• Розробка уроку курсу за вибором «Каліграфія (з елементами зв’язного мовлення)», 1 клас. «Ігри з намистинками, ґудзиками. Розповідання напам’ять невеликих віршованих творів».

Про матеріал

Уроки створено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)

Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.

Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑яко­го навчального предмета.

Перегляд файлу

Урок 28-29

Тема уроку. Ігри з намистинками, ґудзиками. Розповідання напам’ять невеликих віршованих творів.

Мета уроку: вчити викладати силуети різних предметів з ґудзиків; декламувати напам’ять вірші; повторити правила дорожнього руху пішоходів, розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки іграми з намистинками, ґудзиками; розвивати пам'ять, фантазію, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність у процесі групової, індивідуальної діяльності, роботи в парах.

 

Обладнання: коробки з намистинками, ґудзиками, нитки, люмографи, альбоми, кольорові олівці, зошит у клітинку,  мультимедійна презентація.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

 Привітання.

У день такий чудовий

Зустрілися ми знову.

Бажаємо всім успіхів

І гарного здоров’я!

                                     (Е. Печерська)

  • Подаруйте мені свої гарні, милі, світлі усмішки!
  •       У мене зараз дуже гарний настрій. А у вас?

Намалюйте у повітрі рукою смайлик, який відображає ваш настрій

 

 

 

 

 

 

(Учні «малюють» настрій. Опитування)

– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.

  • А чого ви очікуєте від нашого уроку? (Учні відповідають.)

– Щоб усі ваші сподівання справдилися…

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні  Королева Письма запрошує вас продовжити подорож у країну цікавих ігор.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

      Сьогодні на уроці ми будемо гратися з намистинками та ґудзиками,  будемо декламувати напам’ять вірші, збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; розвивати дрібну моторику руки штрихуванням, виконаємо графічний диктант, повторимо правила дорожнього руху пішоходів.

ІV.  Мовленнєва розминка.

  1. Розучування скоромовки. Промовляння скоромовки «дощиком».

Дощ дубочок намочив,

Дрібні жолуді струсив.

Дмитрик жолуді збирав,

 Навесні в ямки саджав.

  • Який звук часто чуємо?
  • Якою буквою позначаємо цей звук?
  • Напишіть у повітрі велику(маленьку) букву Дд.
  • Напишіть носиком велику літеру Д.
  • Напишіть правим плечем рядкову літеру д.
  • Напишіть у повітрі рукою слова, які починаються з літери Д.
  1. Робота над чистомовкою.

 Ра-ра-ра – висока гора.

 Ро-ро-ро – гостре перо.

 Рі-рі-рі – сонце угорі.

 Ру-ру-ру – не псуй кору.

 Ри-ри-ри – книжку бери.

 Ір-ір-ір – великий двір.

 Ир-ир-ир – голландський сир.

 Ря-ря-ря – ясна зоря.

 Ар-ар-ар – вправний кухар.

 Ер-ер-ер – молодий шофер.

V. Актуалізація опорних знань.

1. Відгадування загадки.

В нього на чотири боки

Є по три кругленьких ока.

Світить жовтим - стоїмо,

А зеленим - ми йдемо,

Як червоним - зачекай,

Транспорту не заважай.

                                  (Світлофор)

2. Словник.

Світлофор - світловий сигнальний ліхтар із склом різного забарвлення, який використовується для регулювання руху на вулицях, залізниці, автодорогах тощо.

  1. Завдання.

Скласти звукову модель слова СВІТЛОФОР.

  1. Розвиток мовлення.

    Слухання вірша.

       Світлофор

  1. В нього на чотири боки

Є по три кругленькі ока.

Ними світить не даремно:

Як подивиться зеленим

Йди скоріше, не зівай!

Світить жовтим - зачекай.

А червоним - стій! Не йди!

Щоб не сталося біди.

  1. На переході біля світлофору
    Правил дотримуйся дуже суворо:
    Спочатку ліворуч ти подивись
    Немає машин? – То йди, не барись!
    Далі йти теж маєш право!
    Як машин немає справа!

 Бесіда по правилам дорожнього руху.

  • На яке світло світлофора треба переходити вулицю?
  • Що означає жовтий колір світлофора?
  • Чи можна переходити вулицю на червоне світло світлофора?
  1. Вивчення віршів напам’ять колективно.
  2. Декламування віршів напам’ять учнями (спочатку дівчатка, потім хлопчики…).
  3. Побудова предметів. Штрихування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.              Фізкультхвилинка.

                 Рухлива гра «СВІТЛОФОР»

Діти стоять. Ведучий – із 3 кружечками – посередині. Колір кружечків відповідає кольорам світлофора. Діти крокують на місці. Піднятий жовтий кружечок – ходьба уповільнюється, червоний – зупинка, зелений – можна йти далі.

 

VI. Робота над темою уроку.

  1. Групова робота. Ігри з намистинками.

  У кожної групи є набір намистинок різного кольору (червоні, білі, чорні). Завдання: розкласти намистинки кожного кольору окремо у пластикові стаканчики.

 

  1. Робота в парах. Складання картинки за власною уявою та зразком із ґудзиків.

https://dytpsyholog.files.wordpress.com/2015/07/8_vugmg-o9o1.jpg        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Індивідуальна робота з ґудзиками.

Завдання кожного гравця – нанизати на нитку ґудзик таким чином, щоб нитка проходила через усі дірочки відповідала заданим схемам.

 

гудзик-шнурівкаhttps://dytpsyholog.files.wordpress.com/2015/07/d181d185d0b5d0bcd0b0-d0b3d183d0b4d0b7d0b8d0bad0b8.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Гімнастика для пальчиків. Пальчикові ігри.

        Пташенята в гнiздi

Полетіла пташка-мати

Малюкам жуків шукати.

А малята не літають -

Із гніздечка виглядають.

(Bci пальці правої руки обхопити долонею. Утворити «гніздо». Коли ворушити пальцями правої руки, створюється враження, що у «гнiздi» живі пташенята).

 

                Хрущ

Я - малий веселий хрущ.

Мене знає кожен кущ.

Маю я красиві вуса

І нічого не боюся.

(Стиснути кулачок. Вказівний палець i мізинець розвести в рiзнi боки («вуса»). Ворушити вусами).

 

            Kвіткa

Сяє сонечко привітне -

Kвіткa з пуп‘янки розквітне.

(Пучки пальців обох рук зімкнути. Долоньки трішки круглясті, схожі на пуп‘янок. Нижні частини долонь притиснути одну до одної, а пальці широко розставити по колу i трохи вигнути. Утворюється велика квіткa, що розпустилася).

VIІ. Закріплення та узагальнення знань.

1. Графічний диктант (у зошиті у клітинку).

 

F:\мої розробки уроків каліграфії, 1 клас\графічні диктанти\images (4).jpg

 

 

IІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?

– Що найбільше сподобалося на уроці?

– Що було вам найцікавіше?

– Яке завдання було найважчим?

– Яке завдання найлегшим?

– До чого спонукав урок?

– З яким настроєм ви завершуєте урок?

 

Використані джерела

Інтернетресурси:

http://doshkolenok.kiev.ua/skorogovorki/319-chystomovky-ukr-movoj.html

https://dytpsyholog.com/2015/07/18

http://kolchynoschool.at.ua/publ/metodichna_robota/mo_vchiteliv_pochatkovikh_klasiv/osnovy_zdorovya_2_rlas_pishokhody/6-1-0-100

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
1521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку