Розробка уроку математика для учнів 2 класу"

Про матеріал
Данна розробка допоможе вчителеві при підготовки до уроку математики в другому класі
Перегляд файлу

Солоницівський навчально-виховний комплекс

«Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

з поглибленим вивченням іноземної мови –

дошкільний заклад «Перлина»»

Дергачівської районної ради

Харківської області

Описание: C:\Users\Денис\Pictures\Рисунок1.jpg

Автор:

 Миргородська Наталя Сергіївна

вчитель початкових класів,                                                               спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

 

2013, Дергачі

Математика

3 клас

Розділ: Множення і ділення 

Тема: Засвоєння таблиці множення числа 8. Розв'язування задач на зведення до одиниці (другий вид).

Цілі:

Освітні:

- закріпити табличні випадки множення на 8;

- розвивати навички розв’язування  задач на зведення до одиниці, розв’язування рівнянь .

Розвиваючі:

- формувати вміння самостійно застосовувати наявні знання;

- розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, математичну мову;

- продовжити роботу з учнями по формуванню організації своєї діяльності, самоперевірки і самоконтролю;

- розвивати математичну мову, розумові операції, творчі здібності, увагу, пам'ять, логічне мислення.

Виховні:

- виховувати мотивацію навчання, позитивне відношення до предмету;

- виховувати культуру спілкування, уміння працювати в колективі, дружбу і взаємодопомогу;

- сприяти формуванню комунікативних умінь, навичок колективної роботи, роботи в парі, групі.

Тип уроку: закріплення отриманих знань.

Обладнання: комп’ютер,  телевізор,  мультимедійна презентація, таблиці, картки, підручник, зошит.

Хід уроку

І. Організація класу до роботи.

- Мені дуже хочеться побажати доброго ранку всім- всім, кожному з вас.

Доброго ранку, діти!

Доброго ранку всім, хто присутній на нашому уроці!

Я скажу слова «Доброго ранку ... » і назву когось з вашого класу. Ті, кого я назву, помахають мені рукою - значить, ви почули мене і відповідаєте на привітання.

Спробуємо?

Доброго ранку всім дівчаткам!

Доброго ранку всім хлопчикам!

Доброго ранку всім тим, хто чистив сьогодні зуби!

Доброго ранку всім, кому подобається така погода, як зараз за вікном!

Доброго ранку всім, хто любить цукерки!

Доброго ранку всім, хто сьогодні буде добре працювати на уроці!
Я бажаю, щоб добро і сонячний настрій супроводжували вас протягом всього уроку.

Отже, ми починаємо урок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Над якою великою темою ви працювєте  на уроках математики?

(Відповіді дітей).

- А що ви вже вмієте з цієї теми?

- Молодці, як багато ви вже знаєте.

- Сьогодні  я познайомлю вас з однією цікавою людиною.

Слайд 1. Фото Робінзона Крузо

- Діти, погляньте на екран. Як ви думаєте, хто це? (Думки дітей).

- Цей чоловік – Робінзон Крузо. Одного разу він здійснював подорож океаном і його корабель, потрапивши у сильний шторм, затонув. Загинула вся команда, потонули майже всі його речі, а йому вдалось врятуватися. Він опинився на безлюдному острові. Кожного дня він чекав порятунку, і в надії, що хтось його все-таки знайде, він інколи писав листи, клав їх до порожньої пляшки і кидав у воду. Один з таких листів потрапив і в наш клас.

Слайд 2. Лист Робінзона Крузо

                                            Дорогі друзі!

Я провів на безлюдному острові довгих 28 років, 2 місяці і 19 днів перш ніж мене знайшли і врятували. Але перед поверненням додому я на острові заховав справжній скарб. Це ті цінності, що допомагали мені щоденно виживати.

Цей скарб я заповідаю вам! Знайдете ж його якщо виконаєте правильно всі завдання цього уроку.

Бажаю успіхів!

                                                                             Робінзон Крузо

- Згодні, діти, вирушити на пошуки скарбів?

- Але спочатку давайте зясуємо,чи готові ви до далекої порожі, чи достатньо ви спостережливі. Скажіть, будь ласка, які математичні дані ви побачили в листі? (У листі ми побачили одиниці часу)

- Яку найбільшу одиницю часу ви побачили? (28 років)

- На які менші одиниці можна розкласти 28 років? (на місяці, тижні, доби, години, хвилини, секунди)

- Яка найменша одиниця часу згадана в листі? (19 днів)

- На які менші одиниці можна розкласти 19 днів? (на години, хвилини, секунди)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

- Тепер я впевнена, що лист прийшов до вас правильно. Ви готові до пошуку скарбів. Пора сідати на корабель та вирушати в подорож! Але на корабель зможуть сісти тільки кмітливі. Зможете виконати наступне завдання,сядете на корабель, ні - залишитесь в класі. А щоб пройти наступне випробування треба відкрити зошити і записати число, класна робота.

Слайд 3. Каліграфічна хвилинка.

- Перше завдання – каліграфічна хвилинка. Розмістіть ці числа, що ви бачите на екрані, у порядку зростання. Визначте який між ними зв'язок.

  1.            80  64  8  16  40  24  56  48  72

Один учень читає правильний запис для перевірки.

Між числами зв'язок полягає в тому, що це відповіді до таблички   множення числа 8.

 - Молодці!  Але на корабель без квитка не пускають. Спробуйте «заповнити» квиток за 1 хвилину.

Робота з  картками:

КВИТОК

8 · 9

- 32

:5

49:7

+17

:4

21+42

:7

+9

16:4

· 8

-17

 

 

 

 

 

- Молодці! А тепер оцініть свою роботу, якщо у вас не було ні одної помилки - поставте собі стрілочку вгору, якщо 1 помилка чи 2- поставте стрілочку вбік, якщо більше поставте стрілочку вниз.  Запрошую вас пройти на корабель.

Слайд 4. Корабель.

- Ми вирушаємо в путь. Наша перша зупинка буде на острові Робінзона в Бухті Задач.

IV Закріплення  знань.

Слайд 5. «Бухта Задач».

На слайді зображена бухта Задач .

Знайдіть у підручнику задачу № 342.

1. Прочитайте її самостійно.

2. Робота над задачею № 342.

Читання задачі вчителем вголос.

Аналіз задачі.

- Що означає число 6? (Кількість порцій омлету, які зготували з 12 яєць)

- Що означає число 18? (Кількість яєць з яких треба зготувати омлет)

- Що нам треба знайти? (Треба знайти кількість порцій омлету, які зготують з 18 яєць) Чи можемо одразу дати відповідь на питання? (Ні).

- Чому? (Нам не вистачає даних).

- Що для цього потрібно знайти? (Потрібно знайти кількість яєць, що використовують для приготування однієї порції омлету.)

Запис розв'язування задачі зі скороченою умовою.

6 порцій – 12 яєць

? порцій – 18 яєць

1) 12:6=2(яєць) – використали на приготування 1 порції.

2) 18: 2=9(п.)

Відповідь: з 18 яєць можна приготувати 9 порцій омлету.

- Наші пошуки трошки вже стомили. Зробимо невеличку зупинку - відпочинок на «Березі Мрій».

Слайд 6. «Берег мрій».

3. Фізкультхвилинка.

«Берег Мрій»: Релаксація на морську тему.

- Можемо тепер продовжити наші пошуки, повертаємось в бухту Задач. Щоб вони були більш успішними давайте розділимось на дві групи. Перша група розв’яже задачу №343, а друга №344, а потім пояснимо їх розв’язання і порівняємо ці задачі.

4. Самостійна робота над задачею № 343 (І варіант) і № 344 (ІІ варіант).

5. Перевірка виконання задач з поясненням.

6. Порівняння задач.

- Діти, як можна назвати ці задачі

- (Ці задачі називають оберненими).

- Тепер оцініть свою роботу стрілочками.

Слайд 7. «Стежинка рівнянь».

-Наша наступна  зупинка буде на «Стежинці Рівнянь».

 Розв'язування рівнянь № 346

Робота на дошці. Коментоване розв’язання. Оцінювання роботи.

Слайд 8. «Водоспад кмітливих».

«Стежинка Рівнянь» привела нас до «Водоспаду  Кмітливих».

На слайді фото природа тропічних джунглів і запис завдання.

1. Знайди потрібне.

-Уже дуже скоро ми досягнемо мети. А тепер серед виразів знайдіть ті, у яких останньою треба виконати дію множення. Робота в парі. Картки для пари.

1) 8·6 – 19          2) 8·(6 – 2)             3) 8·3:6          4) 40:5·7

- (це вирази №2 і №4)

2. Робота з підручником.

- Ми старались, але мети ще не досягли.

- Знайдіть в підручнику завдання № 347.

 V. Підсумок уроку.

Слайд 9. Скриня.

На слайді фото скрині для скарбів, але зачиненої.

- Ми завдання виконали правильно, бо скриню зі скарбом вже знайшли. Але вона зачинена. Мабуть потрібно виконати ще якесь.

 Бліц турнір.

- Дуже швидко дайте відповіді на питання:

● скільки ніжок у 8 павуків?

● а скільки ніжок у 8 мух?

● скільки лап у 8 собак?

● яка маса 3 ягнят, якщо 5 ягнят важать 40 кг?

● одна картоплина вариться 30 хвилин. Скільки потрібно часу щоб зварити 4 картоплини?

Слайд 10. Знайшли скраню

На фото відчинена скриня зі скарбом і повільно з'являється слово знання.

-Діти а чому слово знання знаходиться над всіма коштовностями?

(Бо знання – найважливіша річ, це основа всього.)

-Так, бо саме завдяки знанням та вмінням Робінзон Крузо зумів вижити на безлюдному острові і дочекатись своїх рятувальників. І ми з вами сьогодні, користуючись знаннями таблиці множення та вміннями розв’язувати задачі і рівняння, змогли знайти скарб.

-На якому острові завдання були більш цікавими для вас?

-На якому острові було найважче ?

- Давайте подивимось, які знання ви закріпили на протязі уроку?

VІ. Оцінювання.

VII.Домашнє завдання.

Домашнє завдання кожен визначить собі сам.На якому острові вам було найважче, там і візьміть собі картку з домашнім завданням. Вдома потренуєтеся.

Пригадайте, як наш народ говорить про знання, про науку.

Діти називають кілька прислів’їв. .А у мене для вас теж прислів’я .

Без труда нема плода.

Ви сьогодні дуже добре попрацювали і заробили справжні плоди з тропічного острову.(Діти отримують мандарини).

 

Картки для домашньої роботи.

Картка 1

2·4:8=                                40:5+12=

2·3·9=                                 30:6+42=

За 2 дні пошили 18 шапок. За скільки днів пошиють 36 шапок?

 

Картка 2

8·(36-30)=                           2·4+3·5=

8·2+54=                               56:7:4·5=

За 4 дні теля з'їдає 16кг овочів. За скільки днів теля з'їсть 36кг овочів?

Картка 3

42:(3·8:4)=                            3·4+5·4+7·4=

5·(58-54)=                             48:6-12:6-4:2=

За 5 днів у їдальні витрачають 25кг картоплі. За скільки днів витратять 45кг картоплі?

doc
Додано
13 березня 2019
Переглядів
873
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку