18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Розробка уроку математики 5 класу з теми «Звичайні дроби. Розв’язування вправ та задач»

Про матеріал
Розробка уроку математики 5 класу з теми «Звичайні дроби. Розв’язування вправ та задач» . Це є урок закріплення та розвитку знань, вмінь, навичок, який проводиться наприкінці вивчення вказаної теми. форма проведення урок-змагання.
Перегляд файлу

Розробка уроку математики 5 класу з теми «Звичайні дроби. Розв’язування вправ та задач» учителя математики вищої кваліфікаційної  категорії Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 28  Чернівецької міської ради Палійчук О.Д. 31.01.2017

Мета уроку:

  • Пригадати означення звичайного дробу, його класифікацію; правила порівняння та додавання звичайних дробів;
  • Систематизувати знання учнів про види задач та повторити правила знаходження дробу від числа та числа за його дробом;
  • Розвивати обчислювальні навички учнів;
  • Формувати вміння працювати у групі та почуття відповідальності у вихованців;
  • Сприяти розвиткові їх природних задатків та здібностей.

Тип уроку: урок закріплення та розвитку знань, вмінь, навичок.

Обладнання: урок проходить у комп’ютерному класі, проектор, комп’ютерна презентація, тестове середовище MyTestUkr, програма LearningApps.

План уроку:

  1. Актуалізація знань учнів. Формування теми уроку.

Учитель: Доброго дня. Сьогодні у нас урок, на якому кожен зможе внести свою лепту у спільну скарбницю успіху. Про що буде говоритися на уроці, ви зможете дізнатися, якщо впорядкуєте вказані числа у порядку спадання:

2

 

 

Д

Й

З

Б

А

О

Н

Ч

И

Р

І

В

И

 

Відповідь:

2

1

 

 

З

в

и

ч

а

й

н

і

 

д

р

о

б

и

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель: Так, саме про звичайні дроби та їх використання у щоденному житті ми говоритимемо на уроці. Ваше завдання продемонструвати всі ваші знання з даної теми, а саме,  показати як ви навчилися порівнювати та додавати ці числа. Заняття буде проходити у вигляді змагань між 4 командами, кожна з яких сидить за окремим столом. Вам необхідно подолати декілька етапів, щоб досягнути успіху.

  1. Розв’язування вправ та задач.

Всі етапи оцінюються по 12-ти бальній системі, результати фіксуються в підсумковій таблиці, яку заповнює капітан команди. В кінці уроку вираховується середній бал команди.

Таблиця обліку успішності:

Етап

Тест

Задача

Математичні пазли

Рівняння

Всього

Середній бал

бал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                   І етап – комп’ютерне тестування за допомогою тестового середовища MyTestUkr (тестування проходять на комп’ютерах по 2 учні від команди).
  •                   ІІ етап – розв’язування текстових задач (розв’язують решта членів команди, поки представники виконують тести).

Задача 1. Яка маса дівчинки, якщо її маси становить 12000 грам?

Розв’язування:

  1. 12000:3.8=16000(г) — І частина
  2. 16000:2.3= 24000(г) — маса дівчинки

Відповідь: 24 кг.

Задача 2. До магазину зайшов покупець, у якого з собою було 150грн. у першому відділі він витратив частину, а у другому — частини усіх грошей. Скільки грошей залишилося у покупця?

Розв’язування:

  1. 150:3.1=50(грн) — у І відділі;
  2. 150:5.2=60(грн) — у ІІ відділі;
  3. 150-(50+60)=40(грн) – залишилося

Відповідь: 40 грн.

Задача 3. Скільки дроту потрібно купити дідусеві, щоб обгородити дачну ділянку довжина якої 100м, а ширина становить довжини?

Розв’язування:

  1. 100:5.4=80(м) — ширина;
  2. Р=(а+b).2=(100+80).2=360(м) — довжина огорожі.

Відповідь: 360 м.

Задача 4. Довжина прямокутного паралелепіпеда дорівнює 48 см, що становить ширини, а висота становить ширини. Знайти об’єм паралелепіпеда.

Розв’язування:

  1. 48:6.4=32(см) – ширина;
  2. 32:4.5=40(см) — висота;
  3. V=48.32.40=61440 (см3)
  4. Відповідь: 61440 см3.
  • ІІІ етап — Математичні пазли.

Учням необхідно розв’язати приклади та за ними скласти кольорову картинку (команди працюють за комп’ютерами, використовуючи завдання «Пазли» з програми LearningApps).

Завдання 1.

Завдання 2.

Завдання 3.

Завдання 4.

  • IVетап — Розв’яжіть рівняння:

(Команди обирають по 2 чоловіки, які представляють розв’язані рівняння).

  1.               Підведення підсумків уроку.

Учитель: Ось і добіг кінця наш урок. На ньому ви змогли одержати багато потрібних знань і проявити себе наполегливими та допитливими учнями. Щоб закріпити успіх вам необхідно виконати домашнє завдання:

  1. Повторити правила пунктів 22-26;
  2. Виконати вправи № 727 (2;4); 729.
  3. Скласти кросворд або ребус про звичайні дроби.

Про що ми говорили на уроці, допоможе нам пригадати кросворд, який ми спробуємо розгадати:

  1. Числа, які складаються з двох натуральних чисел та риски дробу.
  2. Число, що пишеться над рискою дробу.
  3. Число, що пишеться під рискою дробу.
  4. Дріб, у якому чисельник менший за знаменник.
  5. Дріб, у якому знаменник менший або рівний за чисельник.
  6. Число, що складається з цілої та дробової частини.
  7. Дріб показує … від цілого.

 

 

з

 

 

 

п

р

а

в

и

л

ь

н

и

й

ч

и

с

е

л

ь

н

и

к

 

 

ч

а

с

т

и

н

а

 

н

е

п

р

а

в

и

л

ь

н

и

й

 

й

 

 

м

і

ш

а

н

е

 

 

з

н

а

м

е

н

н

и

к

 

й

 

 

А зараз капітани команд підрахують середній бал кожної з них, щоб можна було провести оцінювання учнів класу.

До побачення!

docx
Додано
22 грудня 2019
Переглядів
1775
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку