором вона зображена. Тримайте правильно олівець. Робіть зафарбовування у правильному напрямку.

C:\Users\IREN\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20170628_151049.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Яку літеру знайшли?
  • Який звук позначає ця літера?
  • Назвіть слова, на початку (всередині) яких чуємо звук а.
  1. Фізкультхвилинка.

Тут трава росте висока ,

Тут стежинонька вузька.

Вище руки, вище ноги —

Не проста у нас дорога.

А тепер ідемо боком —

Із підскоком, із підскоком.

Походили на носочках,

А тоді на п'ятах.

Випростали добре спини

І звели лопатки.

  1. Розвиток зв’язного мовлення. Складання речень за малюнком і запитаннями.

Картинки по запросу малюнки для складання речень

  • Кого бачите на малюнку?
  • Де відбувається подія?
  • Яке дерево росте біля будинку?
  • Що робить дідусь?
  • Хто фарбує паркан?
  • Що робить маленька онука дідуся?
  • Як би ви назвали цей малюнок?

VI. Робота над темою уроку.

  1. Відгадування загадки.

Коли хочеш ти читати.

То мене повинен знати!

А коли мене не знаєш.

То нічого не вгадаєш. (Абетка)
  Які ви знаєте близькі за значенням слова до слова абетка? (Азбука, алфавіт)
  Що означають ці слова? (Сталий порядок розташування всіх літер певної мови.)
——  Чим позначаються звуки мовлення на письмі?
— Чим відрізняються букви від звуків?
— Чого в українській мові більше: букв чи звуків?

  1. Рубрика «У світі цікавого».

  Слово алфавіт походить від назв перших двох букв грецького алфавіту — альфа і бета, або віта.
Слово азбука утворилося від складання староросійських назв букв аз і буки, якими починався алфавіт, а слово абетка — від сучасних назв цих букв (а і бе).

  1. Гра-змагання між рядами «Хто більше?»
    Учитель пропонує дітям розглянути малюнки на набірному полотні та відібрати лише ті, назви яких починаються з певного звука:
    а) серед назв овочів — з [к];
    б) серед назв меблів — з [с];
    в) серед назв одягу — з |п].
  2. Гімнастика для пальчиків.

Вправа 1. Учитель декламує віршик і показує: долоню, а потім по черзі з'єднує з великим пальцем усі інші, починаючи зі вказівного.

Пальчику, пальчику,

Де ти бував?

Я з цим братом вліс ходив,

А з цим братом борщ варив,

З цим я кашки скуштував,

А з найменшим заспівав.

https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image008.png

 

 

 

 

 

 

Вправа 2. Рідний дім.

https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image012.pngДолоні  трохи  зігнуті, кінчики  пальців торкаються (дах), середній палець правої руки піднято вертикально вгору (димар), кінчики мізинчиків торкаються один одного, створюючи пряму лінію (балкон).

Хай живе наш рідний дім —

Тепло й затишно у нім.

 

Вправа 3. Кошик.

  • Білочка просить нас приготувати для горішків незвичайний кошик,

Його треба зобразити пальцями рук.

 

https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image016.pngВ руки кошик я беру,

І горішок туди кладу.

 

Долоні повернені на себе, пальці спле­тені, лікті розведені в сторону. Долоні ніби­то роз'їжджаються, і між пальцями утво­рюються зазори. Великі пальці зображують ручку кошика.

https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image018.pngВправа 4. Жук.

Жук у жолудя питав:

 Де ти шапочку  придбав?

От якби мені таку –

Був би красень я в ліску.

Пальці в кулачок. Вказівний та мізинчик розведені в сторони, дитина рухає ними, просуваючи руку по парті вперед.

https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image026.png

Вправа 5. Оси.

Оса осі в осінні дні

Сумні виспівує пісні.

Тумани сиві на росі —

Сховатись ніде вже осі.

 

  1. Повторення правил роботи з пластиліном.

Картинки по запросу правила роботи з пластиліном

 

  1. Ігри з пластиліном «Пластилінові літери».

У кожної дитини картка з розліновкою в косу лінію. На картці простим олівцем зображено прописні літери, які діти вже вивчили.

Завдання:

  • зробити смужечки із пластиліну і виліпити зображену букву;
  • назвіть букву, який звук вона позначає.

C:\Users\IREN\Desktop\мої розробки уроків каліграфії, 1 клас\IMG_20170628_142004.jpgC:\Users\IREN\Desktop\мої розробки уроків каліграфії, 1 клас\IMG_20170628_142029.jpgC:\Users\IREN\Desktop\мої розробки уроків каліграфії, 1 клас\IMG_20170628_142105.jpg

 

 

 

 

 

 

  1. Робота в групах.

Завдання: об’єднайтесь у групи по назвам букв, кожен придумає слово, де чує даний звук і назве його.

 

VIІ. Закріплення та узагальнення знань.

1. Графічний диктант (у зошиті у клітинку).

Опис диктанту

Буква «Р»

 

 

Вправо 2 кл., вниз 1 кл., вліво 2 кл., вгору 2 кл., вліво 1 кл., вниз 5 кл., вправо 1 кл., вгору 2 кл., вправо 3 кл., вгору 3 кл., вліво 3 кл.

IІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

– Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?

– Що найбільше сподобалося на уроці?

– Що було вам найцікавіше?

– Яке завдання було найважчим?

– Яке завдання найлегшим?

– До чого спонукав урок?

– З яким настроєм ви завершуєте урок?

(Учні показують квітку.)

 

 

docx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
1246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку