Розробка уроку математики у 3 класі. Тема: «Закріплення додавання та віднімання чисел в межах 1000»

Про матеріал
Розробка уроку математики у 3 класі. Тема: «Закріплення додавання та віднімання чисел в межах 1000»
Перегляд файлу

Лісківський заклад загальної середньої освіти

Кілійської міської ради Одеської області

 

 

 

Розробка уроку математики у 3 класі.

Тема: «Закріплення додавання та віднімання чисел в межах 1000»

 

                                                                                

 

                                                                                      Підготувала:

                                                                           вчитель початкових класів

                                                                         спеціаліст вищої категорії

                                                                               Паланій Вікторія Миколаївна

                                                                               Дата проведення: 05.12.2022

2023

 

Тема. Закріплення додавання та віднімання чисел в межах 1000

Мета уроку:

формування предметних компетентностей:

-закріпити знання усних та письмових прийомів додавання і віднімання чисел у межах 1000;

 -вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на 2-3 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач;

- розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:

 розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної:

 розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: 

розвивати вміння продуктивно працювати в групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату. Виховувати  повагу до українських традицій та бажання берегти і примножувати традиції українського народу, почуття патріотизму.

інформаційної:

ознайомити учнів з особливостями українського ярмарку, з ремеслами українців.

Обладнання: підручник « Математика 1 частина» Любов Оляницька, Київ, «Грамота» 2021; мультимедійна презентація, ілюстрації ярмарку, дидактичний набір «Гроші»; цеглинки Lego; ілюстрації до задач, картки з виразами,  картки  для групової роботи, картки для самооцінювання роботи групи; музичний супровід  А. Демиденко  «Український ярмарок»; танграм.

Форми роботи: індивідуальна, групова робота, фронтально-колективна.

Міжпредметні зв’язки: я досліджую світ.

Тип уроку: урок-ярмарок

Перебіг уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Слайди 1,2

Звучить музика

Увага! Увага! Спішіть-поспішайте!

Господарі й гості, глядіть не минайте.

На ярмарок просимо всіх завітати.

На ярмарок треба усім поспішати.

На ярмарку нашім веселім, багатім,

Є чим дивуватись

І є що придбати.

2. Мотивація навчальної діяльності

Слайд 3

Сьогодні у нас незвичайний урок. А математичний урок- ярмарок. Розповідь про давню традицію українського народу – ярмарок.

- А що ж таке ярмарок? (Ярмарок — це торг, який улаштовують регулярно в певну пору і в певному місці для продажу й купівлі товару.)

     З давніх-давен на нашій землі збиралися ці великі торги – ярмарки. В Україні у XIX столітті діяли великі ярмарки в Києві, Харкові, Полтаві, Рівному та інших містах. Микола Гоголь описав український ярмарок в оповіданні «Сорочинський ярмарок».

    Гончарі й ложкарі, ткалі й вишивальниці, бондарі й столярі, стельмахи й  кушніри й лимарі, соленики й дьогтярі, бублейниці й кравці продавали на ярмарках свої вироби. Валками стояли на торжищах чумацькі вози з сіллю та рибою. Кожний купував те, що не міг зробити сам.

— Сьогодні ми відвідаємо ярмарок, але не звичний, а математичний. На ярмарку на нас чекає багато всього цікавого і корисного.

Слайд 4

  1. Каліграфічна хвилинка

— Для купівлі товару нам знадобляться гроші. Порахуйте гроші, які лежать у гаманці (987 гривень).

 А щоб зайти на ярмарок за знання свої квиток придбай!
- Напишіть це число каліграфічно. Запишіть його «сусідів». Розкладіть його на розрядні доданки.

ІІ. Закріплення знань, вмінь та навичок

Слайди 5-10

  1. Усний рахунок з лего- цеглинками «Я вмію рахувати гроші»
  2. Гра «Я тобі, ти- мені»

Вчитель ставить питання та кидає м’яч дитині, а дитина дає відповідь.

  • Як називаються компоненти при додаванні?
  • Як знайти невідомий доданок?
  • Як називаються компоненти при відніманні?
  • Як знайти невідоме зменшуване?
  • Яку фігуру називають прямокутником?

Ярмарок для українського селянина завжди був очікуваною і бажаною подією. Зібравши врожай хліба, овочів, фруктів, господар бачив, що з цього достатку можна продати, щоб прикупити щось з одежі, хатнього начиння, або поміняти товар на товар.

За кілька днів господарі з синами змащували колеса возів, складали товар, що мали везти на продаж. Господині з дочками готували святковий одяг.

Слайд 11

  1. Гра-змагання «Хто швидше дістанеться на ярмарок»
  • Вози, сани, карети виготовляє стельмах.  Ось ми і влаштуємо перегони на возі з виразами.

Обчисли кругові  вирази (робота в групах) с.96 № 558.

Взаємоперевірка виконаного завдання.

Самооцінювання роботи групи.

  1. Закріплення вмінь обчислювати периметр прямокутника.

Слайд 12

— Ось ми під'їхали до ярмарку. Його площа вражає розмірами! Яку геометричну фігуру нагадує місце розташування ярмарку?

- Як знайти периметр прямокутника?

- Обчисліть( усно) периметр прямокутника, якщо його довжина 5 см, а ширина 2 см.

 

Фізхвилинка

Стільки разів в долоні плесни- 42:7

Стільки раз ногою тупни- 21:7

Ми присядем стільки раз- 81:9

І нахилимось в той час- 16:4

Підстрибнемо рівно стільки -36:6

Ну й розминка, гра та тільки.

Слайд 13

— Жодний ярмарок не обходиться без розваг і забав. Найулюбленішою забавою є ярмаркова жердина — це високий стовп, на вершині якого є приз.

  1. Гра «Забава» (робота в групах).

— Нумо дістанемося вершини, обчисливши значення виразів, записуючи їх у стовпчик.

Робота з підручником

  1. С. 96 № 559. Кожна група отримує у конверті завдання.

417+235-358                                  889-(267+136)              709-269-234

Учні, обчисливши вираз, знаходять на малюнку(мішечку) правильну відповідь та прикріплюють біля виразу.

  1. С 96 №560. Обчисли вирази. До кожної рівності зроби перевірку двома способами.

365+258                               880-450                    600-308

Дісталися вершини та заробили чобітки.

  1. Формування вмінь розв'язувати задачі

Слайд 14

Лавка «Смаколики»

— А що то за ярмарок без вареників з картоплею, капустою, грибами, зі шкварками — і все це у гарних макітрах. Ось ці смачні вареники ми купимо, якщо розв'яжемо задачу на с.96 № 561. Склади й розв’яжи задачу за коротким записом умови.

Слайд 15

  У І день господиня наліпила 270 вареників, у ІІ день-330 вареників. Скільки вареників наліпила господиня у ІІІ день, якщо відомо, що на 219 вареників менше, ніж у перший та другий день разом?

  • Чи зможемо відразу відповісти на питання задачі?
  • Отже, ця задача проста чи складена?
  • Складіть план розв’язання задачі.
  • Хто може розв’язати задачу самостійно та записати вираз отримає високий рівень.
  • З слабшими учнями проводимо повний аналіз задачі та розв’язуємо на дошці.
  1. 270+330=600(в.)- наліпила за І та ІІ день разом;
  2. 600-219=381(в.)

 В. 600-(270+330)=381(в.)

Учень, який перший правильно розв’язав задачу  звітує про свою роботу та отримує миску з варениками.

Слайд 16

  1. Вправа «Лавка математичних прислів'їв»

Українці працьовиті господарі, а іноді  й гостре словечко могли сказати про майстра.

   Розігруємо лотерейні квитки. На столі вчителя лежать картки з прислів’ями, на яких стоять номерки «лотерейних» квитків. Кожна дитина бере картку зі своїм номером і читає прислів’я.

... голова добре, а ... краще. (Одна, дві.)

…бджола мало меду наносить.(Одна.)

… карбованців давали та тільки з кишені не виймали.(Сто.)

... раз відмір, ... раз відріж. (Сім, один.)

... літо краще, як ... зим. (Одне,сто.)

... одного не чекають. (Семеро.)

Сидить, надувається …дні в чоботи не взувається.(Три.)

…п’ятниць на тиждень.(Сім.)

Де …панує, там … бідує.(Один, сто).

Краще на …хвилин раніше, ніж на хвилину пізніше.(П’ять.)

... в полі не воїн. (Один.)

  1.  Групова робота з геометричним матеріалом «Танграм».

— На ярмарку можна було придбати живий товар (порося, півня, гусака).

— Нумо і ми спробуємо придбати товар.

На ваших партах — конверти з геометричними фігурами. Складіть з цих фігур  тварину.

Танграм схемы для детей распечатать: Танграм

З кожної групи дитина представляє роботу.

  1. Математичний фокус

Жодний ярмарок не обходиться без дійства, фокусів. Я пропоную вам таку розвагу.

Задумайте число менше, ніж 10, але не 0. До результату додайте 29. Останню цифру відкиньте(закресліть). Результат помножте на 10. Додайте 4. Результат збільшіть у 3 рази. Відніміть 2. У вас вийшов результат…100

ІІІ. Підсумок

1. Пояснення домашнього завдання с.97 № 563, 564  запиши виразом– високий рівень(диференціація).

2. Рефлексія.

Оцініть свою роботу на уроці на картці.

Вчитель оцінює роботу учнів.

-Чи знадобляться вам у повсякденному житті отримані знання?

 Вправа «Незакінчене речення».

— Продовжте речення.

· На уроці я повторив(ла)...

· Мені було легко виконувати такі завдання...

· Я вагався(лася) та був(ла) невпевненим(ною), коли...

Діти отримують призи з ярмарку бублики з низочки.

Дякую за плідну роботу на уроці.

На доброму ярмарку ми побували,

Одні продавали, інші — купували,

Співали, сміялись та й жартували,

А тепер вже й на перерву час.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Богданович М.В., Козак М.В., Король Я.А. Методика викладання математики в початкових класах: Навч. посібник.— 2-е вид., перероб. і доп. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2001.
  2. Гін А. О. Прийоми педагогічної техніки: Свобода вибору. Діяльність. Зворот­ний зв’язок. Ідеальність: посібник для вчителя / А. О. Гін. — 13-е видан­ня. — X.: Вид. група «Основа», 2015.
  3. Державний стандарт початкової освіти, 2018.
  4. Пометун О. І. Нова українська школа : розвиток критич­ного мислення учнів початкової школи : навч.- метод. посіб. К.: Видавничий дім «Освіта», 2020.
  5. Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти: початкова школа.
  6. Фідкевич О. Л. Навчально-методичний посібник «Нова україн­ська школа: теорія і практика формувального оцінювання у 3-4 класах закладів загальної се­редньої освіти для педагогічних працівників / Олена Фідкевич, Наталія Богданець-Білоскаленко. Київ : Генеза, 2020.
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
6 червня 2023
Переглядів
301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку