Уроки створено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)
Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.
Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑якого навчального предмета.
Урок 26
Тема уроку. Ігри з крупою, дрібними камінчиками. Переказування змісту побаченого.
Мета уроку: вчити викладати вивчені літери, силуети різних предметів з камінчиків; переказувати зміст побачених казок; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки іграми з крупою; розвивати пам'ять, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність, акуратність у процесі самостійної діяльності.
Обладнання: коробки з різними крупами (перловка, горох, гречка, квасоля), з камінчиками, пластикові пляшки, відеофрагмент казки Ш. Перро «Попелюшка», мультимедійна презентація.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Привітання.
У день такий чудовий
Зустрілися ми знову.
Бажаємо всім успіхів
І гарного здоров’я!
(Е. Печерська)
У кожної дитини на парті 2 квітки різних кольорів: червона символізує гарний настрій, синя – сумний. Виберіть ту квітку, яка відповідає вашому настрою. Покажіть мені. (Опитування.)
– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.
– Щоб усі ваші сподівання справдилися…
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у першім класі
Учні – просто…(Молодці.)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні Королева Письма запрошує вас продовжити подорож у країну казок.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо вчитися викладати вивчені літери, силуети різних предметів з камінчиків, будемо вчитися переказувати побачені казки, збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; розвивати дрібну моторику руки іграми з різними крупами.
ІV. Мовленнєва розминка.
Притупив пилку Пилип.
V. Актуалізація опорних знань.
А до нас на урок завітала гостя, яку ви гарно знаєте. Відгадайте, хто це.
Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці.
Є така у мене звичка —
Десь губити черевички.
(Попелюшка)
ПОПЕЛЮШКА
Добра, працьовита і красива,
Щедра, мила і дбайлива.
Личко в неї гарненьке,
Голосок її миленький.
Але мачуха злослива все примушує її :
Працювати, прибирати, на попелі щодня спати.
Отаке у Попелюшки було принизливе життя…
Але стійте, зачекайте!
Фея вже сюди летить -
Вона її нещасну захистить!
Каже їй хрещена мати:
-Попелюшко, моя мила,
Принеси один гарбуз,
Троє ящірок маленьких,
Троє мишенят гарненьких
І одненького щура.
Чарувала, дивувала,
Та зібрала Попелюшку і відправила на бал.
VI. Робота над темою уроку.
У кожної групи набір різних круп (перловка, горох, гречка, квасоля) та 4 пластикові пляшки. Діти розкладають всі крупи окремо в пляшки.
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
VIІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.
Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?
– Що найбільше сподобалося на уроці?
– Що було вам найцікавіше?
– Яке завдання було найважчим?
– Яке завдання найлегшим?
– До чого спонукав урок?
– З яким настроєм ви завершуєте урок?
Використані джерела
Інтернетресурси:
http://koxana.com/rodina/rozvytok/957-igrizkrupami.html
http://www.lvivpost.net/suspilstvo/n/22643
http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/488-zagadky-kazky.html