ЗЗСО І-ІІІ ступенів
«Художньо-естетична гімназія»
Урок математики в 1 класі на тему :
«Взаємозв’язок додавання й віднімання (закріплення). Складання схем за малюнками».
Розробку підготувала
учитель початкових класів
Лясевич Лариса Анатоліївна
2020 рік
Тема. Взаємозв’язок додавання й віднімання (закріплення). Складання схем за малюнками.
Мета. Закріпити способи додавання й віднімання чисел 1 і 2, знання назв компонентів і результату дії додавання, поняття математичного виразу «сума», формувати поняття про взаємозв’язок арифметичних дій додавання і віднімання, вміння користуватися переставним законом додавання, учити складати з однієї рівності на додавання дві рівності на віднімання, схеми за малюнками, повторити склад чисел, удосконалювати вміння розпізнавати геометричні фігури.
Формувати пізнавальну,інформаційну,самоосвітню, соціальну компетентності.
Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, математичне мовлення.
Виховувати інтерес до рідної планети, самостійність, спостережливість, охайність при письмі, дружелюбність.
Обладнання. Підручник «Математика» 1 клас (С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко – Харків: Ранок, 2018), індивідуальні і сигнальні картки, мікрофон, дзвіночок, ілюстрації планет, зірок, сонечка, хмарки, портрет Ю.Гагаріна, шоломи.
Хід уроку
І. Вступна частина.
а) створення позитивного настрою.
Всі почули вже дзвінок.
Він покликав на урок.
Любі діти! У наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у 1 клас.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
Ми урок розпочинаєм,
Математику вивчаєм.
Працюватимем старанно
Щоб почути у кінці,
Що у нашому першому класі
Діти - просто молодці!
б) сподівання від уроку (за інтер.методом «Мікрофон»).
- Діти! Як ви гадаєте, яким буде урок? ( цікавим, творчим, веселим).
- Для того, щоб урок був саме таким, ви повинні бути уважними, активними, працьовитими.
в) автотренінг.
- А чи знаєте ви, як називаються люди, які літають у космос? (космонавтами)
- А транспорт, на якому вирушають до космосу? (ракета)
- А може знаєте, хто першим полетів на ракеті у космос?
12 квітня цього року виповнився 51 рік з того часу, як у космос полетіла перша людина у світі – Юрій Гагарін. На космічному кораблі «Восток». Він облетів нашу планету Земля за 108 хвилин. Це неповних 2 години.
- І сьогодні урок незвичайний. Ми з вами вирушимо у космос, будемо подорожувати різними планетами, де в кінці на вас чекає сюрприз. Роботи буде багато, тому
Діяти активно!
Думати оперативно!
Сперечатись доказово!
Для всіх - обов’язково!
Прошу надіти шоломи і почати підготовку до польоту.
2. Диференційоване опитування.
- Щоб вирушити у космос, необхідно перевірити свої сили. А для цього треба виконати завдання.
а) гра «Зоряне небо».
- Учні, у яких червоні зірочки партах , пограють у гру «Зоряне небо». Вони зберуть зірки з цифрами, усно складуть і розв’яжуть приклади на додавання й віднімання. ( На дошці).
4 6 7 1 2 3 5
б) робота за індивідуальними картками.
- Учні, у яких зелені зірки, у цей час попрацюють індивідуально за перфокартами і порівняють числа.
5 і 9
4 і 10
8 і 3
6 і 6
7 і 0
в) «Мозкова атака».
- А з учнями, у яких жовті зірки, ми проведемо перевірку раніше набутих знань.
- Яке число наступне за числом 8?
- Яке число передує числу 4?
- Назвіть сусідів числа 6?
- Яке число при лічбі стоїть перед числом 1?
- За допомогою чого вимірюють довжину відрізка?
- Назвіть компоненти дії додавання.
- Яке число стоїть при лічбі після числа 7?
(Перевірка результатів гри «Зоряне небо», індивідуальних карток).
3. Хвилинка каліграфії.
- Ну а тепер сядьте рівно, слідкуйте за своєю поставою.
- Розв’яжіть віршовану задачу.
На травичці біля хати
Метушаться цуценята:
Двоє білих, наче сніг,
Троє чорних. Скільки всіх? (5)
4. Фізкультхвилинка.
- Для того, щоб почувати себе у космосі бадьоро, треба відпочити. Тому проведемо фізкультхвилинку.
Екіпажі вже втомились,
Адже добре потрудились.
1,2,3,4,5!
Час прийшов вже спочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі,
В різні боки повернулись
І до сонечка всміхнулись
Потягнулись, покрутились
10,9,8,7 –
До роботи час усім!
5. Математичний диктант.
- Якщо правильно виконаєте всі завдання математичного диктанту, перед вами засяє сонечко, щоб у дорозі було весело.
- Запишіть число, що при лічбі стоїть перед числом 5.
- Яке число наступне за числом 8?
- Запишіть сусідів числа 3.
- Запишіть найменше двоцифрове число.
(3 зошити беру на перевірку)
- Звірте написане з результатами. (На дошці – сонечко з відповіддями).
4 9 2 4 10
6. Виготовлення ракети. Робота в групах.
Диво-птиця, що за хвіст?
До небес вона летить.
Завдання: кожна група за допомогою шаблонів вирізає деталі (частини) ракети і приклеює їх на великому аркуші паперу на дошці. ( Працюють).
7. Мотивація навчальної діяльності.
- Ой, діти! Щойно ми відлетіли, над нами насунулась хмарка. Щоб її розігнати, необхідно прочитати тему уроку.
а) інтерактивна вправа «Вилучи зайве».
АААЗАКРІПЛЕННЯААА
- Вилучіть зайві букви і прочитайте тему уроку.
8. Повідомлення теми й мети уроку.
ІІ. Основна частина.
1. Складання рівностей за схемами (с.57 № 2)
- Ось ми і у космосі. І перша планета – «Рівності». Тут закріпимо вміння складати рівності за схемами.
- Відкрийте підручники на сторінці 57 і знайдіть № 2. Послухайте завдання. Саша буде працювати біля дошки, решта – в зошитах ( два вирази).
- Дослідіть, що отримаємо, якщо від суми двох чисел віднімемо один доданок.
Висновок. Якщо від суми відняти один доданок, отримаємо інший доданок.
- Третій вираз складіть самостійно. (Перевірка).
2. Фізкульхвилинка.
- Увага! Увага! Сідаємо на планету «Відпочинок» . Давайте проведемо фізкультхвилинку.
( https://youtu.be/sj7Yh8A)
3.Закріплення розуміння взаємозв’язку додавання й віднімання. Гра «Допоможи зірочкам» . Робота в групах (с.57 №3).
- Будьте уважні! Заходимо на космодром планети «Склад чисел». Тут повторимо склад числа 9 і пограємо в гру «Допоможи зірочкам». Вони просять допомогти пригадати склад числа 9 і вставити пропущені числа в рівностях.
(Учні пригадують склад числа 9).
- А тепер давайте допоможемо їм дізнатися, які числа пропущено в рівностях.
- Працювати будете в групах . Об’єднайтеся й оберіть капітана, який буде відповідати.
Завдання. І група працює над 1 стовпчиком і визначає пропущені числа, ІІ група – над 2 стовпчиком, ІІІ група – над 3 стовпчиком, ІV група – над 4 . (Працюють).
- Капітани, назвіть пропущені числа.
4. Закріплення розуміння переставного закону додавання. Робота в парах (с.57 №4).
- Увага! Наближаємося до планети «Переставний закон додавання». Тут перевіримо свої сили з розуміння переставного закону додавання.
- Давайте пригадаємо переставний закон додавання й звернемося до схеми завдання 4. (Колективне обговорення).
- Зараз попрацюєте в парах.
Завдання. Переставте доданки місцями та знайдіть значення сум.
(Перевірка).
5. Складання схеми та відповідної рівності за малюнком (с.57 № 5).
- Зараз наша ракета буде стартувати до планети «Схема». Тут перевіримо сили зі складання схеми та рівності за малюнком.
- Складіть до малюнка схему та відповідну рівність. Запишіть самостійно в зошит.
ІІІ. Заключна частина.
1. Повернення
Політали, політали,
На планетах побували,
Хоч й цікаво було там,
Та пора додому нам.
2. Перевірка очікуваних результатів
- Чи здійснилися ваші очікування від уроку?
- Чи насправді урок був цікавим, творчим і веселим?
- На яких планетах побували?
- Яке завдання було найскладнішим?
- Яке завдання найбільш сподобалося?
Дякую всім за роботу. Урок закінчено.