Лісківський заклад загальної середньої освіти
Кілійської міської ради Одеської області
Розробка уроку математики у 3 класі.
Тема: «Закріплення додавання та віднімання чисел в межах 1000»
Підготувала:
вчитель початкових класів
спеціаліст вищої категорії
Паланій Вікторія Миколаївна
Дата проведення: 05.12.2022
2023
Тема. Закріплення додавання та віднімання чисел в межах 1000
Мета уроку:
формування предметних компетентностей:
-закріпити знання усних та письмових прийомів додавання і віднімання чисел у межах 1000;
-вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на 2-3 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач;
- розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися:
розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної:
розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної:
розвивати вміння продуктивно працювати в групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату. Виховувати повагу до українських традицій та бажання берегти і примножувати традиції українського народу, почуття патріотизму.
інформаційної:
ознайомити учнів з особливостями українського ярмарку, з ремеслами українців.
Обладнання: підручник « Математика 1 частина» Любов Оляницька, Київ, «Грамота» 2021; мультимедійна презентація, ілюстрації ярмарку, дидактичний набір «Гроші»; цеглинки Lego; ілюстрації до задач, картки з виразами, картки для групової роботи, картки для самооцінювання роботи групи; музичний супровід А. Демиденко «Український ярмарок»; танграм.
Форми роботи: індивідуальна, групова робота, фронтально-колективна.
Міжпредметні зв’язки: я досліджую світ.
Тип уроку: урок-ярмарок
Перебіг уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організація класу
Слайди 1,2
Звучить музика
Увага! Увага! Спішіть-поспішайте!
Господарі й гості, глядіть не минайте.
На ярмарок просимо всіх завітати.
На ярмарок треба усім поспішати.
На ярмарку нашім веселім, багатім,
Є чим дивуватись
І є що придбати.
2. Мотивація навчальної діяльності
Слайд 3
Сьогодні у нас незвичайний урок. А математичний урок- ярмарок. Розповідь про давню традицію українського народу – ярмарок.
- А що ж таке ярмарок? (Ярмарок — це торг, який улаштовують регулярно в певну пору і в певному місці для продажу й купівлі товару.)
З давніх-давен на нашій землі збиралися ці великі торги – ярмарки. В Україні у XIX столітті діяли великі ярмарки в Києві, Харкові, Полтаві, Рівному та інших містах. Микола Гоголь описав український ярмарок в оповіданні «Сорочинський ярмарок».
Гончарі й ложкарі, ткалі й вишивальниці, бондарі й столярі, стельмахи й кушніри й лимарі, соленики й дьогтярі, бублейниці й кравці продавали на ярмарках свої вироби. Валками стояли на торжищах чумацькі вози з сіллю та рибою. Кожний купував те, що не міг зробити сам.
— Сьогодні ми відвідаємо ярмарок, але не звичний, а математичний. На ярмарку на нас чекає багато всього цікавого і корисного.
Слайд 4
— Для купівлі товару нам знадобляться гроші. Порахуйте гроші, які лежать у гаманці (987 гривень).
А щоб зайти на ярмарок за знання свої квиток придбай!
- Напишіть це число каліграфічно. Запишіть його «сусідів». Розкладіть його на розрядні доданки.
ІІ. Закріплення знань, вмінь та навичок
Слайди 5-10
Вчитель ставить питання та кидає м’яч дитині, а дитина дає відповідь.
Ярмарок для українського селянина завжди був очікуваною і бажаною подією. Зібравши врожай хліба, овочів, фруктів, господар бачив, що з цього достатку можна продати, щоб прикупити щось з одежі, хатнього начиння, або поміняти товар на товар.
За кілька днів господарі з синами змащували колеса возів, складали товар, що мали везти на продаж. Господині з дочками готували святковий одяг.
Слайд 11
Обчисли кругові вирази (робота в групах) с.96 № 558.
Взаємоперевірка виконаного завдання.
Самооцінювання роботи групи.
Слайд 12
— Ось ми під'їхали до ярмарку. Його площа вражає розмірами! Яку геометричну фігуру нагадує місце розташування ярмарку?
- Як знайти периметр прямокутника?
- Обчисліть( усно) периметр прямокутника, якщо його довжина 5 см, а ширина 2 см.
Фізхвилинка
Стільки разів в долоні плесни- 42:7
Стільки раз ногою тупни- 21:7
Ми присядем стільки раз- 81:9
І нахилимось в той час- 16:4
Підстрибнемо рівно стільки -36:6
Ну й розминка, гра та тільки.
Слайд 13
— Жодний ярмарок не обходиться без розваг і забав. Найулюбленішою забавою є ярмаркова жердина — це високий стовп, на вершині якого є приз.
— Нумо дістанемося вершини, обчисливши значення виразів, записуючи їх у стовпчик.
Робота з підручником
417+235-358 889-(267+136) 709-269-234
Учні, обчисливши вираз, знаходять на малюнку(мішечку) правильну відповідь та прикріплюють біля виразу.
365+258 880-450 600-308
Дісталися вершини та заробили чобітки.
Слайд 14
Лавка «Смаколики»
— А що то за ярмарок без вареників з картоплею, капустою, грибами, зі шкварками — і все це у гарних макітрах. Ось ці смачні вареники ми купимо, якщо розв'яжемо задачу на с.96 № 561. Склади й розв’яжи задачу за коротким записом умови.
Слайд 15
У І день господиня наліпила 270 вареників, у ІІ день-330 вареників. Скільки вареників наліпила господиня у ІІІ день, якщо відомо, що на 219 вареників менше, ніж у перший та другий день разом?
В. 600-(270+330)=381(в.)
Учень, який перший правильно розв’язав задачу звітує про свою роботу та отримує миску з варениками.
Слайд 16
Українці працьовиті господарі, а іноді й гостре словечко могли сказати про майстра.
Розігруємо лотерейні квитки. На столі вчителя лежать картки з прислів’ями, на яких стоять номерки «лотерейних» квитків. Кожна дитина бере картку зі своїм номером і читає прислів’я.
... голова добре, а ... краще. (Одна, дві.)
…бджола мало меду наносить.(Одна.)
… карбованців давали та тільки з кишені не виймали.(Сто.)
... раз відмір, ... раз відріж. (Сім, один.)
... літо краще, як ... зим. (Одне,сто.)
... одного не чекають. (Семеро.)
Сидить, надувається …дні в чоботи не взувається.(Три.)
…п’ятниць на тиждень.(Сім.)
Де …панує, там … бідує.(Один, сто).
Краще на …хвилин раніше, ніж на хвилину пізніше.(П’ять.)
... в полі не воїн. (Один.)
— На ярмарку можна було придбати живий товар (порося, півня, гусака).
— Нумо і ми спробуємо придбати товар.
На ваших партах — конверти з геометричними фігурами. Складіть з цих фігур тварину.
З кожної групи дитина представляє роботу.
Жодний ярмарок не обходиться без дійства, фокусів. Я пропоную вам таку розвагу.
Задумайте число менше, ніж 10, але не 0. До результату додайте 29. Останню цифру відкиньте(закресліть). Результат помножте на 10. Додайте 4. Результат збільшіть у 3 рази. Відніміть 2. У вас вийшов результат…100
ІІІ. Підсумок
1. Пояснення домашнього завдання с.97 № 563, 564 запиши виразом– високий рівень(диференціація).
2. Рефлексія.
Оцініть свою роботу на уроці на картці.
Вчитель оцінює роботу учнів.
-Чи знадобляться вам у повсякденному житті отримані знання?
Вправа «Незакінчене речення».
— Продовжте речення.
· На уроці я повторив(ла)...
· Мені було легко виконувати такі завдання...
· Я вагався(лася) та був(ла) невпевненим(ною), коли...
Діти отримують призи з ярмарку бублики з низочки.
Дякую за плідну роботу на уроці.
На доброму ярмарку ми побували,
Одні продавали, інші — купували,
Співали, сміялись та й жартували,
А тепер вже й на перерву час.
Список використаних джерел