Тема. Українські народні казки. Слухання казки «Іван-Побиван».
Мета. Ознайомити учнів з українською народною казкою «Іван-Побиван»; вчити виділяти головне; удосконалювати навички свідомого, виразного читання казок; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати критичне мислення, творчі здібності, мовлення. Виховувати бажання вивчати усну народну творчість.
Перебіг уроку
І. Вступна частина.
1. Емоційне налаштування.
– Діти, чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?
- Яким повинен бути урок? ( Повчальний, гарний, змістовний, продуктивний, цікавий, веселим, світлим, проблемним…).
А які діти повинні бути на уроці?
У - уважними
Р - розумними
О – організованими
К – комунікабельними, а ще активними, дисциплінованими.)
Отже, якщо ви будете такими ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок.
2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
- Як називається розділ, який ми вивчаємо?
- А що таке казка?
- Які асоціації викликає у вас це слово?
- Отож сьогодні ми продовжимо знайомитися з українськими народними казками. Готові? Вирушаємо в путь.
Відео «Їде потяг…»
3. Мовленнєва розминка.
- Щоб добре читати, нам потрібно розігріти-підготувати свій ротик.
Промовляння скоромовки.
Плутанина.
ІІ. Основна частина.
1. Робота над казкою «Іван-Побиван» (с. 66-69).
«Щоденні 5». Слухаю і розумію.
Учні сканують QR-код, слухають аудіозапис казки.
— Чи сподобалося вам, як закінчилася казка?
«Щоденні 5». Читаю для себе. Стратегія «Щоденник нотаток».
Учні самостійно упівголоса перечитують казку. Під час читання записують незрозумілі слова.
Фізкультхвилинка для очей.
2. Вправи на удосконалення читацьких навичок.
Вправа «Розвідники».
— Скільки в тексті окличних речень? (Вісім окличних речень.)
— Скільки в тексті питальних речень? (Дев’ять питальних речень.)
Вправа «Фотограф».
Учитель проєктує на екран початок речення, учні запам’ятовують його, відшукують у тексті, читають повністю.
Та тут же взяв з мисника… Пішов хлопець, та куди…
Дід розказав йому, що… Взяв хлопець шкуру, …
От як почали їсти… Змій зажмурив, а Іван…
4. Робота з ілюстраціями.
— Що зображено на малюнках?
— Які частини казки проілюстровано? Прочитайте.
ІII. Заключна частина.
1. Рефлексія.
— Чи справдилися ваші очікування від уроку?
2. Домашнє завдання.
Стисло переказати казку «Іван-Побиван».