Розробка уроку Літературне читання 4 клас Тема: Давньогрецький міф Дедал та Ікар. Переказала К. Гловацька.

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів із давньогрецьким міфом, дати уявлення про його витоки; формувати уявлення про міфи як жанр усної народної творчості, вчити критично мислити; поповнювати словниковий запас; формувати оцінні судження, самоосвітню компетентність, вміння успішно застосовувати свої знання; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв'язне мовлення, медіаграмотність; виховувати доброту, милосердя, справедливість та інші моральні чесноти; викликати в учнів інтерес та зацікавленість до грецької міфології.

Обладнання: таблиці «Склади», «Скоромовка», «Самооцінювання» , презентація, мультфільм , кольорові капелюшки , ножиці, папір, шаблон «крила», сонечко.

Тип уроку: інтегрований ( читання, українська мова, природознавство, медіаосвіта) , вивчення нового матеріалу.

Перегляд файлу

Урок № 16   (І семестр)                                                       (За оновленою програмою)   

 

                                     Літературне читання 4 клас

Тема: Давньогрецький міф Дедал та Ікар. Переказала К. Гловацька.

Мета: ознайомити учнів із давньогрецьким міфом, дати уявлення про його витоки; формувати уявлення про міфи як жанр усної народної творчості, вчити критично мислити; поповнювати словниковий запас; формувати оцінні судження, самоосвітню компетентність, вміння успішно застосовувати свої знання; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення,  медіаграмотність; виховувати доброту, милосердя, справедливість та інші моральні чесноти; викликати в учнів інтерес та зацікавленість до грецької міфології. 

Обладнання: таблиці «Склади»,  «Скоромовка», «Самооцінювання» ,  презентація,  мультфільм , кольорові капелюшки , ножиці,  папір, шаблон «крила», сонечко.

Тип уроку:  інтегрований ( читання, українська мова,  природознавство, медіаосвіта) ,  вивчення нового матеріалу.

                                                     Хід уроку 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 

- Ранкове привітання «В колі друзів» ( компліменти по колу)

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 

- Щоб добре працювати на уроці , слід зробити мовленнєву розминку. Виконаємо  вправи.

1. Робота над скоромовкою ( таблиця)

- вивчимо нову скоромовку:

З братом ми були у лісі, 

Гриби збирали на узліссі, 

Дві корзини чималі 

Ми додому притягли! 

 

 

 

2. Артикуляційна зарядка

1) Читання по таблиці складів

Ла – ра , ла – ра –ра,  ра – ла- ла , ла – ра – ла

Ло – ро, ло – ро – ро, ро – ло – ло ,  ло – ро – ло

Лу – ру, лу – ру – ру,  ру – лу – лу, лу – ру – лу

Ра – ла, ра – ла – ла, ла – ра – ра, ра – ла – ра

-  Тепер всі готові працювати на уроці!

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ 

                                                  І МЕТИ   УРОКУ 

- Сьогодні ми продовжимо подорож сторінками чудової країни —  країни міфології .

- Ми із захопленням вчитуємося у фантастичні розповіді про надприродні сили, які начебто в сиву давнину втручалися в життя людей, мали вплив на їхні долі. 

Мета уроку : продовжимо знайомство з міфами , будемо вчитись критично мислити,  оцінювати себе та інших, вдосконалювати навички свідомого читання, виховувати в собі характер, і мені б дуже хотілось зацікавити вас творами цього жанру.

- Прочитайте закодовані слова — і ви дізнаєтеся, до якої країни ми сьогодні вирушимо. 

даСтавняро ціГрея (Стародавня Греція)                                                             Слайд 1-3

 

 

 

- За новим міфом ми подумки полинемо аж у Стародавню Грецію, тому що одними із найцікавіших у світі є давньогрецькі міфи. Вони мали великий вплив на розвиток культури всього світу. Це перлини світової літератури.                                                          

- Імена богів, історії їхнього життя, дивовижні пригоди дійшли до нас крізь тисячоліття. Давні греки переносили на зоряне небо дійових осіб з міфології. Майже всі назви сузір’їв пов’язані з давньогрецькими міфами. На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з давньогрецьким міфом «Дедал та Ікар».                                                                  

 

ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Словникова робота                                                                                Слайд 4 -6

- Перш ніж прочитати твір,  поповнимо свій словниковий запас

Небіж — племінник, син брата чи сестри.

Акрополь — розташована на височині укріплена частина давньогрецького міста;              був фортецею і притулком громадян у воєнні часи.

Зненацька — раптово.

Засторога — попередження.

Напризволяще — без догляду, без нагляду, без допомоги.

Відчайдушний — який нічого не боїться, хоробрий.

Крит — назва великого острова у Середземному морі,                                                             що був центром стародавньої культури.

Критянин — житель острова Крит.

Афіни — головне місто Греції, яке ввійшло в історію грецької та світової культури.

Афінянин — мешканець Афін.

 

2. Читання міфу комбінованим способом     (учитель — учні)

— Чи сподобався вам міф?

— Що ви відчували, слухаючи його?

— Кому ви співчували? Чиї вчинки викликали у вас осуд?

— Хто є головними героями міфу?

— Коли і де відбуваються події?

 

                                        Фізкультхвилинка

- Уявіть,  що у вас є крила . Що ви будете робити? (імітують політ на крилах)

3. Робота над аналізом змісту міфу з елементами вибіркового читання

— Ким був Дедал?

— Чому його звинуватили у смерті Талоса?

— Чому нащадок царського роду опинився на острові Крит?

— Чому він почувався там рабом?

— Як поставився до митця цар Мінос?

— Яке відкриття зробив Дедал?

 

 

— Що наштовхнуло Дедала на думку про політ?

— Розкажіть, як батько вчив сина літати.

— Про що застерігав батько сина?

— Як ви гадаєте, чому Ікар забув батькову пересторогу?

  Що сталося з Ікаром?

— До якого острова долетів Дедал?

— Як люди зберегли пам’ять про Ікара?                                                                                      

                                                                                                                            Слайд 7

 

 

5. Визначення складових частин тексту

— Пригадайте, з яких частин складається текст.

— Знайдіть у тексті зачин. Прочитайте його.

— Прочитайте кінцівку.

 

6. Гра «Закінчи речення»   ( прочитай )

- Минали роки, ... (а Дедал ніяк не міг забути далекої батьківщини).

- Тепер увесь свій вільний час... (Дедал робив із пташиного пір’я великі крила).

- Ікар спершу слухняно... (летів за батьком).

- У захваті Ікар забув за... (батькову засторогу й полинув вище, ще вище, аж до золотого сонця).

- Нещасний батько... (все зрозумів і мало не збожеволів з горя, та мусив летіти далі, до найближчого берега).

7. Гра «Старт - стоп»

  • За командою «Старт» усі діти починають читати текст напівголосно.   За командою «Стоп»  зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане ними слово.
  • Цей текст таким саме чином читають ще раз. (Але не більше трьох разів!)                         Під час повторного читання учні переконуються, що прочитали більший обсяг — «засічка» поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результати покращуються.

 

8. Робота з ілюстрацією                                                                                                              

                                                                                                                     Слайд 8

— Розгляньте малюнок.                                                                                            

— Кого зобразив художник?

— Доведіть, що це Ікар. 

— Зверніть увагу на вираз обличчя Ікара. Чому в нього широко розплющені очі, а на устах усмішка? 

— Як ви оцінюєте вчинок Ікара? ( не втрачати самоконтролю)

 

9. Робота в групах

 

«Вчені»    (природознавство)

«Мрійники» ( трудове навчання)

Доведіть,  що людині до Сонця долетіти неможливо

Уявіть , що це можливо і зробіть  крила для своїх однокласників

 

«Вчені» (Відстань від Землі до Сонця 146 мільйонів км ,  це розпечена куля , температура на поверхні Сонця  +5700 градусів)

«Мрійники» ( по шаблону вирізають крила для кожного учня)

10. Перегляд мультфільму за мотивами міфу  mults.info                                          

                                                                                                                            Слайд 9

- Чим відрізняється мультфільм від тексту міфу в підручнику?

- Про що мудреці попереджали Ікара? (нічого не вийде,  це неможливо...)

- Чи вдалося йому здійснити свою мрію?

- Що за чорні хмари літали навколо Ікара,  коли він все-таки злетів? ( заздрощі,  нерозуміння, насмішки)

 

 

- Що ж треба для того,  щоб досягти своєї мети? (наполегливо працювати,  не втрачати віри )

 

11. Визначення головної думки твору 

— Прочитавши й обговоривши давньогрецький міф «Дедал та Ікар», визначимо головну думку твору, знайдіть її в тексті.  (Головною думкою твору є те, що люди завжди мріяли «піднятися в небо», прагнули до чогось нового, незвіданого, прагнули відчути волю і незалежність, навіть якщо це коштувало їм життя.) 

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ 

1) Бесіда

— Що цікавого ви дізналися на уроці? 

— До якої країни здійснили подорож? 

— Яким зображений у міфі Дедал? 

2) Інтерактивна гра «Капелюхи»                                                                                       

                                                                                                                            Слайд 10

(діти одягають кольорові капелюшки)

 

 

Синій – чого навчив цей урок

Червоний - які враження залишив урок,  що ви відчували

Білий-  яку інформацію запам’ятали

Жовтий- плюси уроку

Чорний – мінуси уроку

Зелений – де ви можете застосувати знання, отримані на уроці

 

3)Самооцінка – заповніть таблицю

    Знаю  добре

 

   Маю  уявлення

    Не все зрозуміло

 

 

 

 

 

4) Коментування рівня роботи учнів на уроці

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

1) Переказувати міф (с. 28–31). Дізнатися, у яких ще творах йдеться про мрію людини літати, немов птах. 

- Якщо ви бажаєте ще раз переглянути мультфільм чи прочитати інші міфи,

2) Запишіть  у щоденник  самоосвіти  посилання:

 mults.info (мультики)  ,    supermif.com  (міфи). 

3) Напишіть на крилах свою мрію і прикріпіть її до сонця. 

 

                                      

 

Використана література:

1. Гільберг Т. Г.   , Сак Т. В.  Природознавство ,  4клас. : Київ . Генеза -  2015

2. Кун  М.А. Легенди і міфи Давньої Греції. - 2007

3. Інтернет ресурси    mults.info  та  supermif.com 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

иіМф Давстаньоїро їїГерц

Номер слайду 2

Міфи Стародавньої Греції

Номер слайду 3

Дедал та Ікар

Номер слайду 4

Небіж Акрополь Зненацька Засторога Напризволяще Відчайдушний Словничок

Номер слайду 5

Крит — великий острів в Середземному морі, центр стародавньої культури. Критянин — житель острова Крит.

Номер слайду 6

Афіни — головне місто Греції, яке ввійшло в історію грецької та світової культури.

Номер слайду 7

Як люди зберегли пам’ять про Ікара? 

Номер слайду 8

Номер слайду 9

http://mults.info/mults/ «Икар и мудрецы» Мультфільм

Номер слайду 10

Капелюхи

Номер слайду 11

Не все зрозуміло Маю уявлення Знаю добре Самооцінка

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Майя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Казнавецька Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
11130
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку