Конспект уроку уроку з математики для учнів 4 класу "Читання і записування шестицифрових чисел. Множення і ділення на 10, 100, 1000. Розв΄язування складених задач."

Про матеріал

Розробка уроку, яка має на меті ознайомити учнів із збільшенням (зменшенням) чисел в 10 100,1000 разів; закріплювати вміння читати, записувати та порівнювати багатоцифрові числа, продовжувати формувати уявлення учнів про класи одиниць і тисяч, їх розрядну структуру; удосконалювати і розвивати обчислювальні навички й уміння розв΄язувати задачі; виховувати інтерес до математики.

Перегляд файлу

                            

                    Станіславський ЗПЗСО ім.К.Й. Голобородька

                                    Білозерського району Херсонської області

 

 

 

 

 

 

 

Читання та записування шестицифрових

чисел. Множення і ділення на 10, 1000,

1000. Розв’язування складених задач

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку математики для учнів 4 класу

вчителя початкових класів,

спеціаліста вищої категорії

Мазур Інни Олександрівни

 

 

 

 

 

 

Тема: Читання і записування шестицифрових чисел. Множення і

           ділення на 10, 100, 1000. Розв΄язування складених задач.

 

Мета: ознайомити учнів із збільшенням (зменшенням) чисел в 10,  

          100,1000 разів; закріплювати вміння читати, записувати та

           порівнювати багатоцифрові числа, продовжувати формувати

           уявлення учнів про класи одиниць і тисяч, їх розрядну

           структуру; удосконалювати і розвивати обчислювальні

           навички й уміння розв΄язувати задачі; виховувати інтерес до

           математики

 

Обладнання: карта України, блок-схема читання багатоцифрових

          чисел, таблиця «Множення та ділення багатоцифрових чисел

          на 10,100,1000», різнорівневі тестові завдання, картки,

          геометричний матеріал.

 

Тип уроку: інтегрований

Хід уроку

І. Організація класу

 

  Вправа «Очікування»

  ( учні оголошують свої очікування від уроку, починаючи фразою     

        «Я очікую…»)

  • Сьогодні на уроці і міркуємо, зіставляємо, аналізуємо, закріплюємо, труднощі долаємо, про здоров΄я дбаємо. Наш маршрут будемо долати пішки, тобто ми – туристи. В дорогу беремо: радість, задоволення, настрій, успіх, бадьорість. Ми – радісні, задоволені, веселі, успішні, бадьорі.
  • Відповідно до свого настрою обираємо гідів, які вестимуть нас, щоб подолати кілометри кордонами України ( учні обирають лідерів груп)

 

Словникова робота: Гід провідник, який супроводжує туристів або екскурсантів і розповідає про визначні пам΄ятки або знайомить з оглядовою місцевістю

 

ІІ. Контроль, корекція, закріплення знань.

 

  1. Повторення правил етикету
  • Перед тим, як вирушити в похід, необхідно повторити правила етикету. До числа важливих людських чеснот належать: ввічливість, коректність, тактовність, точність, обов΄язковість.
  1. Умій слухати іншого і тебе слухатимуть.
  2. Не перебивай співрозмовника.
  3. Слова вимовляй чітко, не кидай їх, як горохом  об стіну.
  4. Говори чемно, не вживай образливих слів.

 

  1. Повторення правил руху пішоходів

 

  • Наш шлях далекий. Слід пам΄ятати про правила руху пішоходів

1). Переходити дорогу треба лише на пішохідних переходах.

2) Не можна виходити на проїжджу частину дороги.

3) Йти необхідно лише по тротуару або по узбіччю.

4) Будьте особливо обережними за несприятливих умов                             

                   ( туман, снігопад, ожеледиця)

Ви повинні чимось себе виділити ( махати шапкою,

      хустинкою, шарфом, щоб вас побачив водій)

 

  1. Усні обчислення

 

  • Долаючи кілометри кордонами України, нам необхідні математичні знання, уміння та навички. Пригадайте, з якими країнами межує Україна? ( на дошці карта України)

Білоруссю – 975 км, Росією – 2063 км, Молдовою – 119 км, Румунією – 625 км, Угорщиною – 175 км, Словаччиною – 98 км, Польщею – 543 км.

  • З якою країною найдовший кордон? ( з Росією – 2063 км)
  • А найкоротший кордон ?( зі Словаччиною – 98 км)
  • На скільки кордон з Угорщиною довший від кордону з Молдовою? ( 175 – 119 = 56 км)
  • На скільки кордон зі Словаччиною коротший від кордону з Польщею? ( 543 – 98 = 445км)
  • У скільки разів кордон із Росією довший від кордону з Білоруссю? ( приблизно у 2 рази 2063: 975=2 р.(остача 113)
  • Запишіть числа у порядку зростання ( учні записують довжини кордонів від найменшої до найбільшої)

 

  1. Письмове опитування. Виконання різнорівневих завдань

 

  • Давайте пригадаємо, що ми вже з вами вивчили про багатоцифрові числа. Для цього пропоную виконати тестові завдання. Я маю два види завдань – ті, що позначені червоним кольором, більш складні, а блакитним – менш складні ( учні самі обирають тести) На виконання завдання ви маєте 5 хвилин.

 

 

Тести

 

  1. Рівняння, в якому значення х дорівнює 120 – це:

 

а) х – 10 = 1200;

б) х : 10 = 120;

в) х · 10 = 1200.

 

  1. Правильним є запис:

 

а) 8 т 5 ц= 8050кг;

б) 8 т 5 ц= 8005 кг;

в) 8 т 5 ц= 8500 кг.

 

       3. Число, у якому 642 десятки – це:

а) 6425;

б) 64250;

в) 5642.

                            1в, 2в, 3а

 

  1. Правильний запис числа сто п'ятнадцять тисяч сто п’ять  - це:

 

а) 115005;

б) 115105;

в) 115150.

 

       2. Правильний запис числа 28076 у вигляді суми розрядних  

           доданків – це:

 

а) 20000 + 8000 + 70 +6;

б) 20000 + 800 + 70 + 6;

в) 20000 + 8000 + 76.

 

  1. Число 52308 більше за 300 на:

 

а) 52008;

б) 52000;

в) 52608.

 

                                          1б, 2а, 3б

 

 

  1. Читання і записування шестицифрових чисел

 

  • Прочитати числа, користуючись блок-схемою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ні так

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

380412, 305760, 760703, 200360, 335335, 700700, 700070, 700007, 770000, 138354, 133800, 106509, 100001

 

  • Запишіть цифрами числа, які містять:
  • Сімсот сімнадцять одиниць другого класу і п’ятсот сімдесят чотири одиниці першого класу;
  • Чотириста п'ятнадцять одиниць другого класу і шістсот вісімдесят чотири одиниці першого класу;
  • Сімсот п’ять одиниць другого класу;
  • Триста дванадцять одиниць другого класу і вісімдесят три одиниці першого класу;
  • Двісті сорок одиниць другого класу;
  • Шістнадцять одиниць другого класу і сто шістдесят одиниць першого класу.

( 717574, 415684, 705000, 312083, 240000, 16160)

ІІІ. Оголошення теми уроку

  • Сьогодні на уроці ми будемо вчитися множити та ділити на 10, 100, 1000.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Пояснення

За поданими записами учні самостійно виводять правило множення і ділення чисел на 10, 100, 1000

  3 · 10 = 30.

  3 · 100= 300.

  3 · 1000 = 3000.

 

 

 

 

   6 000 : 10 = 600                                        6 000:100 = 60

600 дес : 1 дес =600 60 сот : 1 сот = 60

 

                                    6 000 : 1 000 = 6

 6 тис : 1 тис = 6

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

 

  • Що ж, мабуть прийшла пора трохи відпочити

Хочу я на фізкультхвилинку всіх вас запросити.

Раз – підняли руки вгору, два – схились всі додолу.

Руки – в боки! Скік – скік – скоки!

Нахилились. Повернулись. Один одному всміхнулись.

Покрутились вправо, вліво – щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири! Набираємося сили.

Нахились, повернись. До товариша всміхнись.

 

  1. Первинне закріплення ( учні по черзі працюють біля дошки, всі інші – слідкують і перевіряють)

250000 : 10 = 25000                    26000: 1000 = 26

380000 : 100 = 3800                    26000 : 100 = 260

5000 : 10 = 500                            300000 : 1000 = 300

200 · 10 = 200                              500 · 10 · 10 = 50000

320 · 1000 = 320000                    24 · 1000 = 24000

 

V. Розвиток математичних знань

1. Групова робота. Розв΄язування  задач.

- Я пропоную вам об΄єднатися в групи за допомогою геометричних фігур, що є у кожного. Зі своєю геометричною фігурою знайдіть стіл, де розмістилася така ж, але значно більша фігура. Таким чином, у нас утворюється 4 групи. Долаючи кілометри кордонами України, кожен Гід поведе свою групу таким шляхом, щоб зустрітися через 10 хвилин. Отже, на виконання наступного завдання ви маєте 10 хвилин.

Повторення правил роботи в групах

  1. Перед початком роботи обрати лідера, каліграфа, секунданта.
  2. Уважно читати завдання – інструкцію.
  3. Говорити по черзі, не перебиваючи один одного.
  4. Дотримуватися відведеного часу.
  5. Презентувати роботу має командир групи.
  6. Дотримуватися правила піднятої руки.
  7. Працювати так, щоб не заважати іншим.

 Завдання для 1 групи

Задача.

На птахофермі було 3563 птиці. всієї птиці становили гуси. Курей було 1675, а решту становили  качки. Скільки качок було на фермі?

 

         Розв’язання

    1.     3563 7                                     

 35 509(г.) – гуси;

     63

                63

                  0

 

      2. 1675

    509

  2184 (п.) – курей і гусей разом

 

  1. 3563

2184

1379 (к.) – качок

 

Відповідь: на фермі було 1379 качок

 

Завдання  для 2 групи

Задача

У трьох цехах одного заводу працює 1296 робітників. всіх робітників працює в першому цеху. У другому цеху працює 527 робітників, а решта – у третьому. Скільки робітників працює у третьому цеху?

        

Розв’язання

  1. 1296  2

12     648 (р.) – в першому цеху;

    9

    8

    16

    16

      0

  1. 527

648

      1175 (р.) – у першому і в другому разом.

  1. 1296

1175

  121 (р.) – у третьому цеху.

Відповідь: у третьому цеху працює 121 робітник.

 

Завдання для 3 групи

Задача

Туристу потрібно було подолати відстань 164 км. Мотоциклом він проїхав 120 км, пішки пройшов у 6 разів менше, а решту відстані він проплив човном. Скільки кілометрів шляху турист проплив човном?

 

Розв’язання

  1. 120 : 6 = 20 (км) – пройшов пішки;
  2. 120 + 20 = 140 (км) – мотоциклом і пішки;
  3. 164 – 140 = 24(км) – проплив човном.

Відповідь: турист проплив човном 24 км.

 

Завдання для 4 групи

Задача

На одній ділянці школярі виростили 236 головок капусти, а на другій – у 2 рази більше. Четверту частину всієї капусти залишили на корм кролям. Скільки головок капусти залишили на корм кролям?

Розв’язання

 

  1.   236

      2

  472 (г.) – на другій ділянці.

 

        2).  236

              472

  1. .) – вся капуста

 

     3).708  4

 4      177 (г.) – залишили на корм.

 30  

 28

   28

   28

     0

Відповідь: на корм кролям залишили 177 головок.

 

2. Презентація робіт у великій групі ( класі )

Група вирішила, що презентувати роботу буду я ….

Учень чітко читає зміст задачі і пояснює її розв’язування

 

VІ. Підсумок уроку

  • Чого ми навчилися, подорожуючи?

( множити та ділити на 10, 100, 1000)

  • Чи виправдалися ваші очікування?

 

Саморефлексія

Умію:

  • читати та записувати  шестицифрові числа;
  • множити та ділити на 10, 100, 1000;
  • працювати і розв’язувати задачі.

Ціную:

  • корисні поради;
  • думку вчителя і товаришів;
  • допомогу вчителя;
  • нові знання.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
7 грудня 2021
Переглядів
551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку