Розробка уроку математики. Множення суми на число. Розв’язування задач.

Про матеріал
Ознайомлення учнів з правилом множення суми на число, формування в учнів уміння множити суму на число; удосконалювання вміння ділити круглі числа; розвивання навички творчої роботи над задачею, мислення; виховування інтересу до предмета.
Перегляд файлу

 

 

Розробка

уроку математики

в 3 – А класі

вчителя

Пономаренко Ольги Іванівни

«Троїцького ліцею

Троїцької селищної ради

Троїцького району

Луганської області»

 

 

 

 

 

Тема. Множення суми на число. Розв’язування задач.

Мета. Ознайомити учнів з правилом множення суми на число, формувати в учнів уміння множити суму на число; удосконалювати вміння ділити круглі числа; розвивати навички творчої роботи над задачею, мислення; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: картки для групової роботи, мікрофони, фонограма.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  1. Емоційне налаштування.

Я всміхаюсь сонечку –

Здраствуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці  -

Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику –

Лийся, мов з відра!

Друзям усміхаюся –

Зичу їм добра!

  1.              Мої  очікування.

(Що я очікую від уроку).

  1. Контроль, корекція і закріплення знань.
  1. Перевірка домашнього завдання ( в парах).
  2. Усні обчислення

А)  - Хто швидше розплутає «ланцюжок» ? (математична естафета біля дошки).

1 група

 

8*5

   :4

   +8

   :2

  *9

  +19

  100

2 група

 

5*6

  :3

  +8

  :3

  *8

  +12

  60

 

3 група

 

5*4

   :2

  +8

   :6

  *9

  +13

   40

 

Б) Математичний диктант.

- Запишіть розв’язання задач виразами.

  1. Бабусі 54 роки, онук у 6 разів молодший. Скільки років онукові?
  2. Купили 20 кг картоплі. Витратили ½ частину. Скільки кг картоплі витратили?
  3.  В їдальні знаходилось за 4 столиками по 6 за кожним здобувачів освіти. Скільки їх було всього?
  4. На фабриці працювало 120 чоловіків, а жінок на 140 більше. Скільки жінок працювало на фабриці?
  5. У спортивній залі було 40 хлопчиків, а дівчаток у 6 разів менше. Скільки було дівчаток у спортивній залі?

(Перевірка)

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  2. Робота над темою уроку.
  1. Підготовча робота до вивчення теми уроку.

№ 797 (усно)

  1. Первинне сприймання й осмислення нового матеріалу.

№ 798 (робота в групах)

Учні перевіряють правильність складених виразів, користуючись алгоритмом методу «Прес».

  1. Позиція «Ми вважаємо, що …» (висловлюють свою думку, пояснивши, у чому саме вона полягає).
  2.  Обгрунтування «… тому що…»
  3. Приклад «… наприклад…»
  4. Висновки «отже, ми вважаємо… (узагальнення)».

Трьом групам учнів даємо завдання:

(4+3)*9;     (2+5)*3;    (3+6)*2

 

Приклади результатів роботи першої групи

  1. Ми вважаємо, що множення суми на число можна виконати в різні способи.
  2. Ми отримали той самий результат.
  3. Наприклад (4+3)*9=7*9=63

(4+3)*9+4*9+3*9+36+27+63

  1. Отже, ми вважаємо, що суму помножити а число можна двома способами.
  1. Опрацювання правила, с. 125 (підручник)
  2. Застосування правила в обчисленнях, № 799 (коментування).
  3. Колективна робота над задачею, № 800.

Учні читають задачу самостійно, колективно складають короткий запис. Аналізують задачу від питання до даних за коротким записом. Розв’язують двома способами.

1 спосіб

(5+3)*4=32 (в.)

2 спосіб

5*4+3*4=32 (в.)

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

А чи тут дівчатка є?

А чи тут хлопці є?

Нумо, друзі, дружно в коло

Станемо, швиденько,

Та ударимо підбором

Дружно, веселенько.

А тепер розійдемось,

Плеснемо в долоні.

Сядем, встанем,

Чи усі червоні?

В кого щічки, мов калина?

В кого очі сяють?

То нехай до підлоги

Рукою дістануть.

 

  1. Розвиток математичних знань учнів.
  1.               Обчислення виразів, № 801 (самостійно, з послідовною перевіркою).
  2.               Розв’язування задачі № 802. (колективний запис умови та аналіз; самостійний запис розв’язання).
  1.               60-40=20 (кг) – стільки кг цементу взяли
  2.               60:20=3 (р.)

60: (60-40)=3 (р.)

Відповідь: у 3 рази взяли менше цементу, ніж піску.

Релаксична пауза. Вправи для очей під музику.

  1.               Колективне розв’язання № 803.
  1.               а+а:9 – стільки кг тіста вийшло
  2.               творча робота над задачею

а-а:9 – на стільки кг більше взяли борошна.

  1.               Розв’язання задачі з логічним навантаженням, № 804 (в групах)

Утворення груп за вибором «лідера», проводиться по технології «мікрофон».

  1.               5 кг – 3кг = 2 – різниця маси кавунів
  2.               6 кг: 2 кг = 3 (грн)- ціна 1 кг кавуна
  3.               3*5=15 (грн) – вартість купленого кавуна.

 

  1. Підсумок уроку.
    • Діти, Ви працювали добре. Молодці.
    • Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?
    • Чи справдилися Ваші очікування?
  2. Завдання додому. С. 126, виконати №805, 806.

 

docx
Додано
30 січня 2021
Переглядів
982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку